שוב לא שקט: "נמאס לנו לסבול שוב ושוב". צילום: הרצל יוסף

שוב לא שקט: "נמאס לנו לסבול שוב ושוב"

אחרי שבמהלך היום לא בוצעו אירועים חריגים, חזר הטרור והפעם בעוצמה רבה. בפיגוע בבאר שבע נהרג חייל ונפצעו 11 אנשים. נער מבאר שבע סיפר לפרוגי: "אני כל כך מקווה שזהו, זה ייגמר"

אחרי יום שקט יחסית, שוב פיגוע, הפעם בבאר שבע, בירת הנגב. מחבל נכנס לתחנה המרכזית בבאר שבע, אתמול (א'), חמוש בסכין וברובה,ירה בחייל ורצח אותו, לאחר מכן, חטף המחבל את נשקו של החייל ופצע 11 אנשים נוספים. אזרח זר שהיה באותה עת בתחנה המרכזית, נורה על ידי שוטרים אחרי שאלו חשבו שהוא שותף למעשה הרצח, הוא מאושפז כעת במצב קשה. המחבל, ברח מהתחנה וחוסל. 

גל הפיגועים ששוטף את הארץ בשבועות האחרונים מסרב להסתיים. התבצעו פיגועים רבים בירושלים, גוש עציון וחברון, אך גם ברעננה,פתח תקווה, תל אביב, גבעתיים, גן שמואל ואתמול, גם באר שבע נכנסה לרשימת הערים שנפגעו בגל הטרור הנוכחי.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

"היה חשש שהטרור יגיע גם אלינו, אנחנו עיר מטרופולין שנותנת שירות למאות אלפי ערבים כול יום" מספר לנו זיו ברבי, יו"ר מועצת הנוער בעיר באר שבע. "כששמעתי על הפיגוע, התחושה הייתה נוראית ומזעזעת, אין מילים לתאר איך בעיר של אברהם אבינו אפשר לבצע כזה דבר, אפשר לרצוח ולפגוע".

כמו בני נוער רבים ברחבי הארץ שמפחדים לצאת בשבועות האחרונים מהבית ומצטיידים באמצעי הגנה, גם זיו מספר: "בטח שזה משפיע וזה מפחיד, זה גורם לנו להסתגר, אני יודע שלמרות שאני רוצה זה ימנע ממני ללכת להרבה מקומות, הבנתי מהרבה חברים שלי שהם מעוניינים לקנות עכשיו שוקר וגז פלפל". 

© הרצל יוסף

העיר באר שבע, כאמור, לא ספגה עד עתה פיגועים בגל הנוכחי, אך מטילים שמשוגרים לעברם מרצועת עזה, הם סובלים כבר מספר שנים "יש לי דבר אחד להגיד על זה, הדרומיים הם אנשים חזקים עם עור של פיל הם ישרדו כל דבר אבל כשהם לבד ואין אף אחד איתם זה גורם לנו למאוס שאותו דבר קורה פעם אחר פעם, מספיק, נמאס לנו, לסבול שוב ושוב".

© הרצל יוסף

על התפקיד כיו"ר מועצת הנוער בזמנים קשים אלו, זיו מספר: "הרבה בני נוער פנו אליי ושאלו מה העירייה אומרת, האם תהיה הגברה של כוח ואני מוצא את עצמי בתוך סוג של לופ כזה. הנוער הבאר שבעי מודאג, אני במיוחד, אני מפחד שיהיה פיגוע, חלילה, בבית ספר, זה דבר שיגרום להרבה צער בעיר הזו. אבל מעבר לזה, אנחנו מחזיקים מעמד ואנחנו מחזיקים את עצמינו, בתקווה לימים טובים יותר".

 

 

תגובות