קרן הון בינלאומית משקיעה בהייטקיסט ישראלי בן 18 בלבד. צילום: אלון אלבכרי

קרן הון בינלאומית משקיעה בהייטקיסט ישראלי בן 18 בלבד

קרן הון סיכון אמריקנית, השנייה בגודלה ברחבי העולם בהייטק החליטה להשקיע בסטארטאפ ישראלי, שנוצר על ידי יזם צעיר, רק בן 18. תכלית הפלטפורמה נועדה לאפשר לבעלי רעיונות ליישומונים לממש את הפיתוח במהירות ובקלות האפשרית

בזמן שחלק ניכר מבני השמונה עשרה בארץ הם בוגרי תיכון טריים, שמיטיבים לתכנן את העתיד הצבאי ואף המקצועי שלהם, נערים ונערות כמו אידו ג׳ינו משנים את כללי המשחק. "500 סטרארט-אפס", קרן הון סיכון שבסיסה בעמק הסיליקון האמריקאי, חממה ובסיס עולמי בכל הקשור בהייטק, החליטה להשקיע בסטארטאפ הישראלי "RapidAPI", שאותו הקים ופיתח ג׳ינו, כאמור, טרם מלאו שני עשורים לחייו.

עוד מחדשות הצעירים והנוער בערוץ המגזין של פרוגי:

ג׳ינו, שמגלגל מיליונים בתחום ההייטק, החליט ליצור את האפליקציה לאחר שהבחין כי מרבית האפליקציות מיטיבות לבצע פעולות זהות, לרבות הכנסת שם משתמש וסיסמה, רכישות מתוכן, וכן שמירת מידע שמוזן על ידי המשתמש בהן. באמצעות הסטארטאפ, הוא הפך את אותן הפעולות כ"מוצרי מדף", מה שאומר בפועל כי ביכולתו של כל מפתח להשתמש בהן לתועלתו במערכותיו השונות, מבלי להקליד שורת קוד אחת או לממן שעות תכנות יקרות.

© נועה ריינה

 הרעיון שגרם להתהוות פיתוח הסטארטאפ עלה לאחר שג׳ינו ראה כי רבים מניצני רעיונות מוצלחים ליישומונים נגדעים טרם מימושם עקב הצורך הנכסף בהפעלת מתכנתים, שעובדים בעלות כספית בלתי מושגת לכלל. "RapidAPI" מוזילה את עלות הפיתוח בכשבעים אחוזים, מה שעתיד לאפשר ליזמים רבים - צעירים ומבוגרים כאחד, להתפתח בכל הקשור לתחום האפליקציות.

מילים גדולות - שאיפות גדולות עוד יותר
איך מקימים סטארט אפ: גרסת הנוער של 2014
מערכת ערוץ דיגיטל
חולמים על לייצר דור המשך לאומת הסטארט אפ? המסקנה שלנו לאחר יום שלם בחברת יזמים, מתכנתים, מעצבים ובעיקר המון אנשים מבריקים וסופר מוכשרים היא שכולם היו משכבת גיל שאינה מבוגרת, ושהעולם, בהתאם, שייך אך ורק לצעירים

הקרן המדוברת, כאמור, מונה היקף השקעות של כ-200 מיליון דולרים, ובתוך כך, השקיעה לא פעם ביזמים נוספים מהארץ, ביניהם היזם דב מורן, ממציא הזיכרון הנייד (״דיסק און קי״) וכן ומריוס נכט, ממייסדי חברת צ'ק פוינט, ושמכהן כעת כיו״ר החברה. אידו הצעיר מצטרף לשורת הישראלים הבכירים הללו, רק שבאופן סוריאליסטי, הוא עומד במשבצת המשותפת לו ולכישרוניים אחרים בגילאים של הוריו.  

רק לפני שנה וחצי, המפתח הצעיר, אז צעיר עוד יותר -  תלמיד בכיתה י״א, כתב טור דעה כאן ב״פרוגי״ אודות הדרך הראויה בעיניו ללימודי מחשבים במסגרת בית הספר התיכון. ״היופי במחשבים זה הדינמיות שלהם״ דבריו של ג׳ינו. ״אופי שבו הם יכולים להתאים את עצמם לכל דבר שרק נרצה, ולאפשר למתכנת, במעין ניפוף שרביט מעל המקלדת״. בסופו של דבר, אין ספק שבאותן מילים מתבטאת משמעות כפולה כשמסתכלים על העניין מנקודת המבט העכשיווית.

© פרוגי
תגובות