סיום אופטימי: מאבק הטסטים תם, יתווספו 20 בוחני נהיגה. צילום: זיו אבוטבול

סיום אופטימי: מאבק הטסטים תם, יתווספו 20 בוחני נהיגה

לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן בין מועצת התלמידים והנוער הארצית לבין משרד התחבורה, מחאת הטסטים הגיעה היום (ד׳) לסיומה, כשעשרים תקנים של בוחני נהיגה עתידים להתווסף למערכת הבחינות, מה שעתיד לקצר את זמן ההמתנה. יו״ר המועצה בטיטו: ״שמח וגאה״

מאבק הטסטים מגיע לסיומו: לאחר משא ומתן ממושך ועיקש בין נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית, לבין משרד התחבורה ובראשו השר ישראל כ״ץ בכל הקשור לקיצור זמני ההמתנה הארוכים למבחני נהיגה מעשיים, ששיאו הגיע לידי ביטוי בהפגנות שנערכו ברחבי הארץ, התקיימה הערב (ד׳) פגישה בין הנהגת המועצה ובראשה יו״ר אליאב בטיטו לבין השר. בתום הפגישה, הודיעו השניים על כך שהוסכם על פתרון ביניים, שעתיד לקצר את זמן ההמתנה משמעותית.

עוד מחדשות הצעירים והנוער בערוץ המגזין של פרוגי:

מן ההסכם עולה כי למערכת הבחינות עתידים להתווסף עוד עשרים בוחני נהיגה החל בחודש מרץ הקרוב, מה שעתיד לקצר באופן משמעותי את זמן ההמתנה, שנע כעת בין שלושה חודשים לחצי שנה, מה שהניע והוביל להיווצרות המאבק, שהיה נושא משמעותי על סדר יומם של בני הנוער במהלך חודשי המחאה. פתרון הביניים וגיוס הבוחנים עתיד להסתיים עד סוף שנת 2016. 

© עמוד הפייסבוק של מועצת התלמידים והנוער הארצית

״נמשיך לדאוג לרווחת בני הנוער והתלמידים בישראל״

"מהיום בני נוער לא יחכו חודשים עד לטסט המיוחל", דבריו של יו״ר המועצה אליאב בטיטו. "כולי תקווה שעל פי המתווה החדש, זמן ההמתנה יקוצר באופן משמעותי, על מנת למנוע מצב בו בני נוער מחכים חודשים רבים עד לטסט המיוחל. אני שמח וגאה על הצלחתנו במאבק זה. כפי שהוכחנו בעבר, נמשיך לדאוג לרווחת בני הנוער והתלמידים בישראל". בטיטו הוסיף והודה לשר כ״ץ, "על אימוץ הפתרון וההבנה של חשיבות הנושא".

מי שעוד לקחה חלק משמעותי במאבקם של בני הנוער ובשיתוף הפעולה עם נציגי המועצה הארצית היא חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, יו״ר הועדה לזכויות הילד. חברת הכנסת הובילה לשיתופי הפעולה בין התלמידים, לבין משרד האוצר ומשרד התחבורה. ״אני שמחה שמצוקת הטסטים של בני הנוער הגיעה הערב לסיומה״ אמרה הערב שאשא-ביטון. ״מדובר בהמתנה מורטת עצבים והוצאה כלכלית לא פשוטה להורים ולילדים״.

המחאה החלה לתפוס תאוצה בקמפיין שהשיקו במועצת התלמידים והנוער הארצית: ״עוצרים את ביזיון הטסטים - לוקחים את ההגה לידיים״. המצב הנוכחי, טרם הפתרון עליו סיכמו הצדדים, הוא שקיימים 130 בוחנים על 100,000 תלמידי נהיגה, מה שהוביל לזמני ההמתנה הארוכים, ולהתגברות המאבק. מייצגי בני הנוער נפגשו פעמים רבות עם נציגים בועדות הכנסת ובמשרד החינוך, אך נותרו ללא מענה או כל פתרון ממשי.

"נמשיך לדאוג לרווחת בני הנוער". יו״ר המועצה אליאב בטיטו © עדן סניור 
בתחילת החודש פנה בטיטו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכתב שתכליתו הצבת אולטימטום. במסר שהעביר טען כי התנהלות משרד התחבורה בנושא הינה "לא מקצועית, אינטרסנטית ולא שקופה". כאמור, השר כ״ץ נמנע מלהיפגש עם נציגי המועצה בפרט והנוער בכלל בנושא ההיבחנות המעשית. בסיום דבריו אליאב הודיע לרה״מ כי במדיה ולא תושג כל התקדמות, יוכרז על סכסוך ונקיטת אמצעים.

בתוך כך, התקיימה ההפגנה רחבת ההיקף בכמה וכמה מוקדים ברחבי הארץ, המוקד המרכזי שבהם בגן הורדים בירושלים, מול משכן הכנסת. לסיקור המחאה הצטרפו חברי כנסת שהזדהו עם זעקתם של בני הנוער בעניין. באותו התאריך, ה-14 בינואר, הגיש יושב הראש בטיטו עתירה לבית המשפט העליון. עוד העלה את הנושא בפני וועדת הכלכלה וכן מול הוועדה לפניות הציבור בכנסת. 

סיקור ההפגנה בירושלים, בחודש שעבר
 
תגובות