סוף שנה: הסיפורים שהשפיעו על הנוער בשנה האחרונה. צילום: אינסטגרם, gettyimages

סוף שנה: הסיפורים שהשפיעו על הנוער בשנה האחרונה

הנושאים הבוערים שגרמו לנו לפתוח במחאה, הפרידות שגרמו לנו להזיל דמעות והפריצות שמילאו את כולנו בגאווה ישראלית. קבלו את הסיפורים שהשפיעו על בני הנוער בישראל במהלך שנת 2017 יותר מכל

להתראות 2017 - שלום 2018. בעוד מספר ימים שנת 2017 כבר תהיה מאחורינו, אך אין ספק כי היא תחקק בזכרוננו בתור שנה גדושה ומלאה בסיפורים. היא גרמה לנו לרעוד במקום, להתמלא בזעם, לפרוץ בבכי ואף לצרוח מהתרגשות. לכבוד סיומה של השנה הלועזית, הרי לכם הסיפורים שהיו חלק בלתי נפרד מהשנה החולפת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחאת המורים

בין כל המחאות שליוו אותנו לאורך כל השנה הלועזית, ישנה מחאה אחת שהתעוררה במלוא עוצמתה בחודשים האחרונים ותזכר יותר מכל, הלא מחאת המורים. ארגון המורים, אשר בראשו עומד רן ארז, הוביל לאחרונה מחאה, שכללה שביתות בערים וברשויות מדי יום במשך תקופה ארוכה, ביטול הפעילויות השונות וכן אי קיום מבחנים מתוך מטרה לשפר את שכר המורים בישראל. לאחר חמישה שבועות, שכללו שיחות ארוכות וניסיונות כושלים לקידום המשא ומתן, חתם ארגון המורים על הסכם שכר חדש ,שבמסגרתו נקבע שכר התחלתי של 8,000 שקלים למורה.

 

© shutterstock

מחכים לטסט

בדומה לשנים עברו, גם השנה אלפי בני נוער בישראל לא יכלו לשתוק לנוכח המצוקה המלווה אותם בדרך לקבלת הרשיון המיוחל. זמני ההמתנה בין טסט לטסט לא שופרו ולהם אף מצטרפים חוסר ההוגנות המופנות כלפי הטסטרים, והעלויות הגבוהות שנדרשות לכך. לומדים נהיגה? אנחנו שמחים לבשר לכם שבקרוב תתבצע הפרטה באשר ללימודי הנהיגה, שתחסוך לכם את זמני ההמתנה הארוכים ותאפשר לכם לגשת לטסט תוך מספר ימים בלבד.

© fotolia

Give Me Five

לאחר שיפור ההישגים במתמטיקה ועלייה בכמות הניגשים לבגרות הקשה, משרד החינוך החליט לעודד השנה את המעבר לאנגלית מדוברת ועמל על קמפיינים מתוך שאיפה להוביל לשגוג גם בשפה האנגלית. גויסו מורים, הוקצאו כספים והוצבו יעדים, אך נכון לעכשיו חלקם עדיין נותרו על הנייר ורק בהתחלתם.

© gettyimages

שוויון בנשף

כל בוגר כיתה י"ב מכיר מקרוב את הסכומים המופקעים שהוא וחבריו לספסל הלימודים נאלצים להוציא מכיסם לקראת הנשף המתקרב. זה מתחיל בתשלום עבור האולם והנשף החגיגי, וממשיך ברכישות של שמלות, חליפות טוקסידו, עקבים, וכמובן בתשלום על תסרוקת ואיפור מקצועיים. על כל אלו, לא יכלה לשתוק נערה אחת מהרצליה העונה לשם ענבר פרנקל - תשובה (18). כשהיא שמעה בדיוק לפני כשנה מחברתה לכיתה על מחיר הכניסה לנשף המתוכנן, שעמד על 230 שקלים, היא ידעה שבכוונתה לפתוח בקמפיין. הודות אליו, היא יזמה את ״תו המפיק החברתי״ בשיתוף עם מועצת תלמידים והנוער הארצית, מאגר של מפיקים המציעים נשפים במחיר שלא עובר את הסכום העומד על 200 שקלים לילד ומאפשר לבוגרי התיכון ליהנות מסיום מאושר במחיר הוגן.

© fotolia

הפרישות הגדולות בספורט

לאחר למעלה מעשר שנים של קריירה מקצוענית ענפה, הטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר, פרשה השנה מעולם הטניס. ההחלטה התקבלה לאחר פציעה שהכריעה אותה, כשנה לאחר שהפסיקה להתחרות. במהלך הקריירה, זכתה פאר בדירוג שיא לטניסאית ישראלית כאשר דורגה במקום ה-11 העולמי. בין היתר אף זכתה שמונה פעמים באליפות ישראל והעפילה לשלבים מאוחרים בתחרויות טניס יוקרתיות. 

זוכת מדלית הארד בג'ודו באולימפיאדת ריו 2016, ירדן גרבי, פרשה מג'ודו בגיל 28 בשנה הנוכחית. לזכותה נזקפים הישגים, אשר ביניהם סגנית אלופת העולם, שמונה פעמים אלופת ישראל, וכן הגעה למקום הרביעי בדירוג העולמי בשנת 2016. עם פרישה, הותירה ג'רבי חותם משמעותי בענף הג'ודו בישראל.

הפריצה הצעירה של השנה

אומנם היא רק בת 18, אך כנראה שענף ההתעמלות האומנותית בישראל לא דרדר לאחר נטע רבקין וזאת בשל הצלחתה המרשימה של לינוי אשרם. בשנה אחת בלבד, הפכה אשרם לישראלית הראשונה שזכתה במדליה בקרב-רב באליפות העולם. בנוסף, היא אף באליפות העולם ובשתי מדליות ארד באליפות אירופה. גאווה שכולה כחול- לבן!

© עמית שיסל

 הפרידה המצמררת

פטירתו של הזמר, הבמאי והשחקן, אמיר פרישר גוטמן בבית החולים לאחר שטבע בחוף לא מוכרז במהלך חגיגות השנה ליום בו קיבל את חייו בחזרה, בגיל 41, גרמה לכולנו להזיל דמעות. כולנו כאבנו את לכתו של האמן המוערך ולא שוכחים את החותם הענק, שהוא השאיר אחריו.

© רפי דלויה

 

תגובות