מחר אין שביתה: המורים רצו להשבית את הלימודים . צילום: GettyImages

מחר אין שביתה: המורים רצו להשבית את הלימודים

עיצומי המורים מחריפים ומחר הם תכננו להשבית את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים לשעתיים הראשונות. בית הדין לעבודה הוציא נגדם צו מניעה

עדכון (00:42) בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה נגד עיצומי המורים וביטל את השביתה המתוכננת. הלימודים יתקיימו מחר כרגיל.

אחרי שבשבוע שעבר מועצת התלמידים הכריזה על השבתת הלימודים אם לא ימצא פתרון לעיצומי המורים שפוגעים בטיולים ובפעילויות החוץ של התלמידים וביטלה אותה ברגע האחרון, עכשיו הגיע תורם של המורים לשבות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הערב (א') רן ארז, יו"ר ארגון המורים, הכריז על החרפת העיצומים והודיע כי בשל סכסוך עבודה מול משרד החינוך, ארגון המורים ישבית מחר את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים, אשר יחלו בשעה 10:00.

כזכור, עקב ביטול פעילויות החוץ והטיולים של התלמידים, קם גל מחאות ברחבי הארץ, שבמהלכו תלמידי משגב יצאו להפגין מול בניין ארגון המורים בתל אביב, ובבית ספר באזור חיפה תלמידי שכבת י"ב החליטו להקים אוהלים בשטח בית הספר ולמחות כנגד ההחלטה לבטל את הטיול השנתי, כמו כן גם התקיימו הפגנות בארץ ביוזמת מועצת התלמידים והנוער הארצית.

© ירדן סיוון

וזו תגובת מועצת התלמידים והנוער הארצית: "מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת לשיח מחודש בין כל הצדדים אשר יביא לפתרון מהיר בנושא שכר המורים ומאמינה כי ניתן למנוע פעולות כמו השבתות באמצעות שיח. הנוער בישראל רואה בצעד זה צעד חשוב לביסוס מעמדם של המורים. המועצה מוכנה לסייע בתיווך בין הצדדים על מנת לאחד כוחות למען החינוך ועובדי ההוראה במדינת ישראל".

חנן יזדי, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית: ״מורה שלא מודאג משכרו, הוא מורה שיכול לתת מאה אחוז מעצמו לתלמידיו. אנו קוראים לצדדים לפעול להידברות אמתית שתוכל להשיב את היציבות לחינוך בפעילויות בתוך ומחוץ לבתי הספר. כל אלו ספגו פגיעה קשה בשבועות האחרונים. אני קורא לרן ארז לנצל את הפתח שהמועצה יצרה בשבוע האחרון לקיום משא ומתן מסודר עם כל הגורמים.״

תגובות