לעבור בלי לחץ: טיפים לתקופת המבחנים. צילום: shutterstock

לעבור בלי לחץ: טיפים לתקופת המבחנים

תקופת אחרי החגים נגמרה כבר מזמן (מישהו זוכר שהיא הייתה בכלל?!) ואנחנו עמוק בתוך תקופת המבחנים. מזל שאנחנו פה כמובן כדי להביא לכם את הטיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הזאת בשלום. שיהיה בהצלחה!

לא שמנו לב וחגי תשרי מאחורינו מה שאומר שחוץ מהעובדה שיש לנו קצת פחות מחודשיים רצופים של לימודים, ויותר גרוע - תקופת המבחנים עומדת להתחיל. בשביל לא להיכנס לפאניקה הכנו לכם טיפים איך לעבור את התקופה הזאת בשלום ובלי לשבור יותר מידי את הראש. תודו לנו אחר כך. 

אל תכבידו על עצמכם יותר מדי

תתפלאו, אבל אתם לא צריכים לחרוש ולדעת כל מילה בספר בעל פה, וגם לא ללמוד כל היום. פשוט תדאגו לתכנן את הזמן שלכם נכון, לחזור על החלקים העיקריים והחשובים של החומר ולוודא שאתם יודעים אותם. תנסו ללמוד בדרכים יצירתיות יותר. כך גם יהיה לכם יותר קל ללמוד וגם אולי תזכרו את החומר קצת אחרי שתגישו את המבחן.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אל תסמכו רק על מורים פרטיים

הרבה תלמידים חושבים שהם יכולים לא ללמוד בכיתה ולהתסמך רק על מורים פרטיים. אז לא, הם לא יכולים ללמד אתכם את כל החומר. הם נותנים חיזוק קל לפני מבחן. תעשו לעצמכם טובה, ותלמדו כמו שצריך גם בלעדיהם.

© shutterstock

וודאו מתי כל מבחן

אתם לא רוצים להתכונן למבחן במתמטיקה, לפתור תרגילים כל השבוע ולגלות פתאום שיש בכלל מבחן באנגלית?! הכינו לעצמכם תכנון שבועי או חודשי שבו אתם מפרטים את כל לוח המבחנים שלכם, וכמה זמן אתם צריכים ללמוד לפני כל מבחן.

נסו לברר עם המורים שלכם האם אפשר לקבל חיזוק במקצוע מסוים לאחר שעות הלימודים

בהמון בתי ספר יש אפשרות לשעות חיזוק לאחר שעות הלימודים. אם יש מקצוע שאתם מתקשים בו תמיד טוב לקבל חיזוק מהמורים בשעת לימודים עם פחות תלמידים ויותר ריכוז.

© shutterstock

אל תזניחו חלק מהחומר

הדבר הכי בסיסי הוא לדאוג לפני שאתם מתחילים ללמוד שאתם יודעים בדיוק מה החומר למבחן ויש לכם את כולו במחברת. לתלמידים יש נטייה לחזור על דברים שהם יודעים, ופחות על החומר שהם מתקשים בו. תזכרו תמיד שגם אם יש לכם מבחן גדול שחלק מהחומר שלו יותר קשה לכם וחלק טיפה יותר קל, אל תוותרו לעצמכם. תשתדלו לנסות ללמוד הכל - אתם אף פעם לא יודעים במה יתקילו אתכם במבחן. 

© שנהב דעבול

אל תתחילו ללמוד מאוחר מדי, אבל גם לא מוקדם מדי

לא מומלץ להגיע למבחן מותשים מיד אחרי שלמדתם כל הלילה. מצד שני, גם ללמוד למבחן שבוע מראש זה לא תמיד טוב, כי אתם עלולים לשכוח את מה שלמדתם. לכן, תגזימו ותתחילו עם החרישות חודש לפני (כי עד אז בטוח ילמדו עוד חומר), אבל מצד שני אל תדחו את הלימודים לדקה האחרונה. תכננו את הזמן בהתאם לחומר ולמקצוע. 

© shutterstock

אל תיגשו למבחן על בטן ריקה

כל אחד מכיר את הגוף שלו אבל בדרך כלל מומלץ לגשת למבחן כשאתם שבעים. יש אנשים שמתרכזים פחות כשהם רעבים או צמאים וזה סתם מפריע להם להגיע לתוצאות הטובות ביותר. לכן, עדיף לאכול לפני כל מבחן, ורצוי פירות או חטיפי אנרגייה. 

© tumblr

תלמדו גם עם חברים

ללמוד עם חברים זה תמיד רעיון טוב. יש סיכוי שמישהו מהם יכול לעזור לכם במקצוע שאתם פחות טובים בו ולהיפך.

© shutterstock

 

 

 
תגובות