הצד הטוב: הכירו את אופק אלביליה. צילום פרטי

הצד הטוב: הכירו את אופק אלביליה

פינה חדשה: בכל שבוע נביא לכם כתבה המספרת על בן נוער המתנדב במקום כלשהו, והשבוע, הכירו את אופק אלביליה, בן 15 מכרכור המתנדב במד"צים, במועצת התלמידים השכבתית, בקבוצת כדורגל ובמסגרת "אח בוגר"

 מי אני?

"אני בן חמש עשרה מכרכור, משחק בקבוצת הכדורגל של פרדס חנה כרכור כבר שמונה שנים ולומד במגמות ביולוגיה וכימיה". 

איפה אני מתנדב?

"אני מאמן ילדים בכיתות ד'-ו' במחלקת האקדמיה של קבוצת כדורגל, אני מדריך קבוצת בנות בכיתה ד' בתנועת הנוער מד"צים ואני עוזר מורה בכיתות א' בימי שישי, בנוסף, אני גם משתתף במועצת התלמידים של השכבה ועד לא מזמן הייתי גם חלק ממועצת הנוער העירונית".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מה אתה עושה במהלך ההתנדבות?

"בקבוצת הכדורגל אני מעביר לילדים אימונים במטרה "להבשיל" אותם לקראת שנה הבאה כשהם ישחקו בליגה. במד"צים אני מעביר לקבוצה שלי פעולות וערכים בנושאים כמו כבוד, שמירה על איכות הסביבה, קבלת והכרת השונה ועוד הרבה תכנים חינוכיים. בימי שישי אני עוזר בכיתה א' ומלמד את הילדים שיותר מתקשים וצריכים יחס יותר אישי בשביל להבין את החומר. במועצת התלמידים העברנו השנה הרבה פעילויות בית ספריות, למשל, פעילות טו' בשבט, פעילויות בטיול השנתי, וכרגע אנחנו מנהלים דיון עם הנהלת בית הספר לגבי קוד הלבוש במטרה לשנות אותו".

אופק בהתנדבות
אופק בהתנדבות © צילום פרטי

למה דווקא ההתנדבות הזאת?

"בגדול שרוב המסגרות בהם אני מתנדב עוסקות בעבודה עם ילדים ואני מאוד אוהב את זה. אני אוהב לתת מעצמי ולדעת שהנתינה תעזור להם. בחרתי להיות במועצת התלמידים בגלל שחשוב לי להיות מעורב בדברים שקורים בשכבה שלי".

איך אתה מצליח לשלב בין הלימודים להתנדבות?

"אני משתדל להצליח כמה שיותר, ולצערי זה בא על חשבון הזמן הפנוי שלי, גם קרו מקרים שבהם הייתי צריך לוותר על ההתנדבות מדי פעם בשביל לעשות עבודות או ללמוד למבחנים".

משפט לסיום:

"התנדבות בשבילי זה לתת מעצמך ולהרגיש טוב עם זה".



תגובות