אמ;לק: הפציעה שהסעירה את הכדורגל הישראלי. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: הפציעה שהסעירה את הכדורגל הישראלי

שביתת המורים שבוטלה ברגע האחרון, הפציעה הדרמטית של מאור בוזגלו ומחאת הענק באיראן. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בסיכום שנת 2017? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

אזהרות ראש השב"כ

ראש השב"כ, נדב ארגמן, לקח חלק בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון בכנסת, ובו סיפר על הפיגועים שסיכל הארגון. "סיכלנו 400 פיגועים משמעותיים, בהם 13 פיגועי התאבדות, שמונה פיגועי חטיפה ו-94 פיגועי הקרבה. השב"כ סיכל 1,100 פיגועים פוטנציאליים של בודדים. לעומת זאת, 54 פיגועי בודדים הצליחו לעומת 108 בשנה שעברה", הוא אמר. ארגמן אף העלה לדיון את נסיונות החמאס לערעור היציבות בשטחים באומרו: "חמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים ביו"ש ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית".

יום שני 

חקירות ביטן

ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, שהתפטר בצל החקירות המתנהלות נגדו בחשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון, התקבל במחיאות כפיים סוערות בפתח ישיבת סיעת הליכוד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה לח"כ ביטן ואמר: "אני רוצה לברך אותך, ח"כ אמסלם, על קבלת התפקיד - ולהודות שוב לחברינו דוד ביטן: תודה לך דוד".

יום שלישי 

הפציעה של מאור בוזגלו

מאור בוזגלו, הקשר של מכבי חיפה, נפצע ביום שני האחרון במהלך משחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. בדיקת MRI, שעבר בוזגלו למחרת בבוקר בישרה על כך שהוא  סובל מקרע במניסקוס וקרע ברצועה הצולבת. בעמוד הפייסבוק הרשמי של הקבוצה נכתב כי "מועדון כדורגל מכבי חיפה, ההנהלה, הצוות, השחקנים וכמובן הקהל אוהב ומחבק את מאור חיבוק גדול. מועדון הכדורגל מכבי חיפה יעמיד את כל המשאבים הדרושים להחלמתו ושיקומו של מאור".

ביטול שביתת המורים

לאחר שהסתדרות המורים בראשות יפה בן דוד, מזכ"לית הארגון, הודיעה כי תתקיים שביתה בגנים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים ביום רביעי בטענה שיום מחלה אחד של מורה מחויב בפועל ב-1.4 ימים. השביתה המתוכננת בוטלה ברגע האחרון לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב המליץ לצדדים להגיע להסכמות ולהימנע מקיומה. 

© מוטי קמחי

יום רביעי

חוק ההמלצות

חוק ההמלצות האוסר על פרסום המלצות המשטרה, עבר בכנסת ברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים. החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית, שכללו בין היתר הצבעה שארכה שלוש שעות של הצבעה על 309 הסתייגויות של החוק מצד האופוזיציה. מפלגת יש עתיד הודיעה כי תגיש בג"ץ כנגד החוק. 

יום חמישי

רונית מטלון הלכה לעולמה

הסופרת רונית מטלון, שעיקר יצירותיה עסקו בזהות המזרחית ובמגדר, הלכה לעולמה בגיל 58 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן וזאת רק לאחר שבועיים מאז שזכתה בפרנס ברנר על ספרה "והכלה סגרה את הדלת". מטלון הובאה למנוחות בבית העלמין בקריית שאול כשמאות אנשים ליוו אותה בדרכה האחרונה.

מחאות באיראן

אלפים יצאו לרחובות משהד, העיר השנייה הגדולה באיראן במחאה על יוקרי המחיה והמצב הכלכלי הרעוע במדינה. במהלך ההפגנות, נשמעו קריאות מחאה כמו "מוות לרוחאני" ו"מוות לדיקטטור". יש לציין כי הן מגיעות כשנתיים לאחר החתימה על הסכם הגרעין כאשר בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית במוצרי הבסיס באיראן. יש לציין כי ההפגנות הסוערות המשיכו גם במהלך סוף השבוע.

 שווה לקרוא

החודש מצוין ברחבי ישראל ובבתי הספר בפרט, חודש המאבק בסמים ואלכוהול. סקר שערך משרד הבריאות בתחילת השנה שבדק את צריכת האלכוהול של בני נוער במערכת החינוך בישראל, מעלה כי למעלה מ-35% מהתלמידים בחטיבות הביניים בישראל צרכו אלכוהול, בעוד שבחטיבות העליונות יותר מ-90% מהתלמידים שתו אלכוהול. בתוך כך, החליטו בקמפוס אנקורי צפון (קרית ביאליק) להרחיב את הפעילויות סביב הנושא ולאורך השבוע האחרון עברו תלמידי בית הספר מגוון סדנאות והרצאות בנושאי התנהגות מניעתית והעלאת המודעות לבריאות הגוף והנפש, שכללו בין היתר התמודדות עם חרדה חברתית, סדנאות בישול וההשפעה החמורה של סמים. 

© רונן קרוק

 

תגיות
תגובות