אמ;לק: פיטורים בספורט והפיצוץ שהסעיר את לונדון. צילום מסך מיוטיוב

אמ;לק: פיטורים בספורט והפיצוץ שהסעיר את לונדון

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית, שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: סערה בספורט הישראלי, מי לא יוזמן לטקס פרסי אופיר והפיצוץ שהותיר את לונדון בהלם

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר אבל הייתם עסוקים במבחני פתיחת השנה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פיצוץ ברכבת התחתית בלונדון

לונדון הוכתה בהלם אתמול (ו') בעקבות הפיצוץ שאירע בקרון ברכבת התחתית, פרסונס גרין שבמערב לונדון. על פי הדיווחים, מדובר במטען חבלה מאולתר, דלי לבן, שהונח בתוך תיק והושאר בקרון. בפיגוע נפצעו 29 אנשים, כאשר איש מהם אינו מצוי תחת סכנת חיים. לאחר הפיגוע, הודיעה ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, על העלאת רמת הכוננות מ"חמורה" ל"קריטית", וכן ארגון המדינה האסלאמית, דאע"ש הודיע על קבלת אחריות על הפיגוע. היום (שבת) נמשכים בבריטניה החיפושים אחר האחראים לפיגוע. המשטרה המקומית הודיעה בצהריים על העצור הראשון החשוד במעורבתו במעשה, צעיר בן 18.

בוטל חוק גיוס החרדים

ביום שלישי האחרון, בהרכב של תשעה שופטי בג"ץ בוטל החוק שאינו מחייב את הצעירים החרדים להתגייס לצבא עד שנת 2023 וזאת כמעט שנתיים לאחר שהכנסת אישרה את התיקון לחוק הגיוס, אשר אינו חייב אותם להתגייס. הרכב השופטים בראשותה של השופטת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון, החליט ברוב של שמונה שופטים להשהות את הסדר הגיוס ולגבש חוק חדש במהלך השנה הקרובה. השופט נועם סולברג, אשר היה המתנגד היחיד לכך טען כי עדיין לא ניתן להכריע אם ההסדר אינו חוקתי ושלכן יש לדחות את העתירות. 

© דובר צה״ל

השר אריה דרעי נחקר במשטרה

שר הפנים, אריה דרעי, נחקר שוב ביום שני ביחידת להב 433 (היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע) בלוד. במהלך החקירה שארכה כשש וחצי שעות, נחקר דרעי בחשד לעבירות מס, מרמה והפרת אמונים. מדובר בחקירה החמישית מאז שהחלה הפרשה. יש לציין כי גם רעייתו, יפה רדעי, נחקרה מספר פעמים בחשד לפלילים ולעבירת מס בעמותת "מפעלות שמחה", אשר היא העומדת בראשה.

פיטורים בספורט הישראלי

השבוע היה סוער מתמיד בספורט הישראלי עם הפיטורים של שני מאמנים. ביום רביעי הודיע איגוד הכדורסל על ההחלטה לפטר את מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, ארז אדלשטיין, לאחר הכישלון המוחץ ביורובאסקט, שבו הפסידה הנבחרת עם סיום המשחקים במקום האחרון. אדלשטיין כיהן בתפקיד במשך ארבע השנים האחרונות וטרם ידוע מי ימלא את מקומו. באותו היום, בערב, אף נודע על ההחלטה לפטר את היועץ המקצועי של בית"ר ירושלים, אלי כהן, לאחר שהתבטא באותו הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" באופן בעייתי שהתפרש כגזעני בהצהרה, שלפיה לא ירצה להביא שחקן ערבי לקבוצה. ההתבטאות שגררה אחריה ביקורת רבה, גרמה לכהן לסיים את דרכו, לאחר שמילא את התפקיד במשך עשרה ימים בלבד. בית הנשיא אף זעם על ההתבטאות של מאמן בית״ר ירושלים כי לא מכבר הקבוצה זכתה במגן הכבוד של הנשיא על מאבקה בגזענות. מאוחר יותר, ביום שישי, הוציא כהן הודעה מיוחדת בה ציין כי מעד בלשונו, ״לא לזה התכוונתי, הצמא לדם היה חזק ביותר״. כמו כן, הוסיף כי היומיים שעבר היו הקשים בקריירה שלו. 

רפאל נדאל זכה באליפות ארצות הברית בטניס

הטניסאי הספרדי, רפאל נדאל, זכה בלילה שבין ראשון לשני, בתואר הגראנד סלאם ה-16 שלו לאחר ניצחון בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה זו הפעם השלישית. נדאל זכה בהישג לאחר שגבר על יריבו הדרום אפריקני, קווים אנדרסון בתוצאה 3:6, 3:6 ו-4:6. על ההישג קיבל נדאל צ'ק בסכום העומד על 3.7 מיליון דולר.

סערה סביב טקס פרסי אופיר

ביום שלישי האחרון, הודיעה האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה על ההחלטה לא להזמין פוליטקאים לטקס פרסי אופיר שייערך ביום שלישי הקרוב. אשתקד, עוררה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, סערה עם עזיבת האולם בעיצמו של הטקס בעקבות הופעת כוכב הסרט "ג'אנקשן 48", תאמר נפאר עם שיר של המשורר מחמוד דרוויש. נוסף על כך, יש לציין כי רגב יצאה החודש נגד הסרט "פוקסטרוט" המועמד ל-13 פרסי אופיר, על אף שאינה צפתה בו. בעקבות החלטה, שלפיה לא יוזמנה פוליטקאים לטקס, הודיע ביום רביעי ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי על כוונתו להחרים את הטקס, שבו היה אמור להעניק פרס, וכן האחים משה ולאון אדרי, שנחשבים למובילים בתעשיית הקולנוע הישראלית הודיעו אתמול (ו') כי אף הם מתכוונים להחרים את הטקס, שאליו אינם מוזמנים רגב ופוליטקאים אחרים.

נתניהו בפגישות מסביב לעולם

ביום שני האחרון בשעות הערב, החל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מסע הפגישות שלו עם הנחיתה שלו ושל רעייתו, שרה בטקס רשמי שהתקיים בשדה התעופה בארגנטניה. מדובר בפעם הראשונה שראש ממשלה בישראל נוסע לבקר בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה. מארגנטינה המשיך ראש הממשלה לביקור בקולומביה ובמקסיקו כאשר מסעו יסתיים בעצרת האו"ם בניו יורק ביום שלישי הקרוב, אשר בה ייפגש עם דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית.

חבר הכנסת יגאל גואטה התפטר

ביום שלישי הודיע יגאל גואטה מש"ס ליו"ר המפלגה, אריה דרעי, על התפטרתו מהכנסת וזאת לאחר המהומה שהחלה לאחר שחשף בראיון בגלי צה"ל על השתתפותו בחתונה גאה של אחיינו ההומו. במכתב כתב גואטה שהוא מאמין בהנהגת דרעי וכי הוא ימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש"ס ככל שיידרש.

תגיות
תגובות