אמ;לק: ניצחון צהוב בחג המכבים. צילום מסך מהפייסבוק

אמ;לק: ניצחון צהוב בחג המכבים

מתיחות בדרום, הזכייה של הצהובים בגביע הטוטו והפיטורים בחברת טבע. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בלזלול סופגניות ולביבות? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מתיחות בדרום

גם שבוע לאחר הצהרת טראמפ המתיחות בדרום נמשכת. בתחילת השבוע (יום א'), גילה צה"ל מנהרת טרור בשטח ישראל הסמוכה לגבול רצועת עזה. זו הפעם השנייה שצה"ל חושף מנהרת טרור במהלך החודש וחצי האחרון. על פי דיווחים מצד גורמים בצבא, המנהרה שנחשפה השבוע שייכת לחמאס. כמו כן, גם ירי הרקטות ממשיך. ביום שני התפוצצה רקטה, שנורתה מרצועת עזה בשעות הערב בשטחח פתוח במועצה האזורית שבעוטף עזה. בתגובה לכך, צה"ל תקף עמדות חמאס בדרום הרצועה. באותו היום אף יירטה כיפת הברזל רקטה, ששוגרה מרצועת עזה ומנעה נזק לנפש ולרכוש. אף למחרת (ג') נשמעה אזעקה בעוטף עזה וזוהתה נפילה בשטח פתוח. גם ביום רביעי תושבי עוטף עזה נאלצו לרוץ למרחבים המוגנים עם שמיעת האזעקות בשדרות ובעוטף עזה. מערכת כיפת הברזל יירטה את שתי הרקטות שכוונה לשדרות, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח ורקטה נוספת התפוצצה בבית ספר ברצועה, וגרמה נזק לאחת הכיתות.  

הפיטורים בטבע

אלפי עובדי חברת התרופות טבע קמו השבוע בחוסר וודאות בנוגע להמשך תעסוקתם בחברה. טבע, שהייתה בעבר "ספינת הדגל של ישראל",  הודיעה על קיצוץ 25% מכוח האדם שלה וגם על הפחתת העלויות ב-3 מיליארד דולר עד סוף 2019 בעקבות מצבה הכלכלי הרעוע. כחלק ממהלך הפיטורים, בישראל יפוטרו כ-1,200 עובדים בשנת 2018 וכ-500 עובדים נוספים עד סוף 2019. בעקבות הודעת חברת טבע על הפיטורים הגדולים הצפויים במשק הישראלי, הכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן על השבתת המשק כאות הזדהות. אתמול (ו') הודיע ניסקורן כי שביתת ההזדהות עם טבע מחר (א') לא תכלול את הרכבת והתחבורה הציבורית שיפעלו כסדרן, וכן בנתב"ג תתקיים שביתה עד השעה 12:00 כמתוכנן.

אבי ניסקורן, יו
אבי ניסקורן, יו"ר ההסתדרות © מוטי קמחי

הרב שטיינמן הלך לעולמו

ביום שלישי הלך לעולמו בגיל 104, הרב אהרון לייב שטיינמן, מגדולי הציבור החרדי בישראל ובכיר הרבנים בזרם הליטאי. שטיינמן הקדיש רבות מחייו ללימוד תורה, וכן השפיע רבות על המהלכים השונים של המפלגות החרדיות. כ-200 אלף איש כיבדו אותו בהלוויתו. "אבקש מאוד לא להספידני לא בפניי שלא בפניי. לא לעשות עצרת התעוררות, אבל, או כל מיני שמות שאנשים בודים והכוונה להספד. לא לכתוב שום מאמר עליי בעיתונים יומיים, שבועיים, חודשיים... מספיקה תמונתי ולא כמו שרגילים לכתוב טובתם", כתב הרב בצוואתו.

 

המונים כיבדו את הרב שטיינמן
המונים כיבדו את הרב שטיינמן © מוטי קמחי

 

נטו הוזלות

שר האוצר, משה כחלון, הכריז ביום שני על תוכנית חדשה -"נטו הוזלות". במסגרתה, יבוטלו בין היתר המכסים על מקררים, טלוויזיות, תנורים, מנרות, תכשירי איפור, פרטי הביגוד השונים, משחקי וידיאו, משחקי שולחן, משחקי חברה ועוד רבים. העלות שמאחורי התוכנית עמודת על 813 מיליון שקלים בשנה. עם ההכרזה על תוכנית "נטו הוזלות", אמר כחלון כי היא "נוגעת בכיס של כל אזרח בישראל, אנחנו לא נגרום נזק לתעשייה הישראלית. לא נוזיל מחירים ומצד שני נגרום לפיטורים. יהיה מהלך של שימוע ציבורי, במשותף עם התעשייה הישראלית".

 

משה כחלון, שר האוצר © מוטי קמחי

ההרחקה של שיר צדק והניצחון בטוטו

כשלושה חודשים לאחר שנודע כי חומר אסור התגלה בגופו של בלם קבוצת הפועל באר שבע, שיר צדק, החליטה ביום שני ועדת המשמעות של אופ"א כי עונש ההרחקה של צדק עומד על שמונה חודשים, שהחלו בחודש אוקטובר האחרון. לפיכך, צדק סיים את העונה הנוכחית ויוכל לשוב לשחק בעונת 2018/19. ביום חמישי האחרון נפגשה קבוצתו של צדק, הפועל באר שבע עם מכבי תל אביב במסגרת גמר גביע הטוטו. במשחק ניצחה קבוצת מכבי תל אביב עם תוצאה של 1-0 וזכתה בתואר הראשון לעונה הנוכחית. 

הפועל ירושלים כשלה באירופה

ביום רביעי הובסה הפועל ירושלים על ידי באיירן מינכן הגרמנית בתוצאה של 111:85 והקטינה משמעותית את סיכויה לעלות לשלב הבא ביורוקאפ, תוך שרשמה את הפסדה הרביעי ברציפות בכל המסגרות. מאמנה של ירושלים, מודי מאור אף הורחק לפני הסיום. בכדי לאפשר את עלייתה לשלב הבא, על הפועל ירושלים לנצח את שני המשחקים הנותרים.

 
 
תגובות