סניף תנועת הנוער מתפורר - החניכים מוחים נגד העירייה. צוות ההדרכה וההנהלה של תנועת הנוער הלאומי

סניף תנועת הנוער מתפורר - החניכים מוחים נגד העירייה

חניכי ומדריכי סניף תנועת "הנוער הלאומי" בחולון נמצאים במאבק כבר שנים מול העירייה שמסרבת בעקשנות לבנות להם סניף חדש למרות מצוקת הצפיפות והלכלוך: "לא מגיע לנו סניף חדש אחרי כל השנים והתרומה לעיר?"

"כשאנחנו באים לפעמים לפתוח את הסניף אנחנו מוצאים שברי בקבוקים, עכברושים, יש ריח של שתן, לכלוך, והומלסים שיכורים ישנים. ואנחנו לא יודעים מה לעשות", כך מספרת יובל אלימלך, נערה בת 18 מחולון שמדריכה בסניף של תנועת "הנוער הלאומי" בעיר. אתם בטח תוהים לעצמכם מדוע דברים כאלו נמצאים במקום שמיועד לחנך בני נוער בשעות הפנאי. אז הסיפור די פשוט, רק חבל שהפתרון לא כל כך.

עוד מחדשות הצעירים והנוער הכי חמות שיש בערוץ החדשות של פרוגי:

תנועת "הנוער הלאומי" הוקמה כדי לקיים את ערך המורה ולחנך נוער לציונות, מעורבות חברתית, אהבת הארץ, שירות משמעותי ותרומה למדינה. יובל מספרת לנו על התנועה והייחודיות שבה: ״התנועה היא כמו רוב תנועות הנוער שאתם מכירים. יש פעולות במשך השבוע, טיולים, התנדבויות ודברים רבים נוספים. התנועה היא א- פוליטית (ללא שיוך פוליטי). האידאולוגיה של התנועה היא חברתית ומבוססת על משנתו החברתית של זאב ז'בוטינסקי״.

© צוות ההדרכה וההנהלה של תנועת הנוער הלאומי

אז נחזור לבעיה, מדוע הסניף נראה מוזנח ובמצב כל כך גרוע? אלימלך פורשת את הבעיה: "התנועה הוקמה בשנת 1934, והסניף שלנו הוא בין הראשונים שלה וקיים כבר כמעט 70 שנה. השירותים כל הזמן מתקלקלים וכל הזמן דברים נשברים שעלינו לתקן. הבניין מוזנח לא בגלל שלא השקענו בו, אלא פשוט בגלל שהוא מאוד ישן וקשה להחזיק אותו במצב טוב".

יובל מספרת על המיקום האבסורדי והמוזנח שהסניף נמצא בו: "חצי מטר ליד הסניף יש חנות לאביזרי מין, זהו אזור מפוקפק ואף מסוכן שממש לא מתאים לחינוך של ילדים. יש שם שיכורים והומלסים שמסתובבים ומטרידים אותנו בזמן הפעולות וזה בלתי אפשרי, קרה לא פעם אחת שנאלצתי להזמין אמבולנס להומלס שיכור שאיבד את ההכרה. האזור הוא מלוכלך מאוד ומסתובבים לנו עכברושים בין הרגליים״.

״הסניף גם קטן מאוד ביחס למספר האנשים: כ- 70 מטר מרובע ל- 300 חניכים ומדריכים. זה ממש קטן ויש צפיפות מטורפת. אנחנו נאלצים לעשות פעולות בחוץ, בגנים ציבוריים. בחום ובגשם זה בלתי אפשרי". בשנים האחרונות החליטו בני הנוער לקחת את העניינים לידיהם ולנהל מאבק של חניכי ומדריכי הסניף אל מול העירייה. ״כבר מעל 7 שנים שאנחנו מנהלים את המאבק הזה כדי לקבל סניף ראוי שנוכל להתנהל בו כראוי״ מבהירה יובל.

© צוות ההדרכה וההנהלה של תנועת הנוער הלאומ

״אני לא מבינה למה, אבל לעירייה אין נכונות לתת לנו מבנה והיענות לדרישה הבסיסית הזאת, הרי תנועת נוער חייבת מבנה. עשינו המון במאבק הזה: סרטוני תדמית, עצומות, אינספור פניות באינספור דרכים לאנשי המועצה ולראש העיר, והשבוע עשינו גם הפגנה גדולה של כ- 100 איש. כל פעם מחדש מבטיחים לנו שהבעיה תיפתר, אך במקום זה אנחנו רואים שדווקא עוזרים קודם לתנועות נוער שענייני סדר היום שלהן פחות דחופות וקריטיות״.

בתוך כך, העירייה הציעה הצעת התייעלות להנהלת הסניף. אך היא לדברי הצעירים, ממש לא רלוונטית: ״הציעו לנו סניף במרחק 40 דקות הליכה ובצד השני של העיר. הסניף יכחד אם נעבור לשם, נאבד את כל החניכים שצברנו במשך השנים ואת כל הקשרים שיש לנו עם בתי הספר באזור. זאת הצעה פורמאלית רק כדי להגיד שהיא הוצעה לנו, אך אנחנו לא הסכמנו״.

״כיום יש לנו קשר עם רכזת תנועות הנוער בעירייה והיא תומכת ועוזרת כמה שהיא יכולה, אך זה לא תלוי רק בה, וההיענות לדרישתנו תתקדם רק בעזרת בכירים. יובל מספרת על המשך המאבק: "אנחנו לא נוותר על זה. אנחנו נחריף את המאבק. לא נשב בחיבוק ידיים אל מול ההתעלמות של העירייה. העירייה חייבת להקשיב לנו, הפעילות שלנו מאוד ענפה ואנחנו תורמים לעיר ולתושביה, ואפשר גם לתרום ולתמוך בנו בחזרה״.

© צוות ההדרכה וההנהלה של תנועת הנוער הלאומי

מעיירית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון מכירה מאוד בחשיבותן של תנועות הנוער, מוקירה אותן ורואה בפעילויותיהן תרומה רבה לילדים ולבני הנוער כמו גם לכלל הקהילה החולונית. לפיכך, העירייה משקיעה משאבים רבים לקידום התנועות בעיר ומקיימת שיתוף פעולה מלא איתן באמצעות מחלקות החינוך ובתי הספר. העירייה הקצתה לתנועת הנוער הלאומי מגרש פנוי, שבו ניתן להתחיל לבנות ללא עיכוב מבנה לפעילות התנועה ברחוב רמז פינת אהרונוביץ', אולם הצעה זו נדחתה, לצערנו, על ידי ראשי התנועה".

 

תגובות