מאבק הגז הצעיר: "המטרה שלנו היא לשנות את המתווה". צילום: פרטי

מאבק הגז הצעיר: "המטרה שלנו היא לשנות את המתווה"

אם בזמן האחרון הדלקתם את הטלוויזיה, פתחתם עיתון או נכחתם בשיעור אזרחות כנראה ששמעתם על מתווה הגז. שוחחנו עם נעמה זלקמן יוזמת "מאבק הגז הצעיר", שסיפרה לנו על החזית הצעירה של המאבק במתווה הגז "אני מאמינה שההפגנות יכולות להשפיע על ההחלטה של הממשלה"

מתווה הגז הוא אחד מהנושאים הבוערים כרגע במדינת ישראל. מחאת האזרחים שמתנגדים למתווה הגז שסוכם לאחרונה הצטרפו גם סער לוי, נעמה לזלצמן, דורון דונין והדר הרני. ההחלטה הזאת הרגיזה אותם במיוחד, הם החליטו למחות והקימו את מאבק הגז הצעיר. שוחחנו עם נעמה לזלצמן, בת ה-18 שסיפרה לנו איך הכל התחיל: "בהתחלה יצאתי להפגנות של מאבק הגז עם ההורים שלי".

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

 "זמן קצר לאחר מכן נפגשתי עם הדר הרני שהיא גם חברה טובה שלי, וראינו ביחד את התוכנית "מגש הכסף" (שמספרת על מצב הכלכלה בישראל) ושאלנו את עצמנו, מה עם הנוער? אחרי הכל הגז הזה הוא העתיד שלהם, נפגשנו עם הפעילים של המאבק והם אמרו לנו להביא את הנוער, פתחנו את הקבוצה בפייסבוק "מאבק הגז הצעיר", בהמשך הצטרפו אלינו סער לוי ממועצת התלמידים והנוער ודורון דונין שאירגן לבד את ההפגנה בנהריה".

© מאבק הגז הצעיר

על פעילותם מספרת נעמה: "ארבעתינו מגייסים פעילים צעירים ומקימים צוותים בבתי ספר, סער נמצא בוועדת הכלכלה בכנסת כמעט כל הזמן. כל החברים שלי מאוד מתעניינים במאבק, הנושא בוער, הרבה מאוד חברים באים ופעילים בהפגנות, מכינים שלטים, מתנדבים להיות סדרנים, ובנוסף אנחנו גם מגיעים לפני ההתרמות בשביל להכין את השלטים ולהתרים כסף. יש הפגנות בכל שבת בכמה מוקדים בארץ כמו תל אביב, באר שבע ועוד המון מקומות".

"המאבק של הגז לבסוף הוא לא רק על הגז"

"אני חושבת שמאבק של הגז הוא מקרה נבחן, שמים אינטרסים של בעלי הון לפני האינסטרסים של הציבור", מספרת נעמה מדוע היא מתנדת למתווה זה. "המאבק של הגז לבסוף הוא לא רק על הגז, הוא על הדיור, התעשייה ועל החשמל ועל עוד כל מיני נושאים, ואני מאמינה שאם נצליח לשנות את המתווה ונצליח "לנצח" במאבק הגז אז נצליח להראות לציבור כולו שאנחנו יכולים להוריד את המחירים של החשמל והדיור ודומיהם".

© הרצל יוסף

בהפגנות משתתפים סטודנטים רבים ונוער פעיל, כמו "בני המושבים" ותנועות נוער למינהם. "אני מאמינה שההפגנות יכולות להשפיע על ההחלטה של הממשלה, לחץ ציבורי הוא כוח מאוד גדול מאוד בגלל שהממשלה שואבת את הכח שלה מהעם ואם העם לא מאמין בה אין לה באמת כוח. המטרה שלנו היא לשנות את המתווה, שלדעתנו הוא טעות". 

נעמה מזמינה אתכם למחות, להיאבק ולשנות את הדברים שמפריעים לכם "תאמינו שאתם יכולים לעשות הכל, אנחנו מזמינים אתכם לכתוב ולדבר על המאבק, הזה או אחרים, תאמינו שמה שאתם עושים משפיע! אם אני יכולה גם אתם יכולים".

 

 

תגובות