אמ;לק: יוסי בניון נפרד מבית"ר ירושלים. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: יוסי בניון נפרד מבית"ר ירושלים

מי ביקר השבוע בישראל, איזה דו"ח עורר את המדינה ואיזה סרט לא מועמד לאוסקר? קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בלמידה לקראת הבגרויות? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

עלייה באנטישמיות

רגע לפני יום השואה הבינלאומי המצוין היום (שבת), פרסם השבוע משרד התפוצות את דו"ח האנטישמיות לשנת 2017. הדו"ח מצביע על חדה של 78% בתקיפות יהודים בבריטניה. על פי הסקר שנערך, 20% מאזרחי מזרח ומרכז אירופה לא רוצים יהודים במדינתם וכן 30% אינם מעוניינים בשכנים יהודים. בתגובה לכך, אמר שר התפוצות, ח"כ נפתלי בנט כי "גם בשנת 2017 ראינו נוכחות אנטישמית משמעותית ברחובות וברשת האינטרנט בעקבות שינויים במאזני הכוחות בקרב ממשלות ברחבי העולם, משבר פליטים באירופה ועליית השיח האנטישמי ברשתות החברתיות".

שר התפוצות, נפתלי בנט © מוטי קמחי

 יום שני

סגן נשיא ארה"ב בביקור בישראל

לאחר שביום ראשון נחת סגן נשיא ארה"ב, מייקל פנס בישראל, התקבל פנס למחרת בטקס רשמי. בפגישה בין סגן הנשיא לראש הממשלה נתניהו, הוא אמר כי "טראמפ משוכנע כי ההכרה בירושלים תקדם שלום". סגן הנשיא המשיך לכנסת, שם נאם את הנאום הכי פרו ישראלי שנשמע ממנהיג בינלאומי עד היום. במהלך הנאום, התפרעו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת הניפו שלטים שלפיהם ירושלים היא בירת פלסטין. חברי הכנסת הורחקו מהמליאה והוצאו על ידי המאבטחים.

פנס בביקורו © מוטי קמחי

 יום שלישי

לא להשמיע את יהונתן גפן?

שר הביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא השבוע שלא לראיין או להשמיע שירים של יהונתן גפן בגל"צ, לאחר שהוא פרסם פוסט המשווה בין עאהד תמימי, אנה פרנק וחנה סנש. בנו של יהונתן גפן, אביב אמר כי "כל עוד אתה שר הביטחון - הנייה והשירים של אבא שלי יכולים לישון בשקט". גידי גוב תקף את ליברמן וכינה אותו "עולה חדש עם מבטא רוסי".

© מוטי קמחי

"פוקסטרוט" לא מועמד לאוסקר

ביום שלישי אף הוכרזו המועמדים לאוסקר לקראת טקס האוסקר, שייערך בארבעה במרץ. להפתעת רבים, הסרט "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז אינו נכנס לרשימת המתמודדים על פרס הסרט הזר. בין היתר ניתן למצוא 12 מועמדויות לסרט "צורת המים", סרט פנטזיה אמריקאי וכן השחקנית מריל סטריפ מציינת 21 מועמדויות לפרס היוקרתי בקריירה שלה.

"פוקסטרוט" לא מועמד לאוסקר © מוטי קמחי

 יום רביעי

מחאת המסתננים

מחאת המסתננים שמוחים נגד גירושם לרואנדה נמשכת. אריה דרעי, שר הפנים, כתב בחשבון הטוויטר כי "פליטי מלחמה יישארו בארץ, מסתננים - יוחזרו לארצם". השר הוסיף כי "רובם מסתננים. נחזיר את השכונות לתושבים כי עניי עירך קודמים". בתוך כך, בממשלת רואנדה הכחישו כי נחתם הסכם עם ישראל לקליטת הפליטים.

 יום חמישי

נתניהו וטראמפ בוועידה הכלכלית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגשו בשולי הוועידה הכלכלית בדאבוס. טראמפ אמר בין היתר כי "אני אשמח לראות התקדמות בשלום ואני יכול לומר לכם שישראל רוצה שלום. אני מקווה שגם הפלסטינים", הוסיף טראמפ. "הנושא הקשה ביותר שהיה צריך לדבר עליו הוא ירושלים: הסרנו את זה מהשולחן".

יום שישי

יוסי בניון סיים את דרכו בבית"ר

 יוסי בניון פרסם אמש (שישי) פוסט פרידה מקבוצת בית"ר ירושלים, שאליה הגיע בקיץ האחרון. בניון, שנחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים שידעה ישראל, הודה לאוהדי הקבוצה וכתב "האמת שאני לא יודע מאיפה להתחיל.
תמיד כשהגעתי למקום מערכת ​ה​יחסים עם הקהל הייתה מיוחדת. היו לנו רגעים נפלאים של זכיות גדולות בתארים, שערים, בישולים וזה מה שגרם לאהבה הגדולה בכל מקום, לצערי לא זכיתי להעניק לכם הרבה רגעים כאלה אבל זכיתי להמון רגעים מכם". בניון נפרד הערב (שבת) מהקבוצה.

 

האמת שאני לא יודע מאיפה להתחיל. תמיד כשהגעתי למקום מערכת ​ה​יחסים עם הקהל הייתה מיוחדת. היו לנו רגעים נפלאים של זכיות גדולות בתארים, שערים, בישולים וזה מה שגרם לאהבה הגדולה בכל מקום, לצערי לא זכיתי להעניק לכם הרבה רגעים כאלה אבל זכיתי להמון רגעים מכם, תמיד סיפרו לי עליכם, שמעתי מהצד השני של המגרש איך אתם מטריפים את הקבוצה שלכם, איך אתם הופכים את השחקנים שלכם למכונות לחימה​ במגרש​ ולאנשים שנותנים את כל הלב על המגרש. מסיבות שלא ברורות לי קרו דברים שאינני מעוניין לפתוח על מנת לא לפגוע בחברים שלי לקבוצה, במערכת הזאת ובקבוצת בית"ר ירושלים שחשובה לכל כך הרבה אנשים טובים. עם יד על הלב בחודשים האחרונים ניסיתי הכל על מנת שלא נגיע למצב הזה. אני עומד ומצדיע לכם על כל מה שהייתם לי בתקופה האחרונה, כל הודעה שקיבלתי, כל צעקה מהיציע וכל מחיאת כף. מהרגע הראשון שהרמתם אותי על הכתפיים בבית וגן, על התמיכה במשחקים, על התמיכה ברגעים הקשים, על העמידה מאחורי ברגע שכולם ניסו לסכסך בינינו. ריגשתם אותי, נתתם לי הרגשה שקשה להסביר במילים. אתם תופסים פינה גדולה בלב שלי, אני אוהב אתכם אהבה גדולה ואני מאחל לעצמי שמישהו שם למעלה יגרום לזה שעוד ניפגש ונעשה דברים גדולים ביחד. שלכם יוסי בניון.

A post shared by benayoun15 (@benayoun15) on

 

 

תגובות