אמ;לק: מתקפת הסייבר הגיעה לישראל. צילום: sutterstock

אמ;לק: מתקפת הסייבר הגיעה לישראל

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים. הפעם: מתקפת הסייבר, זליגות ירי מסוריה ונישואים חד-מיניים בגרמניה

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בבחינת הבגרות בתנ"ך או בלילה הלבן בתל אביב? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מתקפת סייבר בארץ ובעולם

ביום שני הכתה מתקפת סייבר מספר רב של מדינות בעולם וביניהן: ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה ואף פגעה במספר חברות ישראליות. המתקפה החלה באוקראינה , שם פגעה במחשבי ממשלה, חברות הטלפון ומערכת הבקרה במתקן הגרעיני בצ'רנוביל הועברה למצב ידני. באוקראינה מפנים את האצבע המאשימה לרוסיה וטוענים כי היא זו שאחראית למתקפה. ביום חמישי בלילה היה ניסיון לתקוף שמונה בתי חולים ברחבי הארץ. מתקפה זו כשלה לאחר שהצליחו לפגוע ב-50 מחשבים בשני בתי חולים בלבד, אך גם פגיעה זו לא גרמה לנזק לבתי החולים ופעילותם לא נפגעה.

© צילום מסך מהטוויטר

זליגות ירי מסוריה

במהלך השבוע היו מספר רב של זליגות ירי לשטח ישראל ממלחמת האזרחים בסוריה, אשר אינן גרמו לנפגעים או לנזק. אחת מהן הייתה בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכח בטקס ביישוב קצרין שבצפון הארץ. בתגובה לזליגות צה"ל תקף את צבא אסד. גם הערב (ש'), הייתה זליגת ירי נוספת ברמת הגולן.

חוק הגיור

 אתמול (ו'), נערכה ישיבה של ראשי הקואליציה, אשר כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הישיבה, שמטרתה הייתה להגיע לפתרון מוסכם באשר לחוק הגיור, שימנע גיור באופן פרטי וישאיר את סמכויות הגיור בידיים של הרבנות הראשית בלבד, פוצצה לאחר שח"כ אריה דרעי התפרץ ועזב בכעס את החדר יחד עם ח"כ משה גפני. מדיווחים עולה כי נתניהו מעוניין בהקפאת החוק ואף תכנן להודיע על כך באופן רשמי יחד עם יהדות התפוצות. אולם, בניגוד אליו, ח"כ דרעי מתעקש לחוקק את החוק. 

דרעי וגפני
גפני ודרעי © צילום מסך מהיוטיוב

מתווה הכותל

אחרי שמאבקן הארוך של נשות הכותל היה צפוי להסתיים השבוע עם אישור הקמת רחבת תפילה חדשה ללא כל הפרדה בין שני המינים, הממשלה החליטה ביום ראשון להקפיא את המתווה וזאת תחת השפעת לחצן של המפלגות החרדיות. יובל שטייניץ, ח"כ מטעם מפלגת הליכור וח"כ אביגדור ליברמן, שר הביטחון, היו המתנגדים היחידים להקפאת המתווה, שאף נתניהו בעצמו קיבל והסכים לשמירה על המצב הקיים ברחבה. החלטת הממשלה אינה נחרצת, שכן על בג"ץ להכריע בעניין.

© צילום מסך מהיוטיוב

לראשונה בגרמניה: אושרו נישואים חד-מיניים

התנגדותה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקר, אינה מנעה מהפרלמנט לאשר ביום חמישי בבוקר את החוק שמאפשר נישואים חד-מיניים במדינה, אשר עבר ברוב של 393 תומכים לעומת 226 מתנגדים. החוק צפוי להיכנס לתוקפו כבר בסוף השנה הנוכחית.

© gettyimages
תגובות