אמ;לק: קופיקס חוזרת לחמישה שקלים. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: קופיקס חוזרת לחמישה שקלים

החלטת האו"ם נגד ישראל, משבר הפיטורים בטבע וקופיקס חוזרת לחמישה שקלים. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל בדיוק נפרדתם מחג החנוכה? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

האו"ם נגד ישראל וארצות הברית

ביום חמישי האחרון, עברה בעצרת האו"ם הצעה, שלפיה תבוטל הכרזתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהכיר בירושלים כבירת ישראל. על אף שטראמפ איים בקיצוץ בתקצעבי הסיוע למדינות שיתמכו בהחלטה, 128 מדינות הצביעו בעד ההצעה בהן בריטניה, הודו גרמניה ומדינות ידידותיות נוספות. תשע מדינות הצביעו נגדן ו-35 מדינות בחרו להימנע.

המשבר בטבע

המשבר בחברת התרופות הגנריות, טבע, נמשך גם השבוע. ביום שלישי האחרון נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו נתניהו, שר האוצר, משה כחלון ושר הרווחה, ישראל כץ עם מנכ"ל חברת טבע, קרל שולץ, בניסיון למנוע את חלק מפיטורי הענק של עובדי חברת טבע. במהלך הפגישה, הפגינו העובדים מחוץ למשרדו של ראש הממשלתה. הפגישה נחלה כישרון צורם, כאשר שהמנכל שולץ, אמר כי אין בכוונתו לשנות את תוכנית הפיטורים, שתצא לפועל כפי שתכנן. כדי לנסות ולסייע לעובדים שיפלטו לשוק העבודה, הכריזה טבע כי תעזור למצוא פתרונות עבודה למפוטרים והיא תשאיר את מרכז פעילותה בישראל. נזכיר כי טבע קיבלה הטבות מס בסך 20 מיליארד שקל בכדי לעודד את פעילותה בישראל.

בכירי חברת טבע
בכירי חברת טבע © מוטי קמחי

תקיפת החיילים

השבוע התפרסם סרטון בו נראית עאהד תמימי, צעירה פלסטינית מהכפר נבי סלאח, כשהיא תוקפת את חיילי צה"ל. בסרטון שצילומו תוכנן מראש, נראית תמימי מכה שני חיילי צה"ל כשהם לא מגיבים. היא החלה לבעוט ולסטור לשני החיילים ובהמשך הצטרפה לתמימי אישה נוספת שהיכתה את החיילים. למרות זאת, החיילים לא תקפו את הנשים. בהמשך השבוע נעצרה תמימי ומעצרה הוארך.

התפטרות יו"ר הקואליציה

ביום רביעי האחרון, התפטר דוד ביטן מתפקידו כיו"ר הקואליציה על רקע החקירות נגדו על שחיתות בעיריית ראשון לציון, שם שימש כסגן ראש העיר. במקומו של דוד ביטן מונה ח"כ דודי אמסלם, שתפקידו יהיה לשמר את שליטת הממשלה בקואליציה על מנת שתוכל להעביר ולקדם הצעות חוק בהן תומכת הממשלה.

ביטן ואמסלם
ביטן ואמסלם © מוטי קמחי

רפורמת סימון המוצרים

רפורמת סימון המוצרים, שבמסגרתה יסומנו מוצרים שאינם בריאים בעלי מדדים גבוהים מדי של נתרן, סוכר ושומן רווי, נדחתה ממרץ 2018 לינואר 2020  וזאת בשל חוק הקובע כי כל שינוי באריזה של מוצרים מחייב התראה של שנתיים לחברות המזון. הרפורמה נולדה בכדי להילחם במזון הלא בריא ורפורמה דומה לכך כבר יושמה בצ'ילה.

נאום ההמלצות

ביום שלישי האחרון, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס פעילי ליכוד בכפר המכביה. נתניהו התנגח בתקשורת וטען כי כאשר יוגשו ההמלצות היא תנפח אותן מעבר למה שהן, תוך שהוא חיקה את כתב המשטרה של "החדשות", משה נוסבאום. הוא אף אמר: "אז יהיו המלצות, אז מה?" וכי "למעלה מ- 60% מהמלצות המשטרה מושלכות לפח". ככל הנראה מדובר בהכנה של נתניהו את דעת הקהל הציבורית לקראת היום בו יוגשו נגדו המלצות המשטרה על חקירות 1000(תיק המתנות) ו-2000 (שיחות ביבי-נוני).

נתניהו בכפר המכביה
נתניהו בכפר המכביה © מוטי קמחי

מהפכה חוקתית

ביום שלישי הציגו שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט ושרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, את טיוטת הצעת חוק יסוד החקיקה, שלפיה חוקי יסוד יוגשו רק על ידי הממשלה, ועדת החוקה של הכנסת או 20 חברי כנסת לפחות, כאשר היא תתבצע ברוב של 61 חברי כנסת. בית המשפט העליון לא יוכל לפסול חוקים אלה. יחד עם זאת, עח םע ההצעה, לבית המשפט העליון יהיה את הסמכות לפסול חוקים רגילים בהכרב של תשעה שופטים וברוב של שני שלישים מהם לפחות. אך הכנסת תוכל לחוקקם מחדש ברוב של 61 חברי כנסת והם יהיו תקפים למשך חמש שנים עם אפשרות להארכה.

קופיקס חוזרת לחמישה שקלים

לאחר שנה, שבה עמדו מחירי הקפה בקופיקס על שישה שקלים, הוידען השבוע בקופיקס על חזרה לחמישה שקלים. קופיקס הורידה את מחירי הקפה והכריכים, וכן תציע מוצרים מוגדלים במחיר של שמונה שקלים למוצר. כמו כן, היא אף תמכור חמגשיות במחירים שיעמדו על 12-15 שקלים למוצר. המהלך נעשה לאחר שהחברה הייתה נתונה לירידה של 30% במכירות.

קי ודמני, מנכ
יקי ודמני, מנכ"ל קופיקס, ואבי כץ, ממקימי הרשת © מוטי קמחי

הפועל ירושלים הודחה מהיורוקאפ

הפועל ירושלים הודחה מהיורוקאפ ביום רביעי האחרון לאחר תוצאה 79:66 לרג'יו אמיליה. המשחק בין הקבוצות נראה כך:  20:18 לרג'יו אמילה ברבע הראשון, ההובלה של הקבוצה האיטלקית נמשכת גם ברבע השני עם 41:40 וכן הרבע השלישי הסתיים עם 62:60  לטובת איטליה. הפועל ירושלים נאלצה להיפרד מטורניר הכדורסל האירופי, בעוד שבעונה שעברה הגיעה עד לחצי גמר היורוקאפ.

 

 

תגיות
תגובות