"אנחנו רוצים שתהיה אפשרות לחינוך אלטרנטיבי ושונה". צילום מסך מהפייסבוק

"אנחנו רוצים שתהיה אפשרות לחינוך אלטרנטיבי ושונה"

השיטה הנהוגה בעולם ללימודים היא במסגרת פורמלית במשך 12 שנים, אך יש כאלו שמאסו בשיטה ובחרו ללמוד אחרת. עכשיו הם דורשים את הזכויות המגיעות להם: "אנחנו כמו בן חורג שתמיד צריך להוכיח את עצמו"

לא ללמוד בבית הספר רגיל, להיות נתון לפחות עומס לימודי ולבסוף לצאת עם תעודת בגרות, נשמע כמו חלום של רבים מאיתנו. אך המציאות של תלמידים שבוחרים ללמוד בשיטה הזאת, השיטה האקסטרנית, לא כל כך זוהרת. משרד החינוך מעלה לא מעט קשיים על תלמידים שבוחרים ללמוד במסגרת שכזו, הגשה ללא ציון מגן, בית ספר ללא מבנה מרכזי ועוד.

עוד מחדשות הצעירים והנוער בערוץ המגזין של פרוגי:

"המטרה היא ליצור קהילה אקסטרנית של תלמידים"

אלומה משולמי וירדן לם, שנשרו מבית הספר הפורמלי ועברו ללמוד ללמוד בשיטה אקסטרנית, החליטו שנמאס להן, הן החליטו להקים קבוצה בפייסבוק  כדי שכל התלמידים האקסטרנים יוכלו לשתף אחד את השני במידע שצברו במהלך הלימודים האקסטרנים ובכל לעזר אחד בשני. "אני רוצה למצוא את כל התלמידים האקסטרניים בישראל" כתבו בפוסטים שתוך זמן קצר הפכו להיות ויראלי.

היי, קוראים לי ירדן ואני רוצה לבדוק את היכולות החברתיות שלי בפייסבוק.וגם לשנות את העולם... אבל פרה פרה.אני רוצה למצוא...

‎Posted by Jorden Lam on‎ חמישי 18 פברואר 2016

"המטרה של הדף 'גם אני אקסטרני' היא ליצור קהילה אקסטרנית של תלמידים שיחלקו ידע ושיוכלו להציף בעיות ולקבל פיתרונות, אם זה בדרכים השונות בהן אפשר לבחור בחינוך האקסטרני, או קישור בין אנשי מקצוע  שמוכנים לעזור לתלמידים שצריכים זאת, אנחנו מאמינות שאם תהיה קבוצה פעילה - יהיה לנו גם כוח גדול שיוכל לשנות" סיפרה לנו אלומה.

"אנחנו כמו בן חורג שתמיד צריך להוכיח את עצמו"

"אני לומדת בתוכנית שקוראים לה היל"ה" מספרת אלומה "תוכנית שמוגדרת בעיקר כמסגרת לנוער נושר הפרוייקט הזה חינמי במימון משרד החינוך. משרד החינוך לא אוהב את הרעיון של לימודים אקסטרנים הוא לא מתעלם מקיומינו והוא נותן לנו מימון אבל אנחנו כמו בן חורג שתמיד צריך להוכיח את עצמו. אתן לכם דוגמא - בשנה שעברה עברתי לחינוך האקסטרני ולמרות שעשיתי בגרות בתנך בשנה שעברה נאלצתי לעשות אותה שוב, כי השאלונים לא תואמים, אבל החומר? אותו חומר בדיוק!"

© צילום מסך מהפייסבוק

"גם במגמות אנחנו מוגבלים, אני עובדת כיום כגרפיקאית ורציתי ללמוד במגמת גרפיקה, אבל בחינוך אקסטרני? אין" מוסיפה אלומה. "אין לנו 'ציון מגן' שתורם לתחושת בטחון ושקט לפני המבחן כמו שיש בכל בית ספר רגיל.
השנה כתוצאה מכניסתה של הרפורמה החדשה של שי פירון - אף אחד לא ידע לתת תשובות ברורות והיה בלאגן הזוי, בחינוך האקסטרני לא נבנתה תוכנית ברורה ועד שעה לפני אחת הבחינות לא ידעתי אם אוכל להיכנס ולעשות אותה, למרות שהשקעתי ולמדתי". 

קוראים לי אלומה, אני בת 16, ו- אני רוצה למצוא ביחד עם Jorden את כל התלמידים האקסטרניים בישראל.לא יודעת מתי התחלתי לחש...

‎Posted by ‎אלומה משולמי‎ on‎ ראשון 21 פברואר 2016

בנוגע לפיתרון אומרת אלומה: "כמו שיש היום בית ספר דמוקרטי או בית ספר לאומנויות אני חושבת שצריך לבנות גם מסגרת אקסטרנית שלא תהיה חריגה ממערכת החינוך, שכל אחד יוכל לבחור בית ספר לפי הכישרונות הרצונות והיכולות שלו ושתהיה אפשרות לחינוך אלטרנטיבי ושונה".

תגובות