בעקבות ההדלפות: משרד החינוך משנה את נהלי הבגרויות. צילום: אביהו שפירא

בעקבות ההדלפות: משרד החינוך משנה את נהלי הבגרויות

משרד החינוך משנה הנחיות כבר מהשבוע הבא. התלמידים ייכנסו לכיתות כ-45 דקות לפני הבחינה והשאלונים יישלחו ישירות לבית הספר באינטרנט. ״נחושים לעשות הכל כדי לשמור על טוהר הבחינות״

לאחר מחדל דליפת הבגרויות השבוע, משרד החינוך הודיע הערב (ד׳) כי בכוונתו להיערך מחדש וליישם נהלי היבחנות חדשים, שייכנסו לתוקפם כבר בבחינה הקרובה (בגרות בשפות) בעוד חמישה ימים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

© צילום: אוהד צויגנברג
כך זה התחיל
הבחינה באנגלית דלפה - ותתקיים בשאלון חלופי
חסן שעלאן ושחר חי (באדיבות ynet)
אתר Ynet מדווח: שוב בחינת בגרות דולפת, והפעם הדבר מתברר כשעתיים לפני הבחינה שתתקיים בשעה 17:00. מפרטים שהגיעו לידי ynet עולה כי נוסח הבחינה דלף בצילומי מסך בוואטסאפ לתלמידים באזור המשולש. במשרד החינוך אישרו כי זו הבחינה שמתקיימת היום

על פי השינויים, שאלוני הבחינה יישלחו לבית הספר באמצעות האינטרנט, כ-45 דקות לפני תחילת המבחן, כשנציג מוסמך של בית הספר יצלם את השאלונים ויעבירם לנבחנים, ללא כל צורך בהבאת הטפסים מסניפי הדואר. המשרד מנחה את בתי הספר להיערך כראוי מראש, בין היתר דרך התצדייות בכל האמצעים הדרושים לצילום השאלונים, הדרכות מתאימות, ונהלים מיוחדים במקרה של תקלות.

בנוסף, על פי ההנחיות, מעתה התלמידים ייכנסו לחדרי הבחינה 45 דקות לפני תחילת הבחינה, תוך כדי שמירה על סדר במקומות הישיבה, מניעת חומרי עזר שאסורים בשימוש והקפדה על הרחקת כל אמצעי התקשורת האלקטרוניים.

 

© דנה קופל

 

״במהלך השבועות האחרונים אנו עדים להתנהגות פושעת של קומץ עברייני פורע חוק״, כך אמרה מנכ״לית משרד החינוך מיכל כהן. ״על כן אנו עורכים שינוי במתכונת ביצוע בחינות הבגרות של קיץ תשע״ה. אנו נחושים לעשות הכל כדי לאפשר את המשך קיומן של בחינות הבגרות במועדן ולשמור על טוהר הבחינות״.

תגובות