מוחים נגד הנהלים החדשים: "מזלזלים בזמן שלנו, שוב". צילום: שנהב דעבול

מוחים נגד הנהלים החדשים: "מזלזלים בזמן שלנו, שוב"

חלק מבתי הספר ערכו היום ניסוי שבו דימו את הדפסות מבחני הבגרות לפי ההנחיות החדשות. אלא שבבתי ספר רבים היו תקלות, וחלק מהמורים טענו שהניסוי היום לא משקף מצב אמת. במקביל, התקיימו שביתות ברחבי הארץ ובני נוער מתחילים למחות

הנהלים החדשים ייכנסו לתוקף מחר, וכבר יש תקלות: בתי הספר התבקשו להדפיס היום (א') את דף הנוסחאות של הבחינות במתמטיקה כהכנה להדפסת בחינות הבגרות, ולנסות להעריך את הזמנים. מורה בבית הספר מאזור המרכז סיפרה לפרוגי: " היינו צריכים להדפיס דפי נוסחאות לכל אחד מהשאלונים שיש ביום רביעי הקרוב. בערך 4 עמודים לכל אחד. לקח לנו כמעט שעה להדפיס אותם". יש לציין שבזמן הבגרות יש לצוות בית הספר רק 45 דקות לצלם את הדפים. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אבל ההדפסות נתקלו גם בתקלות: "יש לנו 2 מכונות בבית הספר, מכונה מספר א' הפסיקה לעבוד לאחר זמן קצר במיוחד ולא עבדה לאחר מכן. מכונה מספר ב' עבדה לסירוגין, 20 הדפסים, תקלה וחוזר חלילה. אב הבית הזמין טכנאי שיבוא לתקן את המכשירים הפגומים וקיבל הודעה חזרה מהחברה שכל בתי הספר בעיר הזמינו אותם, כי הם חווים בעיות. מישהו אמר יעיל?".

"הפתרון הזה פגום לפי דעתי" היא מספרת לנו. "זה לא הפתרון לבעיה שלנו. אני חושבת שאם הם יביאו את הבגרויות של השעה 13:00 בשעה 12:00 ובשעה 15:00 את הבגרויות של 15:30, אז לפחות הם מונעים את זה שהבגרויות עומדות שעות בבית הספר סתם! מה קורה לפני? זה כבר לא תחת שליטתנו, אבל על מה שכן אפשר לשלוט, למה לא? אני חושבת שזה גם ייצא פחות כסף (עם כל ההחלפות, תיקונים)". מורה אחרת ששוחננו איתה מאזור השפלה טענה שההדפסה עברה בשלום, אבל "זה ממש לא מלמד על מה שיקרה בבבגרות".
 
© ג'ורג' גינסברג

התלמידים מתחילים במחאה

בינתיים, אחרי שהבוקר הושבתו הלימודים לסירוגין בחמש ערים שונות: קריית אונו, שער הנגב, נתניה, אשקלון ונצרת עילית, ונערכו הפגנות בביתי ספר רבים ברחבי הארץ, מתחילה להתארגן גם מחאה של תלמידים ברחובות. אחת מהן היא מחאה של יונתן נווה, שסיפר לנו עליה.
 
"בעיקרון הרעיון לעשות מחאה כלשהי נגד כל הנהלים החדשים עלה בווטסאפ של הכיתה", הוא מספר. "היתה מחשבה לעשות משהו בבית ספר, שכבתי או כיתתי שלנו, בזמן בחינת הבגרות הקרובה. אבל החלטנו שמחאה קטנה וצדדית בתוך בית הספר חסרת טעם, בגלל שגם ההנהלה נגד הנוהל החדש, וגם זה יהיה אירוע קטן מדי, שלא יעשה רעש מחוץ לבית הספר. הצעתי לנסות ולארגן משו יותר גדול, של הנוער מכל העיר. ביום שישי פתחתי את האיוונט, ובעזרת חברים הפצנו את זה בפייסבוק ובווטסאפ של כיתות בבית הספר שלנו, ובבתי ספר אחרים בירושלים. משרד החינוך מזלזל בזמן שלנו, שוב".

 

עם זאת, ארגון ההורים פרסם בעמוד הפייסבוק שלו היום לאחר פגישה עם הנהלת משרד החינוך וראשי השלטון המקומי: "לאחר פגישה של נציגי ארגון ההורים עם הנהלת משרד החינוך וראשי השלטון המקומי, ארגון ההורים הארצי תומך בחלופה שמציע משרד החינוך וזאת כדי שהבחינה במתמטיקה תתקיים במועדה. חשוב לזכור כי פסילת הבגרות במתמטיקה תגרום עוול קשה לילדינו ותשפיע קשות על עתידם. לכן אנו מקווים כי כל ראשי הרשויות ירתמו יחד איתנו למען הצלחת הילדים ומערכת החינוך".

בהכנת הכתבה השתתף מתן מיכלין

 
תגובות