מחאת הטיולים: "אנחנו רק רוצים לצאת לטיול". צילום: סער להיס

מחאת הטיולים: "אנחנו רק רוצים לצאת לטיול"

"לא יצאנו יותר משנתיים לטיול במסגרת בית הספר" כך אומרים היום תלמידי שכבת ט' מ"קריית חינוך דרור" שבלב שרון, הם החליטו למחות על כך ופתחו בהפגנה שכללה בגדי טיול, נעלי ספורט ואוהלי

מחאת הטיולים התחילה בסכסוך בין משרד  החינוך  לבין ארגון המורים, לפני מעל לשנה, בעקבות ההחלטה לפתוח מחדש תיק חקירה על טביעתו למוות של תלמיד בחמי טבריה ב-2009. ארגון המורים העל-יסודיים הודיע אז כי המורים המשתייכים לארגון לא ייקחו חלק בליווי טיולים עד שתהיה להם חסינות מתביעות פליליות והתלמידים החליטו למחות נגד ההחלטה הזו. לאחר מאבקים רבים הושגה פשרה שאפשרה את יציאת הטיולים השנתיים בליווי המורים, אבל עכשיו החליטו לשבות שוב בארגון המורים עקב סכסוך ולהשבית את הטיולים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הופכים אותנו לקלף מיקוח של ארגון המורים"

בעקבות ההחלטה הזאת, החליטו תלמידים רבים למחות וכן מתוכננת שביתת תלמידים לאחר פסח. תלמידי בית הספר "דרור" שבלב השרון קיימו הפגנה שבה הם הקימו אוהלי מחאה וסירבו להיכנס לכיתות. "הסיפור הזה של הטיולים ירד מהכותרות ועכשיו זה קורה שוב. מבטלים לנו את הטיולים והופכים אותנו לקלף מיקוח של ארגון המורים", מספר לנו דותן קנרבויץ מבית הספר. "לא יצאנו לטיולים ארוכים יותר מיום אחד ועכשיו גם זה מתבטל. לא יצאנו יותר משנתיים  לטיול ארוך במסגרת בית הספר. שוב ביטלו לנו טיול?".

 

© סער להיס

 

עשרות תלמידים ותלמידות התקבצו עם מגפונים בניסיון למחות על ביטול הטיולים, על המחאה שלהם מספר דותן: "לא נותנים לנו לטייל? נטייל בעצמנו בבית ספר. אז הגענו היום כל שכבת ט' מבית ספר דרור בלבוש של טיולים, נעלי טיולים, כובעים ואפילו אוהלים, פיזרנו מחצלות ולא נכנסנו לכיתות במשך כל היום. הבאנו להקה של תלמידים מבית הספר, הכנו נאומים, ראש המועצה הגיע גם הוא לנאום, הבאנו משרוקיות, מגפונים, וצעקנו. דרשנו התייחסות. אנחנו לא נסבול את זה יותר! טיולים זה ביטוי חינוכי הכרחי, אנחנו דורשים לצאת לטיול! נמאס לנו לצעוק לקירות!"

"חינוך ותרבות חשבים כמו הבגרות"

כלפי מי אתם המחאה שלכם?

"המחאה שלנו היא לא נגד המורים שלנו, שעושים עבודת קודש, אלה היא מחאה נגד ארגון המורים ומשרד החינוך שנמצאים בסכסוך והם החליטו לבטל לנו את כל הטיולים. אירגון המורים מחפש במקום הלא נכון לעשות את המחאה הזאת".

© סער להיס

בנאום של נציגי השכבה בעת ההפגנה נאמר: "שוב ארגון המורים משתמש בנו כדי להשיג את מטרותיו. והמטרות שלו צודקות. אבל האם הדרך להשיג אותם היא דרכנו? האם אנחנו כלי הנשק שישמש אותם? ביטול הטיולים לא מפריע לאף אחד  מלבדנו, אתם את שלכם יכולים לקבל. לא דרכנו. אפשר את המינימום? אנחנו רק רוצים לצאת לטיול".

בניסיון לקבל תשובות התלמידים שלחו מכתבים למשרד החינוך ולאירגון המורים אך אלו כמעט ולא נענו ורק בכמה מקרים התלמידים קיבלו את התשובה שהנושא נמצא בדיונים. "המורים היו בעדנו אך הם לא יכלו להביא את דעתם כי הם חברי ארגון המורים ואנחנו בעצם אלו שמביעים את הקול שלהם. השנה העיצומים מתחילים בראשון למאי והטיול שלנו אמור להתחיל. לדעתנו חינוך ותרבות חשבים כמו הבגרות".

מארגון המורים נמסר בתגובה: אנחנו עושים הרבה מאד וכל מה שניתן מכל מקום, הוחלט ע"י הצדדים לנסות לפתור את הבעיות במהלך פגרת הפסח דבר שיביא לביטול  העיצומים ואנו מקווים שכך יהיה.

 

תגובות