ממחזרים עד לניצחון: זכו באלפי שקלים על מיחזור בקבוקים. צילום מסך אינסטגרם

ממחזרים עד לניצחון: זכו באלפי שקלים על מיחזור בקבוקים

תלמידי בית הספר ע״ש משה שרת בחולון מיחזרו 60 אלף בקבוקים במסגרת פרויקט מיוחד של תאגיד אל״ה, שבו גם זכו. חלק ניכר מכספי הפיקדון שבהם זכו, הושקעו ברווחת בית הספר. ״זה משהו שיכול להציל את הסביבה שלנו״

במשך תשע השנים האחרונות, תאגיד המחזור אל"ה מקיים את פרויקט ״מיחזור זה משחק ילדים״, שמעודד את תלמידי בתי הספר ברחבי כל הארץ למחזר בקבוקים, תוך חינוך לפעילות ירוקה. בשנת הלימודים האחרונה נאספו כ-3.8 מיליון בקבוקים על ידי כלל מוסדות החינוך בישראל. בתמורה, קיבלו בתי הספר דמי פיקדון בסך כולל של 1.4 מיליון שקלים חדשים, אשר משמשים בין היתר לרווחת התלמידים, וכוללים מימון פעילויות וציוד.

 עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

כאמור, בתי הספר התמודדו על ״אות המיחזור״, שמוענק לבית הספר שאסף את כמות הבקבוקים הגבוהה ביותר, וכן מזוכה על האסיפה באופן כספי. למקום הראשון הגיע בית הספר ״משה שרת״ בחולון שמיחזר מעל 60 אלף בקבוקים, וקיבל עבורם 20 אלף שקלים חדשים. למקום השני הגיע בית הספר ״נוף צורים״ מצור יגאל שאסף כ-54 אלף בקבוקים, ולמקום השלישי הגיע בית הספר ״בית יעקב חסידי״ מאשדוד, שהזדכה ב-15 אלף שקלים חדשים. 

© יוני רייף

התלמידים הזוכים קיבלו את האות שהוענק להם במעמד השר להגנת הסביבה אבי גבאי, יו״ר תאגיד אל״ה נחמה רונן, מנכ״ל התאגיד וראש עיריית חולון. השר גבאי ציין כי: ״המודעות לשמירה על הסביבה הולכת וגדלה, לילדים יש תפקיד חשוב – ללמד את ההורים שלהם איך לנהל אורח חיים סביבתי יותר״. יו״ר התאגיד נחמה רונן ציינה כי ״זהו דור שבו הילדים גדלים על ערכים גלובליים״ היא הוסיפה ואמרה כי ״ הם לוקחים את האחריות על המיחזור בבית ואחריהם כל המשפחה״.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון, בירך את הזוכים ואמר כי מהפכת מיחזור אמיתית מתאפשרת רק בעזרת התגייסות מלאה של התושבים ושל מערכת החינוך כולה. ״זכייתו של בית הספר "משה שרת" מחולון במקום הראשון בתחרות למיחזור מיכלי המשקה, משמחת אותנו, כמובן וגורמת לנו גאווה רבה, אבל גם מוכיחה לנו כי אנחנו פועלים בדרך הנכונה והטמעת נושאים ירוקים כבר בגילאים הצעירים, משתלמת״, דבריו של ששון.

״כספי הפיקדון הושקעו לטובת ולרווחת התלמידים״

שוחחנו עם בת אל נקש מבית הספר הזוכה: ״במהלך השנה אספנו יותר מ-60 אלף בקבוקים. פעם בשבועיים מתקיים בבית הספר שלנו טקס "אדם וחי" שבו הכיתה שממחזרת הכי הרבה מקבלת את גביע המיחזור וזה אחד מהדברים שדירבנו אותנו״. היא הוסיפה ואמרה כי ״התחרות עם שאר הכיתות שהייתה מאוד קשה כי כל כיתה רצתה לזכות בפרס״.

בת אל מספרת שהכסף לו הם זכו מפיקדון הבקבוקים משמש לרווחת התלמידים: ״בית הספר רכש ספסל פיקניק לחצר, ומקרנים נוספים לטובת התלמידים״. היא חתמה וציינה: ״אני ממחזרת ומפרידה פסולת בבית ובבית הספר ואני חושבת שחשוב לקדם את נושא המיחזור. זה משהו שיכול להציל את הסביבה שלנו. אם נמחזר העולם שלנו יהפוך למקום יותר טוב״. 

© יוני רייף
תגובות