השביתה הנודדת: "המאבק של מועצת התלמידים חוטא במטרתו". דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

השביתה הנודדת: "המאבק של מועצת התלמידים חוטא במטרתו"

לאחר יומיים של של שביתות בכל הארץ ועוד יומיים של שביתה נודדת, נראה כי מאבק התלמידים אינו מגיע לסיומו. "אנחנו נחושים להיאבק ככל שנצטרך", אמר יו"ר מועצת התלמידים - אליאב בטיטו. אך יש גם תלמידים שמתנגדים למהלכים שלו, "מועצת התלמידים מפנה את האצבע למקום הלא נכון"

שביתת תלמידי התיכון, כמחאה על אי קיומם של פעילויות חוץ ספריות ושביתתם של הטסטרים, החלה בשבוע שעבר עם שביתה למשך יומיים בה אלפי תלמידי תיכון (י' - יב') נשארו בביתהם ולא הלכו לבתי הספר. שני ימי השביתה, כנראה, לא הועילו ובמוצעת הנוער הוחלט על קיום שביתה נודדת ברחבי הארץ. כל יום שובתות 5 רשויות שונות. הראשונות היו אופקים, דיר אל-אסד, יקנעם, ראש העין ורמת גן, היום (ב') אלו היו: אשדוד, גבעת שמואל, הרצליה, עמק יזרעאל וקריית שמונה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

מי שנדמה היה לו שהמאבק הולך ודועך טעה, גם מחר (ג') תימשך השביתה הנודדת וכל תלמידי הרשויות: דימונה, חיפה, טייבא, כפר יונה ורעננה, ישארו בביתהם.  אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער אומר היום: "אם מישהו חושב שבזמן שזכויות בני הנוער נפגעות פעם אחר פעם, נשב בצד ונשתוק - טועה טעות חמורה. לצערנו, עדיין איננו רואים הקדמות משמעותית אפילו לא באחד מן הנושאים עליהם אנו מוחים. לא נותרה בידינו ברירה אלא להמשיך בשביתת התיכונים ולקיים מחר יום מחאה נוסף. איננו שמחים לשבש את מערכת החינוך בימים טרופים אלו בהם תלמידי ישראל ניגשים לבחינות המתכונות והבגרויות אך הגענו לנקודת אל-חזור. אנחנו לא משחקים משחקים, לא נעמוד בחיבוק ידיים בעוד משרדי הממשלה וועדי העובדים מקיימים עיצומים על גבנו".

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

על אף התמיכה הרבה שמקבלת מועצת הנוער על מהלכים אלו מקרב תלמידי ישראל, יש גם כאלו המתנגדים לה. אחד מהם הוא יו"ר נוער מרצ, בן חושן, שסבור כי מהלך כמו שביתה אינו נכון ומתאים. "מועצת התלמידים מפנה את האצבע למקום הלא נכון" הוא אומר לנו. "הנסיבות שהובילו למצב שכיום אנחנו שובתים קשורות לעובדה שמשרד התחבורה מסרב להוסיף עוד תקנים ולהעסיק עוד טסטרים ובמקום זאת מחליט להפריט את השירות של הטסטרים שהם עצמם נגד ההפרטה. מועצת התלמידים והנוער מחליטה ללכת נגדם במאבק הצודק שלהם. השאלה על האם לקיים שביתה נודדת או לא היא לא רלוונטית כאשר המאבק חוטא במטרתו". 

בן חושן
בן חושן © צילום: נוער מרצ

למרות ההתנגדות בן שמח על היכולת שלנו להתאגד ולהשיג את מטרותינו: "אני חייב להגיד שאני מתרשם מההישג של מועצת התלמידים והנוער הארצית בראשות אליאב בטיטו, להשאיר את סוגיית מצוקת הטסטים והטיולים על סדר היום ובזאת לא לפגוע בקצב הלימודים באמצעות שביתה נודדת.  עצם העובדה שאנו כתלמידים מנצלים את הכוח הפוליטי שלנו להשגת מטרות הוא מבורך, רק עכשיו צריך לשנות את המטרות למען מאבק סולידרי יחד עם העובדים למען אינטרס משותף, מול הממשלה".

תגובות