המדריך של "פרוגי" לחג ל"ג בעומר. מערכת

המדריך של "פרוגי" לחג ל"ג בעומר

בעוד שבוע נחגוג את ל"ג בעומר. כתבת "פרוגי" בדקה עבורכם כמה כסף אתם עומדים להוציא בחג המדורות, מה הדברים שהכי חייבים בכל מדורה וגם, למה אלכוהול במדורה זה ממש לא מומלץ. כנסו למדריך המלא

ל"ג בעומר בפתח וההכנות בשיאן: אתם אוספים קרשים מכל חור אפשרי, מגייסים את הכסף מהחברים ומתחילים בקניות של הבשרים ותפוחי האדמה העטופים. 

בערב של ל"ג בעומר כולנו נהנים, אוכלים ושותים, אבל כמה באמת זה עולה לנו ומה אנחנו צריכים כדי שתצא לנו המהדורה הכי מושלמת בעולם?

לקבוצה בינונית של 20-30 חבר'ה חשוב שיהיו: בשרים, משקאות קרים, תפוחי אדמה, תבלינים לבשרים, כלים חד פעמיים וגחלים, את כל שאר הדברים בדרך כלל מביאים מהבית.

בנוגע לאיסוף הכסף. במדורה ממוצעת כל משתתף משלם סכום של שלושים שקלים שיוצאים בין 600-900 שקלים לקבוצה. נשמע לכם הרבה? תתפלאו אבל זה אפילו מעט. תחשבו על זה שמשפחה של חמש נפשות קונה בסדר גודל של 500-700 שקלים מדי שבוע.

איך נדע את המחירים לכל דבר, לאן נלך והאם זה משתלם?

בשרים זה לא דבר זול: שישליק, כנפיים, עוף וכל מה שעולה על דעתכם, זה לא דבר זול בכלל. בדרך כלל, כדי שנוכל להחזיק ערים כל הלילה, אנחנו חייבים בשר, אחרת נירדם באמצע הלילה. המחיר למדורה מוערך בין 200-300 שקלים במידה ובחרתם לקנות את הבשר הפשוט: קבבים, נקניקיות ועוף.

עוברים למשקאות הקלים: הקולה, נסטי, ספרייט וכל שאר המשקאות המתוקים למיניהם, יעלו לכם בין 60-80 שקל ל-20 חבר'ה. קחו בחשבון שאתם לא קונים מעט מדי שתייה, כי אחרת להיות צמאים בל"ג בעומר לצד המדורה, זה לא הדבר הכי כיף.

תיבול לבשרים: כאן מדובר בסעיף הוצאות קטן שנע בין 20-30 שקלים למדורה.

כלים חד פעמיים: עוד סעיף הוצאות קטן שנע בין 20-30 שקלים למדורה.

מלבד הוצאות אלה, חבר'ה צעירים רבים ינצלו את ל"ג בעומר הקרוב כדי להתפרק על בקבוקי אלכוהול רבים. יש לזכור כי חוק האלכוהול אוסר שתיית אלכוהול בפארקים ציבוריים בפומבי, אז אם אתם רוצים לשתות אלכוהול, ל"ג בעומר הוא ממש לא הזמן, במיוחד כשאתם חוגגים את החג מחוץ לבית תחת כיפת השמיים.

ובנוגע לבטיחות שלנו במדורה: "חשוב מאוד בל"ג בעומר לשמור על כל אמצעי הבטיחות האפשריים", מסביר גורם בשירות הכבאות ומוסיף כי, "גם לפני ל"ג בעומר באיסוף הקרשים וגם בזמן המדורות – אל תהיו יותר מדי קרובים למדורה, תיזהרו מקטטות ושתו כמה שפחות אלכוהול". הדבר היחיד שנותר לעשות הוא לחכות לכוכב הראשון בעשירי במאי שיבשר על שעת הדלקת המדורות.

תגובות