לא רק אנחנו מתלוננים על החום: גם בעלי החיים סובלים. Tumblr

לא רק אנחנו מתלוננים על החום: גם בעלי החיים סובלים

הטמפרטורות בחוץ מטפסות, וזהו מצב לא רגיל עבור בעלי החיים שלנו. לקחנו לשיחה את הוטרינר לואי סניפלסקי מבית החולים הוטרינרי בדרום ושאלנו אותו שאלות שיעזרו לנו לאפשר לחיות המחמד שלנו להתמודד עם השרב יותר בקלילות

 יש חיות שיותר רגישות לחום?

"חיות שיש להם אף פחוס סובלות יותר מחום. לדוגמא: כלבים מסוג פקינז, פאג, בולדוג צרפתי ובולדוג אנגלי. מינים אלו רגישים לחום מפני שיותר קשה להם להיפטר ממנו". 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

באיזה תדירות למלא את מיכל המים של החיה כדי שהיא לא תתייבש מהחום?

"כדאי שתהיה לחיה גישה חופשית למים כל הזמן, צריך שהם יהיו זמינים כל הזמן ובמיוחד בקיץ חשוב לשים לב למיכלים ולדאוג שהם תמיד מלאים".

© צילום מסך פייסבוק

אם בעל החיים שלי מתייבש או לא מרגיש טוב, מה צריך לעשות?

"אם שמים לב שבעל החיים מתייבש, לא מרגיש טוב, או כל דבר חריג אחר כדאי ליצור קשר עם הוטרינר שלכם שיבדוק מה קרה לו, יעריך את מצבו ולבדוק מה יש לבצע בהמשך - בהתאם למה שקרה".

האם כדאי לשנות את סוג המזון שנונים לבעל החיים או את התדירויות שבהם נותנים לו אותם?

"את המזון בדרך כלל צריכים לחשב לפי המשקל של בעל החיים. לכל קבוצת חיות בטווח משקל מסויים יש כמות אוכל מסויימת שצריך לתת, שבדרך כלל מצויינת בתור ״הכמות היומית״ על אריזות האוכל. מומלץ לתת כ-2 ארוחות ביום".

© Tumblr

מה כדאי לעשות כדי לעודד את בעל החיים לשתות יותר אם הוא לא שותה הרבה?

"יש כלבים מסויימים שמעדיפים לשתות ממים זורמים כמו מזרקות. חשוב להקפיד שהמים יהיו נקיים, לנקות את הכלי בו הם נמצאים ובין היתר גם לקרר אותם כדי שלבעל החיים יהיה יותר נעים לשתות".

ולסיכום, האם יש לך עוד טיפים איך לשמור על חיות המחמד שלנו בקיץ?

"כשיוצאים עם בעלי החיים לטיולים בקיץ, רצוי שזה יהיה מוקדם בבוקר או מאוחר בערב ולא בשעות הצהריים -כשחם יותר. כמו כן, כאשר אנו מטיילים עם חיות המחמד שלנו הם מתאמצים ללכת יותר מאיתנו ולכן כאשר יש שרב כבד עדיף שהטיולים יהיו כמה שיותר קצרים". 

בנוסף, אפליקציית ״Wooof״, שהיא רשת החברתית לבעלי כלבים, פיתחה שירות חדשני שבאמצעותו במקה הצורך הבעלים יופנה בזמן אמת אל הווטרינר הקרוב ביותר  על ידי מיקום, אשר זמין לאורך כל שעות היממה ונותן מענה ספציפי למקרה החירום. חשוב לציין שניתן לעזור גם לבעלי חיים ברחוב, ולא רק לבעלי החיים שלכם. אם אתם מוצאים בעל חיים עזוב ברחוב, תמיד אפשר לעזור לו ולתת לו קערה עם מים נקיים או לקחת אותו למקום מוצל ומוגן מהשמש. 

 
תגובות