תיכון בתל אביב: תלמידים נאלצים להסתובב עם שבבים. צילום: פרטי

תיכון בתל אביב: תלמידים נאלצים להסתובב עם שבבים

תלמידי בית הספר עירוני ט' שבתל אביב כבר כמה שבועות מרגישים שסוגרים עליהם ומכריחים אותם לעשות משהו לא כרצונם, ולא זה לא מבחנים או עבודות אלה משהו הרבה יותר גדול. הסיפור המלא ותגובתם של התלמידים.

כבר כמה שבועות שתלמידי תיכון עירוני ט' בתל אביב נאלצים להסתובב בניגוד לרצונם עם שבבים כדי לדווח להנהלת בית הספר אם הם נמצאים בשטח בית הספר או לא ומתי. הנהלת התיכון החליטה בצעד מפתיע לנהל את רישומי נוכחות התלמידים באמצעות שבבים ולא באמצעות השיטה הישנה והטובה - בדיקת נוכחות בתחילת כל שיעור על ידי המורה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

התלמידים מסבירים לנו כי הנהלת בית הספר אומנם אמרה מראש על השבבים לתלמידים, אך לא הסבירה להם איך זה מתנהל ולמה. שני מורדוב (14.5): "אמרו לנו לפני שהולכים להביא את השבבים אבל לא ידענו מה זה. פשוט ראינו שמתקינים בכניסה לבית הספר את הקורא ושאלנו מה זה. לא הרחיבו מעבר. בית הספר שלנו מאוד גדול ויש בו הרבה מאוד תלמידים ולכן בית הספר מחולק לשלושה בניינים ככה שלא הודיעו לכולם באותו הזמן וכל בניין קיבל את השבבים והסבר בזמן שונה". שי שובלי (15) מוסיפה: "אמרו לנו לפני שיתנו לנו צ׳יפים אבל לא ממש הסבירו למה, הסבירו לנו כיצד להשתמש בהם וזהו".

© צילום פרטי

בכל בוקר על כל תלמיד להעביר את השבב בקורא שנמצא בכל כניסה ראשית של בית הספר. כששאלנו אותם מה קורה כשלא מעבירים את השבב, שמענו מספר תשובות שונות. הסיבה לכך נובעת, ככל הנראה, מבלבול של התלמידים ומהסבר לקוי של ההנהלה על החוקים החדשים. ספיר פסקל (14): "שולחים הודעה להורים שלו", שי ציין כי "נרשמים לו חיסורים". לעומתם מנור חזות (15) אמר שדווקא כן בודקים אם התלמיד הגיע לבית הספר. 

במהלך השיחה, ציינה שני כי החל מהשבוע ינעלו את השערים ובלי השבב הדלתות לא יפתחו. ומה קורה לגבי מי ששכח את השבב בבית? שוב, יש בלבול וחוסר וודאות בתשובות. ככל הנראה יכניסו אותו לשטח בית הספר, אבל ירשמו לו חיסורים בכל השיעורים למרות נוכחותו. 

התלמידים לא מביעים התלהבות מהשיטה החדשה לבדוק נוכחות ויש להם חששות רבות. מורדוב: "אם ילד איחר בדקה או שתיים, אין מורה שיוכל לבוא לקראתו ולעזור לו או לוותר לו, הכל יעבור דרך המחשב. איחורים וחיסורים הם דברים משמעותיים שיכולים להוריד ציונים ואם תהיה תקלה בשבב או שילד ישכח אותו בבית הוא ייענש ויכתבו לו חיסורים. ממש מפריע שהם צריכים לדעת כל צעד שלנו, מתי אנחנו הולכים מתי מגיעים. אנחנו צריכים את החופש שלנו, אנחנו מרגישים בבית כלא". חזות מחזק את דבריה: "זה נכון כי מחשב לא יכול להגיד 'טוב זה רק דקה נוותר לו' ואם יום אחד יתבטל שיעור והילדים ילכו הביתה מוקדם הם יקבלו חיסורים על דבר שהוא לא נכון".

© צילום פרטי

ומה ההורים אומרים? כאן הדעות חלוקות. חזות: "אמא שלי חושבת שזה דבר מיותר, חבל על הכסף". מורדוב מוסיפה: "ההורים שלי חושבים שזה הגזמה". לעומתם, ההורים של שובלי ופסקל דווקא כן תומכים במהלך: "אצלי חושבים שזה חיובי שהם יבדקו אם ילדים מבריזים, ושזה אחריות של הבית ספר לדעת היכן כל תלמיד נמצא" אומרת לנו שובלי. פסקל מוסיפה: "ההורים שלי חושבים שזה טוב מכיוון שכך ההנהלה תוכל לשים לב לתלמידים שלא מבית הספר שמסתובבים פה, ולבדוק אם יש תלמידים שהבריזו".   

ממשרד החינוך נמסר: "הנהלת תיכון עירוני ט' החלה בניסוי שמאפשר לתלמידים להגיע למרחבי למידה רב תחומיים באופן עצמאי".

 

 

 

 

תגובות