מדריך: כך תשמרו על האופניים החשמליים שלכם. צילום: מוטי קמחי

מדריך: כך תשמרו על האופניים החשמליים שלכם

רוב בני הנוער משתמשים בהם כדי להגיע ממקום למקום, אבל לא תמיד יודעים איך לשמור עליהם. ביקשנו מניר לאור, מנכ"ל חברת האופניים ZOOMY, לתת לנו מספר טיפים בנושא

1. איך להימנע מפנצ׳רים (תקרים)?

הפנצ'ר הנפוץ ביותר נגרם מהצביטה של הפנימית כנגד הג'אנט, כדי להימנע מפנצ'ר שכזה חשוב לשמור על לחץ אוויר תקין על פי הוראות היצרן (לרוב 42 psi ולפעמים גם יותר), הדבר גם יתרום למהירות הרכיבה ולניצולת יעילה יותר של הסוללה.

גורם נוסף לפנצ'ר הוא חדירת גוף חיצוני לגלגל כגון קוץ, מסמר או זכוכית. כדי להימנע מכך מומלץ להתקין פס גומי בין הפנימית לצמיג – פס גומי זה ימנע פגיעה בפנימית. חשוב לתכנן מראש את מסלול הנסיעה שלנו ולהתרחק משבילים עם קוצים או אזורי תעשיה עם פסולת דוקרנית.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

2. בלמים (בריקסים)

מבלי שאנו שמים לב, כשאנו משתמשים באופניים חשמליים אנו גומעים מרחקים של אלפי קלומטרים בשנה – דבר הגורם לשחיקה של רפידות הבלמים. מומלץ לפני כל נסיעה לוודא שהבלמים תקינים.

© אורן קאן

3.השפיצים (חישורים)

יש לוודא שכל החישורים שלמים ומתוחים, חישור שבורים עלולים להסתיים בגלגל שבור – נזק יקר לגוף ולכיס.

© צילום מסך אינסטגרם
עוד טיפים בנושא
צאו לדרך: 10 דברים שאתם חייבים לדעת לרכיבה על אופניים
מערכת פרוגי
קבלו את עשרת הדברים באדיבות עמותת אור ירוק, שאתם צריכים לדעת לפני שאתם עולים על האופניים כדי לשמור עליכם ועל הולכי רגל אחרים

4. תאורה

חובה לוודא תקינות פנס קדמי ואחרוי וכן מחזירי אור. פעמים רבות הזנחה של חוטים מנותקים בפנסים עלולה לגרום לקצר ולהרס הבקר.

5. רעשים

יש להתייחס בחומרה לכל רעש חריג העולה מהמנוע, ההילוכים או הגלגלים. מעבר לכך שתקלה קלה עלולה לפגוע בבטיחות, היא גם יכולה להתפתח לתקלה חמורה ויקרה.

© giphy

6. מניעת גניבות

חשוב להשקיע במנעול טוב, ההשקעה ההגיונית היא בין חמישה לשמונה אחוזים ממחיר האופניים. אם מציעים לכם מנעול זול יותר, כדי שתחשבו פעמיים לפני הרכישה. כדי להימנע מגניבות חובה לקחת אתכם את הסוללה הנשלפת! הסוללה שווה כשליש ממחיר האופניים כך שמראש תוציאו לגנבים את החשק לגנוב את האופניים שלכם. צריך לשים לב שאת האופניים נועלים במקום הומה אדם, מקובע לרצפה. מומלץ לנעול עם מנעול U  מאשר עם מנעול שרשרת ולשים לב שהמנעול עובר דרך השלדה ודרך הגלגל האחורי.

© tumblr

7. תחזוקה שוטפת

מומלץ לפחות פעם בחודש להשקיע חמש דקות ולעבור על האופניים באופן יסודי. פעם בשלושה חודשים להגיע לחנות המתמחה באופנים חשמליים לצורך כיוונון כללי ותחזוקה.

© אורן קאן
 
תגובות