אמ;לק: ההצעה המפתה שקיבל ערן זהבי. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: ההצעה המפתה שקיבל ערן זהבי

הקבוצה שהודחה מהליגה האירופית, ראש הממשלה שהתפטר וההצעה המפתה שקיבל ערן זהבי. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורת החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם בלהתאושש בין בחינה לבחינה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מכבי תל אביב הודחה מהליגה האירופית

יום חמישי האחרון, פגשה שוב קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל  את אסטנה והפסידה 1 - 0. הפסד זה הוביל אותה להדחה מהליגה האירופית. מכבי תל אביב טרם הצליחה להשאיר חותם במפעל הזה וממוקמת בביתה במקום האחרון, עם נקודה בודדת.

מייקל פאלון התפטר מתפקידו

שר ההגנה הבריטי, מייקל פאלון, התפטר ביום רביעי האחרון מתפקידו עקב האשמות לא נאותות, ביניהן הטענה שהטריד מינית עיתונאית בשנת 2002. בהודעת ההתפטרות אמר פלאון כי חלק מההאשמות הן שקריות, אך קיבל את הקביעה שהתנהלותו בעבר לא הייתה הולמת, ולא עומדת בסטנדרטים הנדרשים לשר. ראשת הממשלה, תרזה מיי, אמרה בתגובה להתפטרותו כי היא מעריכה את האופן הרציני בו שקל את עמדתו ואת הדוגמה האישית שנתן לאנשי כוחות הביטחון.

© צילום מסך מהאינסטגרם

צה"ל תקף בסוריה

בתקשורת הערבית דווח על כך שמטוסים ישראלים של חייל האוויר תקפו מחסן נשק בהרי קלמון בגבול לבנון - סוריה ביום רביעי האחרון. ישנם דיווחים שלפיהם מדובר במתקן של חיזבאללה. בשל התקיפות, הצבא הסורי שלח טילים נגד מטוס. 

פרשת הפלאפונים במכבי חיפה

שבוע סוער עבר על מכבי חיפה. מלבד דיבורים על פיטורי המאמן ומינוי מנהל מקצועי, בתחילת השבוע נחשפה פרשה חדשה. לפי הטענות, ביקשה הנהלת מכבי חיפה מהשחקנים למסור את הפלאפונים האישיים שלהם לבדיקה כדי למצוא את "המדליפים", או ששמא השחקנים יקבלו קנס. לאחר שנחשפה הפרשה, פנה ארגון השחקנים למכבי חיפה בבקשה שיתנצלו בפני השחקנים על המעשה, אך במכבי חיפה טענו שזה נעשה בשיתוף פעולה יחד עם השחקנים וכי הם רצו לנקוט בצעד הזה. 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

ראש ממשלת לבנון התפטר

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי התפטר היום (שבת) מתפקידו באופן מפתיע לאחר שכיהן בו כשנה, בשל התערבות איראן וחיזבאללה במדינה. בהצהרה רמז אל - חרירי כי הוא חש שאיראן וחיזבאללה זוממים להתנקש בחייו, כפי שקרה לאביו לפני 12 שנה. רשת אל - ערביה דיווחה בשעות אחר הצהריים כי לפני מסםר ימים סוכל ניסיון התנקשות בראש הממשלה, שהייתה אמורה לצאת לפועל בביירות, לפני יציאתו של אל -חרירי מהמדינה. איראן, בתגובה להתפטרותו, מאשימים דווקא את ארצות הברית וסעודיה, שארגנו את ההתפטרות כדי ליצור מתח בלבנון ובאזור, והיא נועדה לפצות על ההפסדים של ארה"ב לאחר התבוסה של דאעש. 

הדרוזים בגולן מאיימים

תושבי רמת הגולן הדרוזים זועמים על הפיגוע הקשה שאירוע אתמול (יום ו') בכפר חדר הסורי הסמוך לרמת הגולן, שבו לוחמי ג'בהת אל - נוסרה רצחו תשעה אנשים ופצעו 23 בני אדם. בצה"ל מכחישים כל קשר לפיגוע והם התחייבו לשמור על הכפר הדרוזי שבשליטת משטר אסד. המקומיים ממשיכים לטעון שישראל משתפת פעולה עם ארגון הטרור ומאיימים כי במידה ותהיה עוד מתקפה כזאת, הם יעברו את הגבול בכוח ושום דבר לא יעצור אותם.

ההצעה שקיבל זהבי

ערן זהבי, אשר סיים הבוקר (שבת) את עונתו השניה בליגה הסינית עם 27 שערים, קיבל הצעה לחוזה חדש בקבוצתו של גוואנגז'ו, בה מציעים לזהבי 16 מיליון דולר לעונה, כפול משכרו הנוכחי. ההצעה המפתה באה בתגובה לעניין הרב שיש סביב זהבי לאחר כמות השערים שכבש העונה, כשיש רק שחקן אחד בתולדות הליגה הסינית שכבש יותר שערים ממנו בעונה אחת - אלקסון הברזילאי, שכבש 28 שערים.  

רוצח הילד אורון ירדן לא יזכה לשחרור מוקדם

השבוע הגיעה לסיומה פרשה מטלטלת עבור משפחת אורון, הנושאת עמה נטל כבד משנת 1980. אורון ירדן, שהיה בן שמונה והאח הקטן במשפחה, נחטף ונרצח על ידי צבי גור לאחר שחזר מיום לימודים בישוב מגוריו, סביון. הפרשה אומנם עוסקת באשר אירע לפני עשרות שנים, אך היא חזרה לחיינו עם המלצתה של ועדת השחרורים לאפשר לצבי גור להשתחרר מהמאסר לאחר שריצה 38 שנים מתוך 45 השנים שנגזרו עליו. אף על פי המלצתה של ועדת השחרורים, החליט בית המשפט שלא לשחררו.

צו הקפאת הליכים לזכיינית סליו בישראל

ביום רביעי האחרון הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב, צו הקפאת הליכים לזכיינית הישראלית של חברת סליו הצרפתית, ״אופנה צרפתית לגבר״ הנמצאת בבעלות חברת פישמן רשתות. הצו העלה כי חובותיה של הזכיינית מסתכמים בכ - 52 מיליון שקלים. אף על פי כן, 27 סניפיה ימשיכו לפעול כשורה. בנוסף לסניפים אלו של החברה, יש בבעלותה גם שני סניפים של המותג ETAM, העתידים כעת להיסגר עקב הפסקת פעילותם בישראל.

פיגוע דריסה במנהטן

ביום שלישי, ביצע המחבל סייפולו סייפוב האוזבקי, פיגוע דריסה במנהטן. המחבל נהג אל תוך שביל אופניים עד שהתנגש בהסעת תלמידים, בעזרת הטנדר ששכר כשעה קודם לכן. הפיגוע שאירע סמוך לאתר מרכז הסחר העולמי, גבה שמונה נפשות, הולכי רגל ורוכבי אופניים ו-11 פצועים. הגורמים אשר חקרו את הפיגוע, אישרו מציאת ראיות המעידות על כך שנשבע סייפוב אמונים לארגון הטרור דאעש. שוטר שהיה בסביבה ירה ופצע את המחבל, שהובהל לבית החולים ונמצא במצב קשה. המשטרה אינה מחפשת אחר חשודים נוספים, עקב ההערכה כי המחבל פעל לבד.

צה״ל פוצץ מנהרת טרור בגבול עזה

ביום שני האחרון, פוצצו כוחות פיקוד דרום מנהרת טרור חדשה שהייתה עוד בבנייה ונמצאה בשטח ישראל במרחב חאן יונס, גבול רצועת עזה. לקראת הפיצוץ, נפרסו בדרום הארץ סוללות כיפת ברזל רבות. הדי פיצוץ חזקים נשמעו באזור וניתן היה לראות פטריית עשן שהתנוססה בשמי הרצועה. בפיצוץ נפצעו ארבעה פלסטינים, אשר שהו בתוך המנהרה והובלו לטיפול בבית חולים בעזה. שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בעמוד הפייסבוק שלו למבצע וכתב: ״אני רוצה לברך את צה״ל ופיקוד הדרום על ביצוע מושלם של המשימה, שהיא גם תוצאה של יכולת מבצעית גבוהה וגם פריצת דרך טכנולוגית משמעותית, המאפשרת לנו להתמודד טוב יותר עם איום המנהרות״.

 

תגיות
תגובות