האורך כן קובע: הנערות שלא הוכנסו למבחן והחליטו למחות. צילום: מיכל בר חנין

האורך כן קובע: הנערות שלא הוכנסו למבחן והחליטו למחות

מעורר זעם: בנות 17 מתיכון בגבעתיים הופלו לרעה בגלל אורך המכנס שלהן, ופתחו במחאה יצירתית ועוצמתית במיוחד, במטרה להילחם נגד חוסר השיוון וההפליה לרעה

שוברות שתיקה: שלוש בנות מתיכון ״קלעי״ שבגבעתיים פתחו במחאה לאחר שלא הורשו להיכנס למבחן בבית הספר רק בגלל אורך המכנסיים שלהן,  ואילו לבנים שלבשו את אותו אורך המכנס - לא נאמר דבר על כך.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

שוחחנו עם מיכל בר חנין, אחת ממארגנות המחאה, שסיפרה לנו על ההתארגנות המשמעותית המדוברת ועל עניין חוסר השוויון בין בנים לבנות בעינייה.

 

© צילום: מיכל בר חנין
ומה הבנים חושבים:
דעה: הגבלת הלבוש לבנות בבית הספר הוא הדרת נשים
עומרי גורן
מה הקשר בין הדרת ואפליית נשים, לבין הגבלה על תלבושות "חושפניות" לכאורה? האם יש בעיה כשבנות באות לבית הספר עם מכנסיים קצרים? כתבנו, עומרי גורן חושב שהמערכת מציגה מסר כפול, וגורמת לנזק הרבה יותר גדול ממה שהיא חושבת

״אני ועוד שתי חברות הגענו לשער בית הספר במטרה להיבחן במבחן מגן, ושנייה לפני שנכנסו, הן נעמדו בחוץ והתלבטו אם להיכנס בגלל אורך המכנסיים שלהן. רגעים ספורים לאחר שהחלטנו להיכנס עצר אותנו רכז השכבה, והודיע לנו שעלינו ללכת הביתה להחליף בגדים״. לטענתו, לבישת הבגד הקצר לא מכבדת את תנאי בית הספר ומסיחה את דעתם של הבנים הלומדים.

במקום להיכנס ולהיבחן כשורה, הבנות עברו מסע מפרך עד שהוכנסו למבחן, באיחור של שעה. הן עברו שיחה עם הרכז ועם מנהלת התיכון, שביקשה לשלוח אותן הביתה להתלבש מחדש. לדבריהן, כאשר הן הציגו בפניה בן עם מכנסיים באורך זהה, היא כעסה ואמרה ״אין מה לעשות - לגברים ולנשים יש קוד לבוש שונה״. הבנות הזועמות החליטו לפתוח במאבק גם על אורך המכנס ובעיקר על חוסר השוויון בין הבנים לבנות.

 

© צילום: מיכל בר חנין

 

״המטרה שלנו בסופו של דבר היא שגם נוכל לבוא עם מכנסיים יותר קצרים וגם להשיג שוויון״ כך היא מספרת. ״אנחנו רוצות שלא יפגעו בזכויות שלנו. אם הבנים יכולים להגיע עם אורך מסוים של מכנסיים, אז גם לנו מותר״. המחאה הספונטאנית הלכה תפסה תאוצה ברשתות החברתיות וברשת. ״ במהלך היום הגענו לבית הספר להדביק שלטים עם סיסמאות שעשינו וכמובן שתלשו אותם״.

אף על פי ששלוש בנות כיתה י”ב אלה מסיימות בעוד חודש בלבד את הלימודים בבית הספר, הן מתעקשות לעמוד על עקרונותיהן על מנת לאפשר גם לבאות אחריהן ליהנות מיחס שווה של המערכת כלפי תלמידים - משני המינים.

 

תגובות