לראשונה בארץ: לימודי תכנות מחשבים החל מגילאי היסודי. צילום מסך טאמבלר

לראשונה בארץ: לימודי תכנות מחשבים החל מגילאי היסודי

משרד החינוך ובראשו השר נפתלי בנט, הכריזו על תוכנית חדשה, שתכליתה היא לימוד מדעים ושפת תוכנה באמצעות משחק אינטראקטיבי, ושכל מטרתו היא לקרב את התלמידים אל התחומים הטכנולוגיים - מתמטיקה ומדעי המחשב

שר החינוך נפתלי בנט יזם תוכנית חדשה וייחודית למשרד החינוך, בשיתוף חברות הייטק, ובמסגרתו תלמידים מכל רחבי הארץ לומדים באמצעות משחק אינטאקטיבי ודרך ״אולימפיאדת התכנות הלאומית״, את יסודות התכנות והמחשבים, כבר בגילאי היסודי. מטרתה הראשית של התוכנית היא לקרב את התלמידים אל המקצועות הטכנולוגיים, לרבות מדעי המחשב ומתמטיקה.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

במשרד החינוך מדגישים כי במטרה להוסיף ולשמור על מעמדה של מדינת ישראל כמובילה בתחום הטכנולוגיות הממוחשבות השונות וההיי-טק, יש לחשוב ״מחוץ לקופסה״, ועל כן נוצרה התוכנית - במטרה למצוא דרכים יצירתיות שיוסיפו למשוך תלמידים לעולם שפות התוכנה הרחב והמגוון, שמצריך כישורי חשיבה מופשטת ולוגית, החל מהגילאים הללו.

© אלון אלבכרי

במיוחד לכבוד המטרה המדוברת, במשרד הגו את משחק ה״קוד לילדים״, שמיועד לתלמידים בכיתות ג׳ ועד ט׳, ללא כל ידע קודם בנושא. המשחק האינטראקטיבי מאפשר לתלמידים לקבל חשיפה לעולם שפת התוכנה, כאשר הפעולות שהם מבצעים במסגרת המשחק הן למעשה כללים בסיסיים בתכנות. עוד הגו את משחק ה״קוד לתיכונים״, שבניגוד למקבילו, ברמה גבוהה מאוד, שדורש מיומנויות של הנדסת תוכנה ואף לימודי סייבר.

בתוך כך, החל מהחודש הבא, כל בתי הספר בישראל, החל מכיתות ג׳, ישתתפו באולימפיאדת התכנות הלאומית. בה, בתחילה יתחרו תלמיד את חברו במשחקי ״הקוד״, בשלב כיתתי, שהטובים בו יתקדמו לשלב הבית ספרי. מוסדות החינוך שהמשתתפים בו יצברו את הניקוד הגבוה ביותר, עתידים לעלות לשלב מחוזי, בו יתמודדו חמישים בתי הספר המצטיינים, ואף יתחרו על תואר אלוף ״הקוד״ הארצי, שיזכה בפרסים.

״זו חגיגה אמיתית!״ דבריו של עופר רימון, ראש מנהל מדע וטכנולוגיה. ״התלמידים לומדים תכנות תוך כדי משחק. כשהם עושים את זה הם שוכחים להסתכל על השעון, הם לא שואלים עוד כמה זמן השיעור נגמר״. רימון הוסיף ואמר: ״העלנו את האתר וכבר קרוב ל- 100 בתי ספר נרשמו, זאת היא רק ההתחלה של החגיגה. כשאני רואה מה זה עושה לבתי הספר, למורים ולתלמידים אני בהחלט יכול להבין למה ישראל מכונה אומת הסטארטאפ״.  

© Tumblr

 

תגובות