כוכב נולד: אסטרונומים גילו כוכב לכת תשיעי במערכת השמש. צילום: gettyimages

כוכב נולד: אסטרונומים גילו כוכב לכת תשיעי במערכת השמש

אסטרונומים גילו כי קיים כוכב נוסף וקרחוני במערכת השמש שלנו, הרחק מכוכב הלכת הקטן פלוטו שהוא, עד היום היה נחשב לכוכב הלכת הכי רחוק והאחרון מכולם

עם כמה שכולם בטוחים שהם יודעים הכל על מערכת השמש שלנו, בכל פעם מחדש מתבררת תגלית מפתיעה ומסקרנת, רק שהפעם נראה כי מדובר בגילוי גדול ומסקרן לגמרי - כוכב לכת חדש במערכת השמש.

עוד מערוץ המגזין של פרוגי:

האסטרונומים במכון הטכנולוגי של קליפורניה הכריזו אמש (ד') כי בידם מידע חדש על כוכב, תשיעי במספרו, והוא כוכב לכת קרחוני שנמצא הרחק מכוכב הלכת פלוטו. העדויות של האסטרונומים מגלים כי הקפה אחת של הכוכב סביב השמש נמשכת בין 10 ל-20 אלף שנים, בהשוואה לכדור הארץ שסביבו סביב השמש לוקח 365 ימים (שנה אחת).

עדיין אין שם רשמי לכוכב החדש, אומנם ניתן לו השם הזמני "כוכב הלכת 9". על-פי האסטרונומים, המרחק שלו מכדור הארץ הוא פי 200 מהמרחק בין כדור הארץ לשמש. כוכב הלכת נמצא בחגורת קויפר, הנמצאת בקצה מערכת השמש.

© gettyimages

תחילת המחקר סביב "כוכב הלכת 9", התחיל בשנת 2014, כשצמד אסטרונומים דיווח על מציאת כוכב לכת בחגורת קויפר שנקרא 2012VP 113. המרחק הכי קרוב אל השמש אליו הגיע מסלולו המורחב של כוכב הלכת היה פי 80 מהמרחק של כדור הארץ מהשמש.

האם יהיה על הגילוי השפעה עלינו? אנחנו מחכים לעוד עדויות וממצאים דשים שישפכו עוד אור על הגילוי החדש. 

תגובות