מחלקים חיבוקים: "רוצים לאחד את העם". צילום: צילום מסך פייסבוק

מחלקים חיבוקים: "רוצים לאחד את העם"

אריאל בורובסקי וחברו לא יכלו לסבול את כל אי ההסכמות, הדעות, המלחמות והפוליטיקות וחשבו מה יהיה ניתן לעשות כדי שזה לא יקרה, לבסוף הגיעו השניים למסקנה שהעם לא מספיק מאוחד ועליהם "ליצור קירוב לבבות בתוך העם"

אריאל בורובסקי בן ה-18 וחברו לא יכלו לסבול את אי האחדות בעם והחליטו לקחת על עצמם את פרוייקט א"ח - אהבת חינם, פרוייקט גדול שמטרתו לאחד את העם "ולעורר לאנשים את המודעות שאנחנו כולנו אחים". שוחחנו עם אריאל בורובסקי, אחד מהיוזמים של הפרויקט.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"יזמתי את הפרויקט יחד עם עוד חברים, לאחד מהם קוראים לו נדב רחבי, שהוא גם בגילי כרגע הוא משרת בצבא. שנינו גרים בשכונת רמות בירושלים וחשבנו על הרעיון הזה ביחד, עוד לפני הבחירות שהיו".

© צילום מסך פייסבוק

"בסופו של דבר מטרתנו הייתה ליצור קירוב לבבות בתוך העם", הוא מספר. "בעקבות כל המלחמות, הדעות והפוליטיקות חשבנו מה יהיה ניתן לעשות כדי שזה לא יקרה ולעורר לאנשים את המודעות שאנחנו בכל זאת אחים כל עם ישראל 'ואין עוד כמונו בכל הגויים'. ככה איכשהו עלה הרעיון לפרוייקט וברוך השם אנחנו צועדים במהירות לעבר המטרה".

אריאל עצמו, פעיל בעוד תחומי התנדבות מלבד הפרויקט המיוחד הזה: "אני אישית הייתי מדריך בתנועת הנוער "עזרא", אני מנהל עמותה שנקראת "מקל וסוכרייה" זו עמותה שעוסקת בלהביא בני נוער לבתי חולים כדי לשמח חולים, אני אחראי על פרוייקט שנקרא "שעת נפש" זו תוכנית שעוסקת בחיבור בין אנשים בתוך בתי ספר עם חינוך אחיד דתי, אני מתנדב בעמותה שנקראת "שבתות וחגים" זו עמותה לנוער בסיכון בירושלים, התנדבתי ביחידת הנוער "אולגה" בגבעת אולגה והתנדבתי בעמותת "שכן-טוב" הייתי חונך של אחד הנערים שם שהיה לו מגבלות למידה".

© צילום מסך פייסבוק

"כל השבוע מתנהל בצורה שונה"

איזה תגובות אתם מקבלים מאנשים על הפרוייקט?

"אנחנו מקבלים תגובות בסגנון של 'איזה מקסימים אתם' ו'רעיון גדול', 'כל הכבוד לכם' ומלא תגובות מפרגנות. יצא לנו גם לשמוע תגובות קצת פוגעניות אבל בסדר לא קרה שום דבר אני בטוח שכל דבר בעולם הוא חוקי".

התגובות האלו מפריעות לך?

"כן ברור שזה נוגע, אבל אנחנו כל הזמן מנסים לחשוב אם אנחנו עושים משהו לא טוב או מה אפשר לשפר וזה מה שחשוב כרגע ואנחנו לא יכולים לעצור".

© צילום מסך פייסבוק

איזה שינוי אתה מרגיש שהפרוייקט יוצר בחברה?

"עצם זה שאנחנו עומדים שם בשוק ואנשים מגיעים ורואים את זה וזה מעלה להם איזשהו חיוך אני מרגיש שזה עושה להם משהו בלב ולדעתי כל השבת וכל השבוע אחר כך מתנהל להם בצורה שונה. אני יכול להעיד על עצמי שכשאני עומד שם ואני באמת רואה את כל הדברים האלה ואת כל החיבוקים והחיבור והצחוקים והנחמדות הזאת אני באמת באמת מרגיש שזה נכנס לזהות של האנשים וזה בעצם מה שחשוב ולזה אנחנו מייעדים בסופו של דבר".

מה דעתך על החברה שלנו כיום?

"אני חושב שהחברה כיום היא מורכבת מהמון המון פרטים. למה אני מתכוון אני אומר שיש לנו דור כיום שהוא עילאי ונישא ודור עם כוחות עצומים הבעיה היא בסופו של דבר שרק בתקופות קצרות אנחנו יכולים לראות את החיבור לדוגמה: ב'צוק איתן' כל החיבור פשוט בא לידי ביטוי בצורה מפחידה, במבצע 'שובו אחים' ראו את העוצמה האדירה של העם ואת הכוח שלו אבל לצערנו בחיי היום יום כשאין שום צרות אז לא רואים את זה, אז כן הדור שלנו הוא דור חזק מאוד וכל אחד בפני עצמו הוא חזק מאוד אבל קצת קשה לראות את זה ביום יום והפרוייקט בעצם מנסה למצוא הכוונה למשהו שיחבר את כולנו".

"אהבה זה חינם, בואו תנו חיבוק"

היה לך קל לגייס אנשים לפרוייקט?

"כן. נדב שהוא אחד מהיוזמים של הפרויקט היה אחראי יותר על גיוס האנשים, אבל כל האנשים הם חברה צעירים והם תותחים אחד אחד. רשמנו ת'מספר טלפון שלנו ופשוט חברה התנדבו ובאו מעצמם".

אריאל מה מיוחד כל כך בפרוייקט שכל כך הרבה אנשים מתחברים אליו?

"אני חושב שקשה היום במצב הנוכחי היום למצוא מישהו שמוכן לבוא ולהגיד 'חברה, אהבה זה חינם בואו תנו חיבוק' ובעצם הפתחיות שזה יוצר והחיבור הזה זה בעצם מה שמושך כל כך הרבה אנשים להיות מבסוטים מהרעיון ולשמוח מזה".

© צילום מסך פייסבוק

לקראת סיום הראיון חשוב לאריאל להדגיש שוב את המסר של הפרויקט: "חשוב לי באמת כל הנושא של אהבה בחינם והחיבור בעם ישראל שאנשים יאהבו אחד את השני, לראות את העוצמה של עם ישראל שאנשים יהיו ערבים זה לזה זה מה שבעיקר חשוב לי בפרוייקט הזה. בסופו של דבר אל תשכחו שכולנו אחים ואהבת חינם זה הערך הכי הכי חשוב בימינו. אני מאחל לכולנו בעזרת השם חיים של שלווה ואהבה ובריאות וכמה שפחות שנאה ושיהיה רק טוב!"

תגובות