מיד לאחר חופשת פסח: יום מחאה ארצי בתיכונים. shutterstock

מיד לאחר חופשת פסח: יום מחאה ארצי בתיכונים

עוד יום לחופשה: ביום ראשון ה1.5, מתוכנן יום מחאה ארצי שיכלול גם שביתה בבית הספר העל יסודיים, זאת במחאה על החלטת ארגון המורים להשבית את הטיולים, ובמחאה על השבתת מבחני הנהיגה מצד ועד בוחני הנהיגה. "לא נסבול מצב שבו תלמידי ישראל משמשים כבני ערובה של ארגוני העובדים"

זה זמן רב שמתנהלות שני מאבקים מטעם ארגוני העובדים השונים, שפוגעים בראש ובראשונה בנו - התלמידים. מצד אחד ארגון המורים שהחליט להפסיק את כל הפעילויות הבית ספריות מחוץ לבתי הספר,טיולים שנתיים, סיורים לימודיים, מפגשי פסגה לנוער, גדנ"ע, ימי של"ח והצגות חינוכיות החל מהחזרה מחופשת הפסח. מהצד השני אלו בוחני הנהיגה, הטסטרים, שמשביתים את מבחני הנהיגה המעשים כבר מעל לחודש.  

במחאה על שני דברים אלו, יתקיים ביום ראשון ה1.5, יום מחאה ארצי שיכלול השבתת יום הלימודים בבתי הספר העל יסודיים, כיתות י'-יב'. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

 יו"ר מועצת הנוער אליאב בטיטו מסר: "מזה כחודש ועד בוחני הנהיגה משבית את מבחני הנהיגה המעשיים כמחאה על החלטתו של שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ, להפריט את מערך מבחני הנהיגה המעשיים. בנוסף, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי החל מהחזרה מחופשת הפסח ישבית את כל הפעילויות החוץ בית-ספריות בכל החטיבות העליונות ברחבי הארץ. לנוער נמאס לשתוק - מיד אחרי חופשת הפסח נצא ליום מחאה ארצי במהלכו נשבית את כל בתי הספר התיכונים במדינת ישראל בקריאה לשינוי המדיניות הפגומה בה מתנהלים סכסוכי העבודה במשק הישראלי".

יו
יו"ר מועצת התלמידים הנוער, אליאב בטיטו © עדן סניור

 "שוב ביטלו לנו טיולים, שוב ארגון המורים משתמש בנו כדי להשיג את מטרותיו. והמטרות שלו צודקות. אבל האם הדרך להשיג אותם היא דרכנו ? האם אנחנו כלי הנשק שישמש אותם?" אומר לנו דותן, תלמיד כיתה ט'. דביר, שביטלו לו את הטסט בעקבות השביתה סיפר לנו: "אני חושב שבגלל שדחו לי את הטסט אני אכשל, אין לי מספיק זמן פנוי ואני לא רוצה לבזבז כסף על עוד שיעורים ולכן אני לא מתאמן מספיק בשביל הטסט".

עוד הוסיף אליאב בטיטו: "המחאה הינה תוצר ישיר של מדיניות כושלת בה נוקטים ארגון המורים וועד בוחני הנהיגה אשר מקיימים את מחאותיהם, חשובות ככל שיהיו, על גבם של תלמידי ישראל. אנחנו לא נסבול מצב שבו תלמידי ישראל משמשים כשק החבטות במאבקי הכוח של ארגוני עובדים שונים במשק במסגרת עיצומים המופעלים כנגד מדיניות משרדי הממשלה". 

 

 

תגובות