סוף למאבק: הושג הסכם על משבר התקציב לשנות השירות. פייסבוק

סוף למאבק: הושג הסכם על משבר התקציב לשנות השירות

לאחר מאבק של תנועות וארגונים רבים על עתיד שנות השירות, הושג הסכם ובו הממשלה, משרד החינוך ומשרד האוצר אישרו את הגדלת התקציב. שר החינוך בנט מברך: "שנת השירות היא מפתח לחינוך ערכי, חשוב לאפשר למפעל העצום הזה לצמוח ולגדול"

לאחר כשבועיים של מאבק מתמשך הושג מתווה המאפשר את המשך הפעילות של שנות השירות בישראל. שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט הודיעו כי התקציב שהוענק לכל מתנדב יעלה מ-18 שקלים חדשים ל-46. כחלון בירך על ההחלטה: "צעירים שדוחים את השירות הצבאי שלהם בשביל לתרום מזמנם לחברה בהתנדבות הם ברכה אמתית למדינה".

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

כזכור, המאבק שזכה לשם ״מאבק השינשינים״, החל לפני כשבועיים. נשלח מכתב לראש הממשלה נתניהו ונפתח עמוד פייסבוק במטרה להעלות את העניין לסדר היום. "אנחנו מעוניינים לחזק את בני הנוער שדוחים את השירות הצבאי שלהם בכדי לתרום למדינה. בשביל שהם יוכלו להמשיך לתרום אנחנו חייבים שיתוף פעולה מצד הממשלה" אמר לנו אז ברק סלע, דובר הנוער העובד והלומד ואחד מראשי המאבק. היום כאמור, הושג שיתוף הפעולה המיוחל.

© פייסבוק

לפני כשנתיים הוחלט להגדיל את התקצוב לשנות השירות ולחלקו שווה בשווה בין משרד החינוך, משרד האוצר ומשרד הביטחון. בסופו של דבר ההחלטות לא יושמו והמפעל הערכי עמד בסכנה. הגדלת התקצוב המדוברת תוכל להמשיך את הפרויקט שבמסגרתו מדי שנה כ-2,100 מתנדבים עומדים לצאת להשפיע על חייהם של כ400,000 בני נוער וילדים. 

גם נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית בירכו על ההסכם: "אנו מברכים על מציאת הפיתרון בנושא שנות השירות מתוך ההבנה כי קיצוץ בחינוך משמעותו קיצוץ בכל התשתיות עליהן מבוססת המדינה. פעילות מסגרות שנות השירות כסדרן תאפשר מסגרת התנדבות משמעותית למתנדבים והמשך ישיר של חינוך פורמלי ובלתי פורמלי לתלמידים אליהם מגיעים הש״שנים". 

© פייסבוק
 
 
תגובות