התיכוניסטים מצביעים: איזה קמפיין הכי מוצלח?. צילום: רשת אנקורי

התיכוניסטים מצביעים: איזה קמפיין הכי מוצלח?

חלק בלתי נפרד ממערכת הבחירות הוא הקמפיינים של המפלגות השונות. סרטונים עולים בזה אחר זה לרשתות החברתיות והפוליטיקאים נכנסים אחד בשני ללא הפסקה. תלמידי רשת החינוך אנקורי זכו להצצה לאנשים שמנהלים את הקמפיינים שכולם מדברים עליהם

מאחורי כל פוליטיקאי מצליח - עומד קמפיין מוצלח. גם במערכת הבחירות הנוכחית הקמפיינרים לא נחים לרגע וחוץ משלטי חוצות ושידורי תעמולה בטלוויזיה, הם עובדים גם בזירה חדשה יחסית, הרשתות החברתיות. בחודשיים האחרונים אנו נחשפים לקמפיינים חדשים וחדשניים על בסיס כמעט יומיומי ברשת, כשלפני כשבוע החלו גם שידור תעמולת הבחירות בטלוויזיה.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

שבוע לפני יום הבחירות, על מנת לעורר את הדיון הפוליטי, החליטו ברשת החינוך "אנקורי" לאפשר ל-600 תלמידי תיכון הצצה מרתקת אל "מאחורי הקלעים" של תעשיית הקמפיינים של מערכת הבחירות. לפני המפגש התלמידים למדו על תקשורת ביקורתית, אסטרטגיות העברת מסרים, פרסום ועוד. בפאנל המיוחד הציגו כל מנהלי הקמפיינים של המפלגות הגדולות לבני הנוער את עבודתם.

© יחסי ציבור

לאחר הצגת אסטרטגיות השיווק והקמפיינים ניגשו תלמידי התיכון שנכחו בפאנל לקלפי ובחרו בקמפיין המוביל והיעיל ביותר בעיניהם. בין "המחנה הציוני", הרשימה הערבית המאוחדת, ישראל ביתנו, יש עתיד, הליכוד ומרצ שנכחו באירוע, הקמפיין ששכנע את בני הנוער יותר מכולם היה זה של "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן, שלדבריהם הצליח להעביר מסרים חדים, ברורים וחד משמעיים. 

© רשת אנקורי

התלמידים התנסו גם בכתיבת סלוגנים משל עצמם למתמודדים השונים, בין הסלוגנים המובילים ניתן למצוא "אמת, אנחנו אותו הדבר" לרשימת המחנה הציוני; "נלחמים במלחמה. בשחיתות!" למפלגת ישראל ביתנו; למפלגת עלה ירוק המציאו את הסלוגן "שמים במבה בקלפי"; למפלגת הבית היהודי "כי מי צריך תחבורה ציבורית בשבת?"; ואילו למרצ "אשכנזים חנונים, למי עוד תצביעו?". הסלוגנים יופיעו בסטיקרים ופוסטרים שישטפו את הקמפוסים של אנקורי עד לבחירות עצמן ביום שלישי הקרוב. 

© רשת אנקורי
תגיות
תגובות