הצטלמו עם גופייה - ובית הספר הוסיף להן שרוולים בתמונה. צילום: צילום מסך פייסבוק

הצטלמו עם גופייה - ובית הספר הוסיף להן שרוולים בתמונה

איך הייתן מגיבות אם בוקר אחד הייתן מגלות ש"הצניעו" אתכן בספר המחזור? פרסום ראשון של פרוגי חושף את סיפורה של יובל נבון, שגילתה שלמרות שהצטלמה עם גופיה, החליטו להוסיף לה שרוולים

יובל נבון, תלמידת כיתה י"ב מקריית אונו, הלומדת בתיכון חילוני, גילתה להפתעתה הגמורה ששינו את התמונה שלה בספר מחזור. בתמונה המקורית, כפי שניתן לראות בתמונה בסטטוס שהיא פירסמה בעמוד הפייסבוק שלה היא וחברתה הצטלמו עם גופיות, ואילו בתמונה שקיבלה לידיה בספר המחזור, גילתה שתיקנו לה את הלבוש בעזרת פוטושופ לחולצת T. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

יובל כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "גיליתי אתמול במסיבת הכיתה שהתמונה שלנו שהודפסה לספר המחזור קצת שונה מהמקורית...מצאו את ההבדלים". בשיחה איתנו סיפרה הנערה כי כל קבוצה בכיתה הצטלמה בקונספט אחר של סרט. הקבוצה שלה בחרה בסרט "גריז", וכל הקבוצה התלבשה ברוח הסרט כשהבנים שמו מעילי עור כצפוי, והבנות התלבשו בגופיות ג'ינס וגופיות אדומות וורודות סגורות יחסית לטענתה. "בחרנו ביחד את הבגדים כדי שזה יצא יפה", יובל מספרת.

© צילום מסך פייסבוק

עוד היא אמרה כי "כשהצטלמנו לא הייתה שום בעיה, צילמו אותנו תוך כדי מורים מהסגל אמרו לנו כמה אנחנו נראים טוב, ושלחו לנו את התמונה שעומדת להופיע בספר המחזור והיו מרוצים לגמרי"היא ממשיכה. "לפני יומיים הייתה לנו מסיבה כיתתית ובה קיבלנו את ספרי המחזור, ופתאום גיליתי שנוספו לי שרוולים בערכיה בפוטושופ. אף אחד לא הודיע לנו, לא נאמר לנו שום דבר וגם לא ביקשו מאיתנו לעשות תמונה חוזרת או משהו בסגנון". 

על התגובה של בית הספר לתלונה שלה בנושא היא מספרת: "אמרו לי שהייתה הוראה מפורשת לפני הצילומים לא לבוא עם גופיות ספגטי. אני לא קיבלתי שום הוראה כזאת, לא שמעתי על הוראה כזאת ובכל מקרה גם אם כן הייתה הוראה כזאת לא הייתי בגופיית ספגטי, הייתי בגופיה די רחבה. בנוסף, אף אחד לא עצר אותנו בזמן התמונה או אחר כך, לא אמרו לנו שהתמונה לא בסדר או שמשנים אותנו בתמונה, אף אחד לא עידכן אותנו בשום דבר. בכל מקרה זה לא הגיוני כי זה מפלה גם בין בנות חלק מהבנות עם גופיות ולא שינו להם וחלק שינו, וגם עם בנים שהצלמו כמו אלים יוונים ורואים להם פיטמה אפילו וזה לא מפריע". 

"אף אחד לא עידכן אותנו בשום דבר"

"מאוד צורם לראות את זה וברור לי מאוד שאם אלה היו בנים בתמונה התיקון הזה לא היה נעשה וזה מאוד מפריע לי", היא אומרת בקשר למחאת המכנסיים הקצרים שמתנהלת בימים האחרונים. 

לפני מספר חודשים סיפרנו על נערה ש"שופצה" בספר המחזור שלה. בין השינויים שנעשו בתמונות היו החלקת הפנים, התאמת צבע העור, צביעת שפתיים, החלקת גבה ועיצוב מחדש ושיזוף הפנים. אותה נערה אמרה אז: ״יש לי פנים עגולות שאני אוהבת, ובתמונה אני לא נראת כמו עצמי אלא כמו מישהי אחרת".

מעיריית קריית אונו נמסר: "אכן קיימת החובה לשמור על אופיו של ספר המחזור בצורה מכובדת, אך יחד עם זאת מצרה על אופן הטיפול בסוגיה והנחתה את בית הספר שלא לנקוט בדרך זו בעתיד."

מבית הספר נמסר: "הצילומים לספר המחזור מייצגים את בית הספר ואת שכבת הלומדים בו. בית הספר פוטר את התלמידים מלהצטלם בחולצת תלבושת בית ספרית , אך מאידך התלמידים נתבקשו באופן ברור להגיע לצילומים בלבוש הולם ונתבקשו שלא להגיע  בגופיות לצילומים. נאמר לתלמידים כי תלמידים שלא יכבדו בקשה זו, נאלץ לפסול את התמונה. אכן 490 תלמידים הגיעו לצילומים, או העבירו צילומים על פי ההנחיות המבוקשות של מנהלת השכבה וצוות המחנכים, אך מספר בודד של תלמידות הצטלם  שלא על פי ההנחיות. רגע לפני הדפסת הספר הסתבר כי יש שתי תמונות חריגות. אנו מצרים אם מישהו נפגע, אך לא היתה כל כוונה לפגוע באיש, אלא ההיפך מכך. יש לשוב ולציין כי ספר המחזור אמור לשמש מזכרת  לתקופת הלימודים בבית הספר ועליו לשקף את האווירה המכבדת של המוסד המפיק אותו".

 
תגובות