טבח בלאס ווגאס: עשרות הרוגים ומאות פצועים מירי. צילום: GettyImages

טבח בלאס ווגאס: עשרות הרוגים ומאות פצועים מירי

אירוע טבח בלאס ווגאס במלון הסמוך לפסטיבל המוזיקה המקומי. לפחות 50 בני אדם נהרגו, בהם היורה, מאות נוספים נפצעו. כל הפרטים

נפגעים באירוע ירי בלאס וגאס: יריות שנשמעו היום (יום ב') באזור המלון-קזינו "מנדליי ביי" שבסטריפ של וגאס הובילו לבריחה המונית מהאזור שבו נערך פסטיבל מוזיקה. לפחות 50 בני אדם נהרגו, בהם היורה ושני שוטרים, וכ-400 נפצעו. בתמונות מהמקום נראו נפגעים מדממים על הקרקע ורבים נמלטים מהמקום, שהכניסות אליו נחסמו. משרד החוץ מסר כי כרגע לא ידוע על נפגעים ישראלים בלאס וגאס. רשת NBC דיווחה כי היורה הוא סטיבן פאדוק, בן 64. בדיווח ברשת החדשות נמסר שלפאדוק אין קשר לטרור. משטרת לאס וגאס עצמה לא אישרה שהיורה הוא אכן פאדוק.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

משטרת לאס וגאס מסרה: "ברגע זה אנחנו לא מאמינים שיש עוד יורים. מידע נוסף יגיע בקרוב מפי השריף של משטרת לאס וגאס".

דובר משטרת לאס וגאס מסר "יש כרגע קורבנות רבים. אין לי מספר". "אני בקומה השישית. יש יריות בקומה ה-29. מאבטח נורה בקומה ה-32", צייץ הגולש סטפנטריקס בטוויטר. לפי ה"דיילי מייל" הבריטי, זמר הקאנטרי ג'ייק אוון נמצא במלון וצייץ: "יריות!! וגאס. מתפלל לאלוהים". אירוע הירי החל בשעה 22:30 (שעון מקומי).

© צילום מסך

המשטרה חסמה את שדרות לאס וגאס באזור המלון טרופיקנה.  סוכנות הדוגמנות הישראלית בטי רוקאווי כתבה בפייסבוק שלה: "יש יריות בחוץ, אין יוצא ואין בא".  

רשת CNN דיווחה על "מספר גדול" של פצועים שהועברו לבתי החולים. משטרת לאס וגאס מסרה שחשוד אחד בירי נהרג בחדר מלון "מנדליי ביי". עד ראייה סיפר לרשת החדשות NBC: "שמענו מטח יריות ואנשים פשוט התחילו ליפול".

ברשתות החברתיות התפרסמו סרטונים שמתעדים מאות אנשים שבורחים מהזירה וברקע ירי אוטומטי. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ועצרו את תנועת כלי הרכב. המשטרה קראה לציבור להימנע מלהגיע לאזור.  

עדי ראייה סיפרו שזמר הקאנטרי ג'ייסון אלדין עמד לסיים את הופעתו על הבמה כשנפתחה האש. קודיאק יאזי, בן 36, סיפר שהוא וחברה שלו צפו בהופעה של הזמר אלדין כששמעו קולות שנשמעו להם כמו זיקוקים. "המוזיקה נפסקה לרגע ואז חודשה לפני שמטח חדש של יריות גרם לצופים לחפש מחסה ולברוח מאזור הבמה", הוא סיפר.

© צילום מסך מדיווחי החדשות

המוזיקאי לוק קומבס כתב ברשת החברתית על היריות שאירעו בפסטיבל מוזיקת הקאנטרי Route 91 Harvest. "יורה פעיל בפסטיבל Route 91 Harvest בווגאס. אנחנו בטוחים. אוהב אתכם חברים", כתב קומבס. 

לאנדון ג'נסן, אחד ממשתתפי הפסטיבל, צייץ בטוויטר: "אנחנו בטוחים. אנשים רבים על הרצפה. ירי בנשק אוטומטי. יכול להיות שכמה חשודים". זמר הקאנטרי ג'ייק אואן, שגם נמצא באזור, כתב ברשת החברתית: "יריות נורות!!! וגאס. התפללו לאלוהים. אוהב אתכם חברים".

משטרת לאס וגאס מסרה שטיסות שהיו אמורות לנחות בנמל התעופה הבינלאומי מק'קארן בעיר הוסטו לנמל תעופה אחר בעקבות תקרית הירי הקשה. המשטרה ביקשה מאנשים שלא להעלות לרשת סרטונים שבהם ניתן לראות את מיקום כוחות הביטחון "כדי שלא לסכן את חייהם".

תגובות