הישג נוסף ללומדי הנהיגה: מחירי הטסטים הוזלו. צילום: אלון אלבכרי

הישג נוסף ללומדי הנהיגה: מחירי הטסטים הוזלו

אחרי שכבר הצליחו להשיג פשרה ולהוסיף בוחני נהיגה, עושה מועצת התלמידים והנוער הארצית צעד נוסף קדימה במאבק לימודי הנהיגה - הפעם מוזלים מחירי הטסטים. כל הפרטים

ענייני הטסטים ולימודי הנהיגה הם ללא ספק בין הבולטים והמדוברים בחודשים האחרונים בקרב בני הנוער. הטענות העיקריות כנגד לימודי הנהיגה הן כנגד כמות השיעורים הנדרשת, הכרוכה בהוצאה כלכלית גבוהה, מחירי הטסטים הגבוהים ובראש הרשימה עומד עניין כמות בוחני הנהיגה המועטה היוצרת מצב שבו ניתן לגשת לטסט פעם בשלושה חודשים בממוצע. לאט-לאט מחילים להיסגר ענייני הדברים כאשר במאמץ משותף של מועצת התלמידים והנוער הארצית יחד עם משרד התחבורה - נוספו בוחני נהיגה בכדי לקצר את זמן ההמתנה לטסט והיום נעשה צעד נוסף קדימה, כאשר מחיר הטסטים הוזל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כזכור, עד לחודש נובמבר 2014 עמדו מחירי הטסטים על כ-500 שקלים ויותר אך נעשה שינוי והם הוזלו לכ-300 שקלים. בחודש יוני 2015 הוזלו מחירי הטסטים שנית ועמדו על כ-265 שקלים והיום מתברר כי ביוזמת שר התחבורה ישראל כץ, מוזלים מחירי הטסטים שוב, וכעת הם יעמדו על כ-229 שקלים. מדובר בצעד משמעותי נוסף אותו מובילה מועצת התלמידים והנוער הארצית הפועלת רבות בכדי לפתור את הבעיות הקשורות ללימודי הנהיגה. לפני מספר שבועות נפגשו ראשי המועצה עם כבוד השר והצליחו לגרום להוספת בוחני נהיגה לאחר שנים של ניסיונות ללא הצלחה. היום, כאמור, הם הצליחו לעשות צעד נוסף קדימה.

© צילום: שנהב דעבול

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, הורדת המחיר תקל משמעותית על תלמידי הנהיגה והוריהם וציין כי מדובר בתרומה חשובה להורדת יוקר המחיה. עוד הוסיף השר כי "החלטנו להחזיר את הפיקוח על מחיר העמדת רכב ל"טסט" לאחר שהמחיר התייקר באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות והפך לנטל עבור התלמידים וההורים. המחיר שנקבע משקף את העלויות הריאליות, הכרוכות במתן השירות למבחן הנהיגה".

אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית בירך על המהלך ואמר "אחרי שצמצמנו את זמן ההמתנה למבחני הנהיגה המעשיים, אנו שמחים לשמוע כי משרד התחבורה אימץ את המלצות המועצה והוריד את מחיר מבחני הנהיגה המעשיים. בימים בהם מדובר רבות על פערים חברתיים-כלכליים שהולכים וגדלים, זהו צעד חשוב ומבורך כחלק מהליך צמצום הפערים והשיוויוניות אותו אנו מקדמים. אנו תקווה כי שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה השונים יתרחב וימשיך גם לתחומים נוספים אשר באחריות משרד התחבורה".

תגובות