מרגש כדורגל לשני עמים? חלק לילדי זרים וחלק לישראלים. צילום מסך מהסרטון

מרגש כדורגל לשני עמים? חלק לילדי זרים וחלק לישראלים

הפרדה מקוממת בבית הספר הירדן בשכונת התקווה: העירייה בנתה גדר במגרש המשחקים. בצידו האחד שיחקו תלמידים דתיים, בחלקו השני ילדי מהגרים. תושב השכונה: "איך נתנו יד לדבר כזה? הקימו פה סוג של בית סוהר". העירייה: "אין כל קשר בין ההפרדה בין בתי הספר לזהות התלמידים"

תושבי דרום תל אביב זועמים: עיריית תל אביב-יפו חצתה לשניים את מגרש המשחקים בבית הספר "הירדן", שבשכונת התקווה, כך שחלקו יועד לילדים זרים וחלקו השני לתלמידים ישראלים. העירייה מכחישה את ההפרדה.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

לפני מספר חודשים החלו שיפוצים בבית הספר הדתי תלמוד תורה שברחוב יגאל אלון. תלמידיו הועברו באופן זמני להירדן, שבו מרבית התלמידים הם ילדים זרים מאריתריאה, סודן ועוד.

עם מעברם של ילדי בית הספר הדתי להירדן חילקה העירייה את מגרש הכדורגל והכדורסל לשניים, וגדר בגובה של כשני מטרים חוצה ומחלקת אותו לשני מגרשים. כמו כן נחנך בבית הספר שער חדש, שיועד לתלמידים הישראלים. "התלמידים הדתיים התארחו בבית הספר הירדן לתקופה מוגבלת", אמר השבוע גורם חינוך. "עם מעברם בנתה העירייה גדר שבעצם הפרידה בינם לבין הילדים הזרים. הגדר הזו הוקמה באופן זמני בלבד".

דרור קהלני, פעיל חברתי בשכונת התקווה, מוחה על ההפרדה. "בית הספר הירדן היה פעם בית ספר שכונתי שרוב תושבי שכונת התקווה למדו בו. כיום כמעט כל התלמידים בבית הספר הם ילדי זרים מאפריקה. בחמש השנים האחרונות זה פשוט בית ספר ששייך בעיקר להם.

"לאחרונה חולק בית הספר לשניים — חציו נועד לתלמידים הדתיים וחציו לזרים. עוד בטרם הקמת הגדר הייתה יריעת יוטה ירוקה שהפרידה בין התלמידים. אם בית הספר נועד רק לזרים שייתנו אותו לזרים, אם הוא נועד לתלמידים דתיים אז שייתנו לדתיים, אבל ליצור כזאת הפרדה מכוערת? מה זה? "מבחינתי, הגדר שהעירייה הקימה היא סוג של בית סוהר. אנחנו פה, אתם שם. סגרו את הקבוצות כל אחת בשטחה. זה הרבה יותר גרוע מההפרדה שהייתה בבית שמש. איך נתנו יד לדבר כזה?".

המגרש
המגרש

בימים האחרונים הסתיימו השיפוצים והתלמידים הדתיים שבו לבית ספרם. גורם חינוכי אמר השבוע כי בקרוב תסיר העירייה את הגדר שהוקמה בלב מגרש הכדורגל.

מהעירייה נמסר: "הטענות מופרכות וחסרות כל שחר. אין כל קשר בין ההפרדה בין בתי הספר לזהות התלמידים. גם אילו היה מדובר בבית ספר חילוני או בכל בית ספר אחר, עדיין היה מוקצה לתלמידים המתארחים אגף נפרד לשימושם, שיאפשר את המשך לימודיהם כסדרם. כך היה גם בעבר, וכך קורה במקביל גם כיום, כאשר בית הספר מודיעים מארח את בית הספר ראשית ח', ובמבנה מתקיימת הפרדה בין השניים.

"הירדן אירח לבקשת העירייה בשלושת החודשים הראשונים של שנת הלימודים את חב"ד בנים, לאור שיפוצים שנערכו בו ולא אפשרו את הלימודים. לשם כך הוקצה בהירדן אגף נפרד לשימוש תלמידי חב"ד. עם סיום השיפוץ בחודש דצמבר חזרו תלמידי חב"ד לבית ספרם. הגדר תישאר במקומה עד לקבלת החלטה בעניין ביצוע שיפוץ בחלקו המערבי של המבנה".

(מקור)

תגובות