אמ;לק: למי יקוצרו החופשות הקרובות?. צילום: Fotolia

אמ;לק: למי יקוצרו החופשות הקרובות?

קיצור החופשות, המכתב של מכבי חיפה ותקציב המדינה לשנת 2019. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בעיצומי המורים? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

השביתה בקריית הממשלה

השבוע שבתו 2,000 עובדי קריית הממשלה בתל אביב לאחר שנציבות שירות המדינה החליטה להפסיק מתחילת החודש את תוספת השכר המיוחדת העומדת על חצי שעת עבודה, אשר שולמה להם עקב הפקקים הנגרמים מעבודות הרכבת הקלה. ביום חמישי האחרון נודע על ההחלטה לסיים את העיצומים ולפתוח במשא ומתו אינטנסיבי בין ועדי העובדים לבין האוצר, על מנת להביא לפתרון המשבר.

יום שני

הקלטות יאיר נתניהו

השבוע נחשפו ב"חברת החדשות" הקלטות מקיץ 2015, שבהן נשמע בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו יחד עם בנו של טייקוז הגז קובי מימון ורומן אברמוב, אשר עבד בחברה של המיליארד האוסטרלי ג'יימס פאקר, בעת שנסעו ברכב בין מועדני חשפנות. בהקלטה אמר נתניהו למימון: "אחי, אתה חייב לפרגן לי - אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עסקה, נלחם בכנסת בשביל זה". בהמשך הוא אף הוסיף: "אחי, אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר הצגה, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?". בתגובה לפרסום ההקלטות, התנצל יאיר נתניהו וכן אמר כי "הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו".

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה © מוטי קמחי

קיצור החופשות

שר החינוך, נפתלי בנט ושר האוצר, משה כחלון, הכריזו על תוכנית "בתי הספר של החגים". על פי המתווה החדש, כבר השנה יקוצרו חמישה ימים מחופשת הפסח של ילדי הגנים והתלמידים בכיתות א'-ג' לטובת פעילויות העשרה בעלות נמוכה יחסית בהתאם לאשכולות הסוציו-אקונומיים. כמו כן, כבר בשנה הבאה יקוצרו חמישה ימים נוספים, הפעם גם מחופשת החנוכה.

 יום שלישי

פיגוע בשומרון

הרב רזיאל שבח, בן 35 ואב לשישה, נרצח בעת שנסע בכביש 60 ונפגע מירי של מחבלים לעבר למכוניתו. מבצעי הפיגוע נמלטו מהמקום. צה"ל הציב מחסומים כדי לנסות ולעצור את המפגעים. שבח נקבר במאחז חוות גלעד, המקום בו גר ומאות בחרו ללוותו למנוחות. לאחר הפיגוע, כתב ראש הממשלה כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אני מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו של רזיאל שבח, שנרצח הלילה בידי מחבל שפל. כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

 תקיפה בסוריה

מחסני תחמושת בבסיס צבאי סמוך לדמשק הותקפו במהלך הלילה שבין שני לשלישי. על פי הדיווחים שהתקבלו בסוריה, מדובר בתקיפה שביצע חיל האוויר ישראלי במטרה לפגוע במחסני טילים ותחמושת. יש לציין כי צה"ל לא הגיב לדיווחים.

 יום רביעי

הומואים יוכלו לתרום דם

עקב יוזמה של מגן דוד אדם בשיתוף ח"כ מירב בן ארי מכולנו, הוחלט לאפשר להומואים לתרום דם החל מאפריל 2018 ללא הגבלות במסגרת פיילוט. יש לציין כי עד ליוני 2017, גברים הומואים לא יכלו לתרום דם, ומאז ניתנה להם הרשאה לתרום בתנאי שלא קיימו יחסי מין ב-12 החודשים שקדמו לתרומת הדם.

© Gettyimages

יום חמישי

מכבי חיפה נגד אלימות האוהדים

לאחר הקטטה שהייתה במשחק הגביע של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה מול הפועל תל אביב, שהובילה להרחקת עשרה אוהדים על ידי בית המשפט השלום בפתח תקווה, שלח מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב, מכתב לגורמים שונים - השר לביטחון הפנים, שרת התרבות והספורט, מפכ"ל המשטרה, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות ואחרים, שבו מובעת אי שביעות הרצון מחוסר פעילותם של השרים על מנת למנוע את האלימות במגרשים וכן הם נקראו לנקוט בצעדים משמעותיים.

יום שישי

תקציב המדינה לשנת 2019

בתום שעות ארוכות של דיונים שנמשכו גם לשעות הלילה, אישרה הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2019, אשר עומד על 397.3 מיליארד שקלים. הרפורמות שנכללות בו בין היתר הן: תוכנית נטו משפחה, הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה, מעבר מעבר פשוט יותר בין בנקים, קיצור שבוע העבודה, וכן הרפורמה לקיצור החופשות עליה הוכרז השבוע. התקציבים הגדולים ביותר מוקדשים לחינוך ולביטחון, כאשר תקציב החינוך יהיה כ-60 מיליארד שקלים ותקציב הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד שקלים. שר האוצר, ח"כ משה כחלון, אמר כי "תקציב 2019 הוא תקציב חברתי שממוקד בהצמחת המשק הישראלי וחיזוק הכלכלה".

משה כחלון, שר האוצר
משה כחלון, שר האוצר © מוטי קמחי

יום שבת

השופט אליהו וינגורד הלך לעולמו

השבוע הסתיים עם מותו של נשיא בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר ושופט בית המשפט העליון בדימוס, אליהו וינוגרד, שהלך לעולמו בגיל 91. וינוגרד כיהן כיו"ר הוועדה לחקר מלחמת לבנון השנייה, שימש כבורר וכיהן בשורה של תפקידי ציבור. וינגורד אף קיבל בין היתר את תואר "אביר איכות השלטון" מהתנועה לאיכות השלטון.

 

 

 

תגובות