איך מצליח מחנה קיץ לאחות קרעים בחברה הישראלית?. עמוד הפייסבוק של המחנה המשותף

איך מצליח מחנה קיץ לאחות קרעים בחברה הישראלית?

מבלי לאבד תקווה: הכירו את ״המחנה המשותף״ של עמותת צו פיוס, מחנה קיץ ייחודי מסוגו, המשלב בתוכו ילדים ממגזרים שונים ואוכלוסיות מגוונות, הכל במטרה לאחד את החברה הישראלית בצורה הכי טובה שאפשר

מדי שנה עמותת "צו פיוס" פותחת את מחנה הקיץ שלה, ״המחנה המשותף״, שדוגל בדו קיום ובסובלנות המשלב בתוכו ילדים ממגזרים שונים ומטרתו לאחד את החברה הישראלית בעזרת דיונים ופעילויות מיוחדות המעודדות את הילדים לרכישת אכפתיות אחד כלפי השני. השנה האחרונה ללא ספק יצרה קרעים רבים בחברה הישראלית ופילגה אותה, ולכן החליטה העמותה לקיים מחנה מיוחד, שקיבל משמעות מעצימה יותר. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

הצעירים לומדים יחד את מאפייני המחלוקות בחברה הישראלית וכיצד אפשר לאחות את הקרעים, והכל כמובן לצד פעילויות מעשירות נוספות. במחנה מתקיימות שיחות בין המשתתפים שמטרתם לעודד סובלנות בין המגזרים. אופי הפעילות המיוחד של המחנה מאפשר לחוות חוויות עם ילדים מקבוצות אוכלוסייה שונות ובכך לספוג ערכים, ובנוסף לתת לילדי המחנה כלים להתבגרות, ידע, ולחשוף אותם לדעות והשקפות עולם אחרות ולאפשר לבני הנוער להתנסות בחיים משותפים עם קהילות שונות. 

© עמוד הפייסבוק של המחנה המשותף

אופי הפעילות במחנה, מאפשר ליחיד להשתייך למגוון רחב של קבוצות חברתיות כתוצאה מהשקפות העולם הרבות שעולות בזמן השהות במחנה. מנהלי המחנה לא מסתפקים רק בזמן המחזורים ודואגים ליצור רצף בתהליך הקורה במחנה לכן הם מקיימים עוד מספר מפגשים במהלך השנה בהם הפעילויות נמשכות. במחנה יש מדריכים מיוחדים הנקראים "פייסנים", אשר עברו מחנה בחירה קפדנית כדי שיוכלו להדריך את הילדים במחנה בסבלנות ובמקצועיות. 

מחנה זה הוא מודל ייחודי בישראל והוא מתקיים במספר מחזורים בכפר הנוער "נווה הדסה" בשרון. הוא מתקיים בפעם השלישית מאז היווסדו ונמצאים בו נערים ונערות בגילאי 13-16. יחד הם יוצאים לטיולים, צוברים חוויות, ולומדים להכיר אחד את השני, גם אם הם באים מעולמות שונים, ועושה את העולם, לפחות במקצת, לטוב יותר, ומאוחד יותר.

 

תגובות