הקלות או לא להיות: "בלי ההקלות אני נכשלת". צילום: shutterstock

הקלות או לא להיות: "בלי ההקלות אני נכשלת"

תלמידה זועמת שנלקחו ממנה ההקלות באנגלית פרסמה פוסט זועם בפייסבוק על המקרה. בשיחה עם פרוגי אמרה: "ההקלות שהיו לי עזרו לי לקבל 75 ב-5 יחידות אבל בלי ההקלות אני נכשלת, גם אם אני אעשה בגרות של שלוש יחידות אני אכשל בלי ההקלות". בעקבות הפנייה ההקלות הוחזרו לתלמידה

דמיינו שבוקר אחד נכנסת המורה שלכם לאנגלית ומודיעה לכם שכל ההקלות שהיו לכם מבוטלות. זה מה שקרה לטל מרציאנו, וגרם לה לכתוב פוסט זועם בפייסבוק על כך שמאז שנלקחו ממנה ההקלות, היא לא מצליחה במבחני האנגלית. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כזכור, שר החינוך לשעבר, שי פירון, השיק בנובמבר 2014 את "רפורמת האבחונים", שנועדה להילחם בתופעה של תלמידים שמקבלים הקלות בגלל שהצליחו לממן את האיבחון. הרפורמה קבעה כי על בית הספר לאשר את ההתאמות לימודיות עבור תלמידים הסובלים מהקלות למידה קלות, וזאת ללא צורך באבחון מטעם מכון פרטי. מדובר בהקלות כמו תוספת זמן, הקראה ובחינה בעל פה. לקויות חמורות יותר כבר מצריכות אבחונים מוסמכים, והמורה יכולה לאשר רק 10% מהמקרים. יתר הבקשות מועברות לוועדה המחוזית. אך כאן המקרה שונה כאן המורה ביטלה לחלטין את ההקלות לכל השכבה בבית הספר.

הנה קטע מהפוסט שכתבה טל מרציאנו מראשל״צ שלומדת בכיתה יא׳: "בכיתה ח׳ עברתי אבחון במקצוע אנגלית והתוצאות הראו שאני צריכה לקבל את כל ההתאמות האפשריות שניתן לקבל בעת מבחן. מגיל קטן יש לי בעיה קשה מאוד ללמוד אנגלית" "אך פתאום כשאני מגיעה לשנה החשובה בחיי, לשנה שבה כל מבחן חורץ את גורלי וקובע את העתיד שלי, גיליתי שאת שאר המבחנים שלי *כולל הבגרות* אני עושה ללא התאמות. פשוט אסרו מאיתנו להשתמש במילונית, ציפו מאיתנו שלא יהיו לנו שגיאות כתיב וכו׳".

© צילום מסך פייסבוק

"אני כאן דוברת בשם כל התלמידים שגנזו מהם את ההתאמות שלהם", המשיכה בפוסט, "בשם כל התלמידים מכיתתי שנכשלו במבחן הזה כמוני. אנחנו כבר חסרי אונים, אין לאן לפנות ואין עם מי לדבר. אנא מכם משרד החינוך אל תהרסו לנו את העתיד, אל תגרמו לכך שניכשל בבגרות!!!! מי שמכיר אותי יודע שאני תלמידה מצטיינת שלא מקבלת נכשלים אך הפעם - אם אין לי את המילונית, את תוספת הזמן, את ההתעלמות משגיאות הכתיב - איני יכולה לעבור מבחנים עם ציון עובר".

"בלי ההקלות אני נכשלת"

דיברנו עם טל מרציאנו, כותבת הפוסט, שאמרה לנו "ההקלות שהיו לי עזרו לי לקבל 75 ב-5 יחידות אבל בלי ההקלות אני נכשלת, גם אם אני אעשה בגרות של שלוש יחידות אני אכשל בלי ההקלות. לדעתי משרד החינוך צריך למצאו דרך בה רק אלה שצריכים את ההקלות יקבלו אותן". עוד סיפרה לנו התלמידה כי מורתה לאנגלית ביטלה לכל השכבה את ההקלות בטענה כי עד שהעניין לא יוסדר אף אחד מהתלמידים לא יקבל הקלות". כאמור לטענת התלמידה המורה ביטלה את ההקלות לכל השכבה טענות חמורות כי משרד החינוך לא הורה זאת כלל. 

ממשרד החינוך נמסר: "לצורך בדיקת הצורך בהתאמות בשכבה, כל תלמידי השכבה נבחנו פעמיים - פעם עם התאמות, ופעם בלי התאמות. מאחר ובאמת נמצא פער בין הציונים שבין שני המבחנים, החליטה הוועדה המקצועית לאשר לתלמידה להשתמש במילונית". יש לאמר כי לאחר פנייתנו ההקלות הוחזרו לשכבה ולתלמידה. 

תגובות