המאבק במחסור בטסטים: "נכריז על סכסוך ונקיטת אמצעים" . צילום: shutterstock

המאבק במחסור בטסטים: "נכריז על סכסוך ונקיטת אמצעים"

זה חודשים רבים שאנו שומעים על המאבק במחסור בטסטים, ונראה שהחודש המאבק עולה מדרגה. במכתב ששלח יו"ר מועצת התלמידים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב: "אני מודיע בזאת כי במידה ולא תושגנה התקדמות משמעותית עד לתאריך ה-14.01.2016, אנו נכריז על סכסוך ועל נקיטת אמצעים, על כל המשתמע מכך". בינתיים, כבר מתוכננות הפגנות לאותו היום

השנה האזרחית התחלפה, אבל הבעיה עדיין נותרה: אליאב בטיטו, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית, פנה אתמול (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב בו טען כי מדיניות משרד התחבורה בנושא מבחני הנהיגה המעשיים היא "לא מקצועית, אינטרסנטית ולא שקופה" וכי מדיניות זו מביאה למצב קטסטרופלי, בו תלמידי ישראל מחכים כ-3 חודשים בין מבחן נהיגה מעשי אחד למשנהו. 

בנוסף, טוען בטיטו כי שר התחבורה נמנע מלהיפגש עם נציגי הנוער בשש השנים האחרונות, ומפגין מדיניות אטומה ולא עניינית כלפי ציבור הנוער. כמו כן טען כי שר התחבורה נמנע מלהעסיק כמות ראויה של בוחני נהיגה, זאת לצד קיצוצים ופיטורים של כוח אדם. אליאב סיים בקריאה לראש הממשלה ובצידה אולטימטום: "אני מודיע בזאת כי במידה ולא תושגנה התקדמות משמעותית עד לתאריך ה-14.01.2016, אנו נכריז על סכסוך ועל נקיטת אמצעים, על כל המשתמע מכך". 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כבר עכשיו מתוכנן יום מחאה ארצי ב-14.1.16, הפגנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, כאשר ההפגנה הראשית תתקיים בירושלים. גם בערים הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, פתח תקווה, ראשון לציון, תל אביב ועוד תתקיים הפגנה. "ביום הזה נבהיר לשר התחבורה שהוא התעסק עם הציבור הלא נכון. הנוער לא שותק!", נכתב בתיאור האירוע. 

"נוצר קשר ישיר בין מצבם הכלכלי של התלמידים, לבין יכולתם להוציא רישיון נהיגה"

לאחרונה נתלה כרזה על גדר מבנה ארגון מורי הנהיגה בעכו, בשלט נכתב שזמן ההמתנה בין טסט לטסט הוא שלושה חודשים עקב במחסור במבחנים. הארגון מתגאה בכך שמחוז חיפה והצפון מוביל ביחס הקצאת הטסטים הטובה ביותר בכל הארץ ולכן לא היה סלחני ופירסם בתגובה: "על מנת לסייע ולהתפשר עם המציאות אותה אתם קבעתם, הריני להנחות את בוחני הנהיגה באזורכם כי החל מ- 1.1.2016 אין לצאת למבחן נהיגה מעשי עם תלמיד אשר טרם חלפו לו שלושה חודשי המתנה". חשוב לציין כי לטענת משרד התחבורה סמנכ"ל בכיר תנועה, אבנר פלור, ביטל את מכתבו של מנהל המחוז והנחה אותו להגיש תלמידים לטסט, בהתאם למתכונת הקודמת, כפי שהיה עד כה.

© שנהב דעבול

מועצת התלמידים והנוער הארצית החליטו לפעול הן בשל "העונש הקולקטיבי" והן בשל המצב הקיים שבו תלמידים ממשיכים לחכות תקופות ממושכות לטסט, ונאלצים להוציא סכומים גדולים של כסף על מנת לשמר את רמת הנהיגה שלהם בעזרת שיעורים נוספים. כתוצאה מכך נוצר קשר ישיר בין מצבם הכלכלי של התלמידים, לבין יכולתם להוציא רישיון נהיגה. 

בעיה שנמשכת חודשים ארוכים

זה חודשים רבים שתלמידים רבים מתלוננים על מחסור חמור בטסטים, מבחני נהיגה, אחת המטרות הנעלות של תלמידי כיתות י"א וי"ב. לפני מספר חודשים הציב אליאב בטיטו, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית, דרישה ברורה לפתור את הבעיה במהירות: "לא יכול להיות שבמדינות אחרות אפשר ללכת שלוש פעמים בחודש לטסט, ובמדינת ישראל אפשר לגשת שלוש פעמים בשנה", אמר אז. "אני שם דד ליין בשולחן הזה ואני לא מתייבש. בשנה שעברה שהיה את העניין עם הטיולים השבתנו את בתי הספר ובסופו של דבר העניין נפתר. אנחנו שמים כאן דד ליין של עד הראשון בינואר אם העניין לא ייפתר אנחנו נשקול את הצעדים הבאים ואני מתחייב שהצעדים האלו לא יעברו בשתיקה. נמאס לנו מהסיפור הזה שבני נוער לא יכולים ללכת לטסט".

נאבקים על הטסטים!בעקבות פניית מועצת התלמידים והנוער הארצית, התכנסה היום הועדה לפניות הציבור בכנסת לדיון חירום בנושא המ...

‎Posted by ‎מועצת התלמידים והנוער הארצית‎ on‎ יום שלישי 13 אוקטובר 2015
" />

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: מועצת התלמידים נפגשה לפחות שלוש פעמים עם אנשי המקצוע במשרד וקיבלה הסברים על תכניות המשרד להתמודד עם המחסור בטסטים״.

תגובות
ווידיאו