"מרגישה שכולם טובים ממני". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

"מרגישה שכולם טובים ממני"

מכירים את התחושה הזו, שכולם טובים יותר ממך, שלא משנה מה תעשה וכמה תשקיע עדיין תיוותר מאחור? אתם לא לבד. אך מה עושים כשההרגשה הזו ממשיכה ללוות אותנו במשך תקופה?

כל אחד מאיתנו ניחן ביכולות יוצאות דופן, אך אין ספק שישנם אף תחומים שפחות חזקים אצלנו. זו יכולה להיות מיומנות חשובה, מקצוע שלומדים בבית הספר, או שמא קושי שמשפיע עלינו באופן מהותי. גם הנערה בת ה-15 מבינה כי גיל ההתבגרות רחוק מלהיות פשוט ומציגה דווקא את הפן החברתי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אני בן אדם די חברותי, בשיחה קלילה עם מישהו אני יכולה להתחבר אליו. אני בחבורה שהילדים שם הם אנשים מדהימים. כיף לי להיות איתם מאוד ואפילו תכננו לנסוע ביחד כולנו לאילת בחופש הגדול. בכל פעם שאנחנו נפגשים אני כמעט ולא מדברת", כתבה הנערה בת ה-15, שפנתה לגולשי אתר askpeople.

© צילום מסך

 הנערה מספרת כי בכל פעם שהיא מבלה איתם, היא חשה כאילו שהמוח שלה ריק ושאין לה שום דבר להגיד. "הם מדברים ומתגבשים ואני צוחקת או שותקת. אולי מדי פעם זורקת הערה פה ושם, אבל חוץ מזה זהו. זה כאילו אני עושה את זה לעצמי, שאני מוציאה את עצמי מהחבורה בזמן שהדבר שאני הכי רוצה לעשות זה להיות חלק מרכזי ממנה". לדבריה, זה גורם לה להרגיש שהיא לא שווה כלום ושכולם טובים ממנה. היא חשה בודדה מתמיד.

לסיום, היא כתבה כי "אני רוצה להיות ולהרגיש עצמי בחבורה הזאת, אבל אני פשוט מוציאה את עצמי ממנה, בגלל שאני מרגישה שכולם יותר טובים ממני. אני יותר מאשמח לעזרה פה". כמובן שהגולשים מיד באו לעזרת הנערה. "בתור אחד שבעצמו היה השתקן בחבורה, ארצה לומר שהיתרון הגדול בכך הוא ששמך נקשר עם חוכמה, האנשים הסובבים אותך מיד מעלים בדעתם שהינך שכלתנית ברמה יוצאת דופן. משמע אופן המחשבה היוצאת מהרגשת הבדידות שהינך שוררת בה מטיבה עימך בעיני סביבתך. שנית, הבינותי שהינך נמצאת מחוץ לאזור הנוחות שלך כאשר את ליד הנער אותו הזכרת, לכן אמליץ לך לנקוט באמצעים לשיפור ביטחונך העצמי, נסי לדבר יותר, אך לא יותר מידי. הכל בגבול הטעם הטוב, חישבי לפני שתדברי הפעילי שיקול דעת", הגיב אחד מהם.

© צילום מסך
תגיות
תגובות