ראש העיר מתערב בתכני הלימוד ומוסיף שיעורים בדמוקרטיה. shutterstock

ראש העיר מתערב בתכני הלימוד ומוסיף שיעורים בדמוקרטיה

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי, החליט כי בבתי הספר השייכים לעיריית תל אביב- יפו יתחילו עוד השנה ללמד דמוקרטיה כשיעורי חובה בכל בתי הספר העירוניים. לא כל התלמידים מרוצים "אין זמן חופשי בשביל ללמוד עוד שיעור נוסף"

תכנית לימודי הדמוקרטיה שתתחיל השנה בקרב תלמידי ט' וי' כפיילוט בתל אביב- יפו, היא החלטה של ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי. במסגרת התוכנית ילמדו התלמידים על סוגיות אקטואליות שעולות על סדר היום, יתנהל שיח דמוקרטי על נושאים שנויים במחלוקת ועוד. מעבר ללימודים העיוניים בתי הספר יעודדו את התלמידים להראות את הידע שלהם בצורה מעשית ולפעול למען האזרחים והדמוקרטיה גם מחוץ למסגרת בית ספר. מטרת העירייה היא שבעתיד ילמדו מקצוע זה מכיתה א' ועד כיתה יב'. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"משיחותי עם בני נוער אני חש כי הערכים הכל כך חשובים של הדמוקרטיה הולכים ונשחקים בשיח הישראלי של השנים האחרונות" מספר על כך רון חולדאי, שהחלטתו, להתערב בתכני הלימוד הנלמדים בעירו היא החלטה שכמעט אף פעם לא בוצעה על ידי ראש עיר. "עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לחזקם. לכן החלטנו כי עיריית תל אביב-יפו תצא בתכנית לימודים חדשה להטמעת ערכי הדמוקרטיה בבתי הספר, מכיתה א' עד יב'".

© צילום: אוהד צויברג

"דמוקרטיה היא אחת מאבני היסוד של החברה שלנו"

יהונתן קידישמן, תלמיד כיתה י' בבית הספר "עירוני ח" בתל אביב סיפר לנו את דעתו על ההחלטה של הוספת לימודי דמוקרטיה כשיעור חובה, "מצד אחד, דמוקרטיה היא אחת מאבני היסוד של החברה שלנו ואני חושב שדמוקרטיה היא ערך חשוב שלכל בני הנוער אמורה להיות האפשרות להשתמש ולהכיר אותו, בני הנוער בחברה שלנו צריכים לעבור שיעור בנושא, מכיוון שהידע תורם ונותן לחברה שלנו מקום לגדול ולהפוך לחברה יותר חזקה, דמוקרטית ושוויונית".

ראש העיר כאמור, החליט להתערב בתכני הלימוד הנלמדים בבית ספר, דבר שמופקד על משרד החינוך ולא על העייריה. הדבר גורם לבעיות רבות ברפורמה החדשה שהם מובילים. "עם כל החשיבות של זה, זו עוד תוספת ללימודים" מוסיף יוהנתן. "עם הרפורמה הנוכחית מאוד קשה לתפקד ולכן לדעתי כדאי שהשיעורים יהיו מגמה או שיעורים רק לחטיבת הביניים, בגלל שאין זמן חופשי בשביל ללמוד עוד שיעור נוסף. למרות שגם אם השיעור לא היה שיעור חובה הייתי מחליט להגיע אליו".

© מוטי קמחי

"ההחלטה הייתה אמורה להיות של משרד החינוך"

"אני מאמין ששיעורי הדמוקרטיה באמת ישיגו את המטרה שלהם, כלומר יטמיעו את ערכי הדמוקרטיה בתלמידים בכיתות א' עד יב', אותם בני נוער יוכלו להיות מובילי הדור והעיר בעתיד" מוסיף יהונתן. " אבל לדעתי ההחלטה להוסיף שיעורי דמוקרטיה הייתה אמורה להיות החלטה של משרד החינוך, ולא של ראש העיר, בשביל שחומר הלימוד יהיה יותר מותאם לתכנית הלימודים".

אם הייתה לך את האפשרות לבחור, מה היית רוצה ללמוד במסגרת שיעורי דמוקרטיה?

"הייתי רוצה ללמוד על מקור הדמוקרטיה והשימוש שלה כיום, בעיקר בקרב בני הנוער ופחות איך היא משפיעה על מבוגרים, בגלל שגם לבני נוער יש המון כוח להשפיע ולעצב את החברה שלנו".

 במשרד החינוך סירבו להגיב לנושא.

תגובות