מדריך: מה צריך לדעת לפני שפותחים חשבון בנק?. צילום מסך אינסטגרם

מדריך: מה צריך לדעת לפני שפותחים חשבון בנק?

אם המילה "בנק" מעוררת בכם מחשבה על מקום מפחיד ומאיים, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בבלגן. מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק? איך עושים את זה? ומה חשוב לדעת לפני שפותחים אותו?

תמיד חלמתם על חשבון בנק משלכם, שבו תוכלו לאחסן את הכסף שהרווחתם או קיבלתם ולחסוך אותו לעתיד? אם אתם בני 14 ומעלה אתם יכולים לעשות זאת ולפתוח חשבון בנק בו תוכלו לשמור את הכסף שאתם מרוויחים, את הכסף שמסבא וסבתא או את הכסף מהבר/בת המצווה. פתיחת חשבון בנק וניהול טוב של הכסף שלכם יהווה בסיס לתכנון הדרך הכלכלית שלכם בעתיד.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

באיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

אם אתם בגילאי 14-16 יש להצטייד בליווי הורה, אם אתם מעל גיל 16 אתם רשאים לפתוח חשבון בנק לבד, בהצגת תעודת זהות. עד גיל 16 אתם לא רשאים לנהל את חשבון הבנק שלכם בעצמכם אלא על ידי הורה או אפוטרופוס. בגיל זה תוכלו לפתוח חשבון בנק רק אם אתם מקבלים משכורת קבועה ממעסיק. מעל גיל 16 תוכלו לפתוח חשבון בנק ללא תלות בכניסה קבועה של כסף ואף לנהל אותו בעצמכם. שימו לב שחלק מהבנקים מאפשרים לפתוח חשבון בנק רק מגיל 16.

© tumblr

איך פותחים אותו?

כשתגיעו לבנק, לאחר שבחרתם איזה בנק הכי משתלם לכם, ייתנו לכם לחתום על כמה טפסים, "פתיחת חשבון לקטין"," הצהרה על הנהנה בחשבון "וחתימה על חוברת תנאים כללים לפתיחת חשבון. כאמור, אם אתם מתחת לגיל 16 תידרש גם חתימה של ההורים, מעל גיל 16 תידרש רק החתימה שלכם. בנוסף, אם תרצו להנפיק כרטיס למשיכת הכסף מחשבון הבנק תצטרכו לחתום על טופס ייעודי לכך, כך גם אם תרצו להנפיק פנקס שיקים (שאותו ניתן להנפיק רק מגיל 16).

למה כדאי לכם לתת לבנק לשמור על הכסף?

לכולנו יש נטייה לבזבז את הכסף מהר אם הוא נגיש לנו במזומן. הפקדת הכסף בבנק תעניק לכם מושג על התנהלות נכונה עם כסף, שימוש נכון ומבוקר בכסף שלכם ואף מעודדת אתכם להרוויח כסף. בנוסף, צבירת ריביות על הכסף שהופקד, גם אם היא בסכומים קטנים יכולה להצטבר לאורך השנים לסכומים נאים שיכולים לעזור לכם בעתיד.

© tumblr

איך מקבלים כרטיס אשראי?

עד גיל 16 תוכלו להנפיק כרטיס למשיכת כסף שיאפשר לכם למשוך כסף מכספומט. לאחר גיל 16 תוכלו להנפיק גם כרטיס אשראי. כרטיס אשראי יחסוך לכם משיכת מזומן בכל פעם שתרצו לקנות משהו ויעזור לכם לעקוב אחרי ההוצאות שלכם בצורה מסודרת.

למה חשוב לשים לב כשפותחים חשבון בנק?

דבר ראשון חשוב לשים לב איזה בנק אתם בוחרים. בחרו בבנק שהכי מתאים לכם הן מבחינת העמלות וההטבות שמציע הבנק והן מבחינת נגישות סניף הבנק. אחר כך, בעת חתימת הטפסים קראו אותם טוב, כולל את האותיות הקטנות, כדי שלא תגיעו למצב שבו חתמתם על דברים שבחיים לא ראיתם. שימו לב שלא גובים מכם כסף על שום הליך. פתיחת חשבון בנק לא אמורה לעלות לכם כסף. זכרו, פתיחת חשבון בנק היא צעד ראשון שלכם בעולם הפיננסי, חישבו לפני כל דבר שאתם עושים ונהלו את חשבון הבנק שלכם בצורה יעילה ונכונה. שיהיה לכם בהצלחה!

תגובות