אומרים לא לאלימות: הפתרון הוא לא לעבור לצד הפוגע. צילום: fotolia

אומרים לא לאלימות: הפתרון הוא לא לעבור לצד הפוגע

היום מציינים את היום הבינלאומי נגד אלימות, וזה זמן מצויין לעצור רגע ולחשוב - האם זו החברה שאנו רוצים לחיות בה?

היום מציינים את היום הבינלאומי נגד אלימות. חשבנו רבות איזו כתבה לכתוב, איזה סרטון להכין או ראיון כדי להעביר את המסר החשוב, מסר שבחברה מתוקנת ומושלמת לא היה צריך להעביר אותו בכלל, מסר נגד אלימות. מסר נגד אלימות מילולית או פיזית נגד חברים, מכרים, משפחה, זרים ובעלי חיים.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אומרים שבטבע החזק שורד, למזלנו אנחנו לא צריכים לצוד את הארוחה הבאה שלנו, אז למה עדיין יש תחושה שכולם מחפשים "לצוד" אחד את השני? למה אנחנו צריכים לשמוע ולחוות שיימינג, חרמות, קללות, התעללות ומכות בבית הספר, ברחוב וברשתות החברתיות? בשנה האחרונה דיווחנו לכם על כל כך הרבה מקרים מצערים של אלימות בקרב בני נוער שכוללים התעללות מינית בנערה, איום על מנהל בית הספר, שוד אלים בגלל סיגריות, פריצה למכוניות ועוד. 

האם זאת החברה שאתם רוצים לחיות בה? האם כך אתם רוצים שיזכרו את הדור שלנו?

 

© צילום: shutterstock. אילוסטרציה

 

אף אחד לא רוצה להיות בעמדה החלשה, אף אחד לא רוצה להיות זה שפוגעים בו. האם הפתרון לכך הוא לעבור לצד הפוגע? לא. הפתרון הוא אחר לגמרי. אלימות תוביל לאלימות, תנהגו כלפי אחרים באלימות (ולא משנה באיזו צורה וחומרה) ולבסוף זה יחזור אליכם. 

כדי לפתור את הבעיה וכדי לא להיות בצד הנפגע וגם לא בצד הפוגע, כל מה שאתם צריכים זה פשוט להפנים שאתם לא חלק מכך וגם לא תרשו שהסובבים שלכם יהיו חלק מכך. אל תתנו יד לאלימות, אל תפתרו את הבעיות שלכם בצורה אלימה (זה לא יוביל לשום דבר), אל תשתפו פעולה עם אנשים אלימים. כשצועקים, מרביצים ומקללים - אף אחד לא באמת שומע את מה שיש לכם להגיד, אף אחד לא יבין מה מציק לכם ומה כואב לכם. דברו על הדברים, אל תפתרו את הבעיות באלימות. 

חצ
הפתרון הוא לא לפגוע © shutterstock

עזרו לנו לדווח על אירועים טובים ומשמחים שמראים עד כמה בני הנוער של היום אכפתיים, מתחשבים ואוהבים לעזור לזולת ולא מציגים אולנו באור שלילי, כאלימים, אגואיסטים ולא אכפתיים. בואו נראה לכולם מי אנחנו באמת! 

 

 

תגובות