מנהרה חדשה התגלתה בעוטף עזה, בני הנוער מודאגים. צילום: דובר צה"ל

מנהרה חדשה התגלתה בעוטף עזה, בני הנוער מודאגים

לאחרונה התגלתה מנהרת טרור נוספת של ארגון הטרור חמאס באיזור המועצה האזורית אשכול. מציאת מנהרה זו הציפה מחדש את הדאגות הרבות של תושבי האיזור שחוששים מכך מאוד. "יש לפעמים ילדים וגם נערים אצלי בקיבוץ שבגלל המצב הזה הם מפתחים כל מיני פחדים וחרדות"

"לאחר גילוי המנהרה היה ממש מפחיד ומלחיץ למרות שזה מצב שמוכר לנו, אמרו לנו להיות בממ"ד למשך זמן מה ולאחר מכן יצאנו בתחושה טובה יותר אבל אנחנו עדיין מפוחדים", כך מספרת לנו מאי כספי, בת 13.5 תושבת "כרם שלום", מושב במועצה האזורית אשכול, שבה התגלתה מנהרה התקפית של חמאס לפני כשבועיים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

סיפור המנהרות מוכר לנו מימי "צוק איתן", אז התגלו מספר רב של מנהרות תקיפה של החמאס שיצאו מעזה, סמוך לישובי עוטף עזה. מטרת המנהרות היא לשמש דרך קלה ובטוחה למחבלי החמאס באמצעותה הם יוכלו לחדור לארץ ולבצע פיגועי טרור. כשנתיים לאחר סיום המבצע וחיסול רוב המנהרות שנמצאו אז, גילו צה"ל, מנהרה התקפית חדשה. 

המנהרת שהתגלתה
המנהרת שהתגלתה © דובר צה"ל

"האמת שלא הופתעתי כי המצב הזה לא חדש אבל הוא כן משפיע על מי שגר ליד עזה", מספר אבי מנע, תושב קיבוץ ניר, כבן 15. "אנחנו כבר די רגילים למצב אבל לפעמים יש ילד שנלחץ ומלחיץ את כולם, אך למרות זאת אנחנו לוקחים הכל בצחוק, אפילו שזה חוזר על עצמו. אני מנסה להרגיע את עצמי בכך שאני מסיח את דעתי לעניינים אחרים, יושב לבד בחושך, זה עוזר".

"המצב הזה נותן לנו תקווה לזה שישימו לב שאנחנו פה" אומר ברצינות אך גם בהמון ציניות. אבל על אף הניסיון להישאר במצב אופטימי הוא מספר לנו גם על הקשיים הרבים שבמצב המסובך והקשה הזה, במיוחד אצל בני נוער:  יש לפעמים ילדים וגם נערים אצלי בקיבוץ שבגלל המצב הזה הם מפתחים כל מיני פחדים וחרדות מסוימות. ילדים שפוחדים ללכת לבד בחושך, לדוגמה. לפעמים זה גורם להמון חוסר ריכוז והפרעות מסויימות, מאוד קשה להתמודד עם זה".

© דובר צה"ל

נכון לעכשיו, מתבצעות בשטח פעולות של צה"ל לשמדת המנהרה, אך אבי ומאי, כמו רבים אחרים, עדיין חוששים. הם קוראים לממשלה להבין את מצבם ולעשות משהו על מנת לשפר אותו. "אני מצפה מהממשלה לשים חיישנים באיזור שיעזרו לגלות את המנהרות, זה יכול לקרות כל רגע ובבית של כל אחד, המצב הזה חייב להיפסק", אומרת מאי. אבי מוסיף: "אנחנו בחרנו מי יישב בכנסת, ייצג אותנו ויעשה כל שביכולתו לשפר את המצב. מה שקורה עכשיו, זה בדיוק ההפך".

 

 

תגובות