לכבוד יום האישה הבינלאומי: הכירו את פרויקט "אתנה" . צילום: עופרי יקיר

לכבוד יום האישה הבינלאומי: הכירו את פרויקט "אתנה"

יום האישה שמצויין היום הוא הזדמנות מעולה להכיר לכם את פרויקט אתנה, שמטרתו ליצור שינוי חברתי ומגדרי בתרבות הספורט בישראל. נערות רבות לוקחות חלק בפרויקט והופכות לספורטאיות מקצועיות בעזרת הפרויקט "אני צריכה להיות זריזה, חזקה פיזית ומנטלית ולהישאר מרוכזת כל הזמן"

פרויקט אתנה הוא פרויקט שיוצר הזדמנויות לילדות, נערות ונשים בספורט. הפרויקט פועל לקידום נערות ונשים בענפי הספורט השונים, מהילדות צעירות בבתי הספר היסודיים ועד לנשים שמגיעות לאולמפדיה. "הפרוייקט עזר לי המון", מספרת לנו אחת הספורטאיות. "הוא נותן לנו תחושה של כוח נשי", מוסיפה אחרת. במסגרת מקבלות הנשים והנערות כלי עזר שעוזרים להן להתמקצע ולהגיע להישגים מרשימים בתחרויות ארציות ועולמיות. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הסטיגמה הולכת ומשתנה ויותר קבוצות של בנות קמות בכל רחבי הארץ"

טל ורול, בת ה-16, משחקת בכדור-יד ומשתתפת בפרויקט אתנה "הפרוייקט ממש עוזר לי, יש לנו מתאמת מדהימה שדאגה לנו לפסיכולוג, מאמן ספורט ותזונאית שאיתם יש לנו פגישות חודשיות, דבר שמאוד עוזר להפגת לחצים ובכלל עוזר להתנהלות תקינה יותר ביום יום" היא מספרת. 

© איגוד הכדור-יד

"ענף הספורט שאני מתחרה בו הוא כדור-יד, שמשום מה הרבה נוהגים לבלבל בינו לבין כדור-עף" מוסיפה טל. "זה משחק קבוצתי עם כדור, קצת מזכיר כדורגל רק שבמקום לבעוט זורקים את הכדור לשער. כרגע בארץ נחשב כדור-יד כספורט גברים יותר מאשר ספורט לנשים, אבל הסטיגמה הולכת ומשתנה ויותר קבוצות של בנות קמות בכל רחבי הארץ, הרבה בגלל הפרוייקטים של אתנה שמתחילים כבר בבתי הספר היסודיים". 

טל סיפרה לנו גם על אחת התחרויות בהן השתתפה והשאירו בה חותם: "הטיסה שהייתה בקיץ שעבר להונגריה עם כל הנבחרת, טסנו ל-8 ימים והשתתפנו בטורניר שהמטרה שלו הייתה יותר לשפשף אותנו ולתת לנו ניסיון בחו״ל נגד קבוצות גדולות. לפני הטיסה ובמהלכה ראו את ההשקעה הרבה שהנבחרת הזו קיבלה, אם מבחינת ציוד שלא חסר לאף אחת ואם במהלך הטיסה שכולן נהנו. זו הייתה אחת החוויות הטובות שהיו לי".

© צילום: עופרי יקיר

"כשראיתי אותן ידעתי שאני רוצה להיות כמוהן"

גפן פרימו בת ה-16 גם היא ספורטאית בענף הג'ודו "בזכות אתנה נבחרת הקדטיות בג'ודו זוכה לתמיכה גדולה מאוד. אפשר לראות את זה במיוחד בשנים האחרונות, בהן הנבחרת מקבלת חשיפה גדולה בעיקר בכך שניתנת ההזדמנות להכיר בנות שעושות ג'ודו מכל הארץ בימי גיבוש מיוחדים בוינגיט, הבנות הקטנות יותר נחשפות לג'ודאיות הכי טובות בארץ ובעולם ומקבלות חשיפה חשובה לכמות הנשים שעוסקות באותו ספורט כמוהן. זה גורם לחיזוק נשי ותחושה של כוח".

על המגדריות בענף הג'ודו מספרת גפן: "לפעמים לאנשים יש נטייה לחשוב שג'ודו זה ספורט של בנים. הפרויקט עוזר לי כי הוא נותן תחושה של כוח נשי. זה תמיד כיף לדעת שאת לא לבד ושיש מסביבך עוד בנות שעוברות את מה שאת עוברת, במיוחד בג'ודו שהוא ספורט אישי והתמיכה של הבנות אחת בשניה לא מובנת מאליה והיא עוזרת כל כך".

גפן, במרכז התמונה © עמוד הפייסבוק "אתנה ישראל"

"אני מאוד תחרותית ותמיד אהבתי ספורט", מספרת גפן על הבחירה להתחרות בג'ודו. "אבל משהו בג'ודו הרבה יותר מושך אותי מכל ענף אחר בגלל שצריך להיות הכל. את צריכה לדעת לחשוב מהר ותמיד להיות חכמה יותר מהיריבה שלך, להיות זריזה, חזקה פיזית ומנטלית ולהישאר מרוכזת כל הזמן".

"תחרות שאני לא אשכח היא אליפות ישראל הראשונה שזכיתי בה מקום ראשון. כל הבנות הבוגרות של נבחרת ישראל בג'ודו היו שם כדי לראות ולעודד אותנו וכשראיתי אותן ידעתי שאני רוצה להיות כמוהן. הן נתנו לי הרבה מוטיבציה להמשיך לעבוד קשה ולהגיע לרמות הגבוהות בעולם".

 

תגובות