"נמאס לנו שבני נוער לא יכולים לגשת לטסט". צילום: אלון אלבכרי

"נמאס לנו שבני נוער לא יכולים לגשת לטסט"

המחסור המורגש בטסטים הגיע גם לכנסת. אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הציב דד ליין לפתרון הבעיה: "אנחנו באים בדרישה ברורה – אנחנו רוצים לגשת לטסט!"

כתבה
בעיית הטסטים: למה כל כך קשה להשיג כאן טסט?
מתן מיכלין
אם אתם לומדים נהיגה, סביר להניח שאתם מכירים את הבעיה הזאת: מאות תלמידי נהיגה בכל רחבי הארץ, מחכים חודשים רבים כדי לגשת לטסט ראשון או להיבחן בטסט נוסף, זאת בשל מחסור חמור במבחני נהיגה ברחבי הארץ. למה זה קורה? ואיך ניתן לפתור את הבעיה?

הועדה לפניות הציבור בכנסת התכנסה אתמול (ג') לדיון חירום בנושא המחסור החמור במבחני הנהיגה. יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, אמר בוועדה: "אנחנו הגוף היחד מסביב לשולחן שאין לו אינטרסים אנחנו התלמידים אין לנו אינטרס כלכלי, אין לנו אינטרס שהבחינות יהיו כל שבועיים ואין לנו אינטרס שהם יהיו כל חודשיים כדי שתהיה הפרטה. אנחנו באים בדרישה ברורה – אנחנו רוצים לגשת לטסט!"

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

בטיטו לא התבייש גם לשים דד ליין: "לא יכול להיות שבמדינות אחרות אפשר ללכת שלוש פעמים בחודש לטסט, ובמדינת ישראל אפשר לגשת שלוש פעמים בשנה. אני שם דד ליין בשולחן הזה ואני לא מתייבש. בשנה שעברה שהיה את העניין עם הטיולים השבתנו את בתי הספר ובסופו של דבר העניין נפתר. אנחנו שמים כאן דד ליין של עד הראשון בינואר אם העניין לא ייפתר אנחנו נשקול את הצעדים הבאים ואני מתחייב שהצעדים האלו לא יעברו בשתיקה. נמאס לנו מהסיפור הזה שבני נוער לא יכולים ללכת לטסט".

נאבקים על הטסטים!בעקבות פניית מועצת התלמידים והנוער הארצית, התכנסה היום הועדה לפניות הציבור בכנסת לדיון חירום בנושא המ...

‎Posted by ‎מועצת התלמידים והנוער הארצית‎ on‎ יום שלישי 13 אוקטובר 2015

כזכור, המחסור בטסטים הורגש בעיקר בחודשים האחרונים. "יש בתקן של משרד התחבורה 149 בוחנים, חלק מהם יצאו לפנסיה וחלק לגמלאים ולמעשה ישנם כ-120 טסטרים פעילים" אמר לנו דוד כץ, יושב ראש ארגון מורי הנהיגה ברחובות. "בארץ יש כ-100,000 תלמידים ונוצר מצב שעקב המחסור הרב בטסטרים, זמן ההמתנה הממוצע של תלמיד לטסט הוא כשלושה חודשים וזהו נתון של משרד התחבורה". נער הלומד נהיגה בתל-אביב סיפר לנו, "עברתי כבר את כמות השיעורים הנדרשת לטסט אבל המורה שלי אמר לי כי עליי לחכות עד לספטמבר בכדי להיבחן. זה אבסורד, מורחים אותנו". 

 
תגובות