אמ;לק: מהם השמות הנפוצים ביותר בישראל?. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

אמ;לק: מהם השמות הנפוצים ביותר בישראל?

החיילים שהותקפו בג'נין, שמות התינוקות הנפוצים ביותר בישראל והשיא העונתי של עומרי כספי. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם מאושרים מהניצחון של נטע ברזילי בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון"? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

מפגינים נגד הגירוש בירושלים

כ- 1,500 בני אדם השתתפו בצעדה בירושלים נגד גירוש מבקשי המקלט. את הצעדה ארגנו "תג מאיר", תנועת "עומדים ביחד" ו"עוצרים את הגירוש" וכן מלבדם לקחו בה חלק רבים ממבקשי המקלט לצד נוספים התומכים בהם ובמבוקשם.

התרסקות מטוס ברוסיה

מטוס רוסי, אשר עליו 71 נוסעים ושישה אנשי צוות התרסק חמש דקות לאחר שהמריא מנמל התעופה של מוסקבה. כוחות ההצלה מסרו כי המטוס התרסק ואין ניצולים. עדיין לא ידועה בוודאות הסיבה להתרסקות המטוס.

יום שני

חנין זועבי הורחקה מהכנסת

חברת הכנסת, חנין זועבי מהרשימה המשותפת, כינתה את חיילי צה"ל "רוצחים" והוצאה מדיון בוועדת החינוך של הכנסת. "קוראים לבן אדם רוצח גם אם הוא רצח פעם אחת בחייו. לכן אפשר לכנות כך את הצבא שמדי פעם רוצח ולא כל יום בחייו", כך אמרה בדיון בנוגע לחוק "שוברים שתיקה", המקנה לשר החינוך את הסמכות לאסור על כניסתם של ארגוני שמאל לבתי ספר.

חברת הכנסת זועבי © מוטי קמחי

נכנסו בטעות לג'נין והותקפו

שני חיילים, שהיו ברכב צבאי, נכנסו בטעות לעיר ג'נין. צעירים פלסטינים הקיפו את רכבם, יידו לעברם אבנים וניפצו את השמשה. שני החיילים חולצו על ידי שוטרים פלסטינים ונפצעו קל-בינוני. בתקרית נגנב נשקה של החיילת והוחזר מאוחר יותר לצה"ל. 

יום שלישי

שיא עונתי לכספי

שישה משחקים נערכו ב- NBA, כשבמרכז תשומת הלב הייתה "גולדן סטייס" שגברה על "פיניקס" במשחק בו הצטיין עומרי כספי, הכדורסלן הישראלי. יש לציין כי הישג זה בא לאחר תקופה מאכזבת בה לא נספר יותר מדי והיה על סף עזיבה בטרייד. כספי סייע לקבוצתו עם 19 נקודות ועשרה ריבאונדים, ושיפר בשתי נקודות את שיאו העונתי.

 

🏀✨

A post shared by Omri Casspi (@omricasspi18) on

המלצות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו

המשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתיקי 1000 ו-2000. בנוסף לנתניהו, המליצה המשטרה להעמיד לדין את המעורבים הנוספים - איש העסקים, המיליארדר ארנון מילצ'ן ומו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, בעבירות שוחד. הממצאים הועברו לידי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיצטרך להכריע אם להגיש כתב אישום.

ראש הממשלה, נתניהו
ראש הממשלה, נתניהו © מוטי קמחי

יום רביעי

שמות התינוקות הנפוצים בישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים על השמות הפופולריים ביותר לתינוקות שנולדו בשנת 2016.
בין השמות הנפוצים לבנים יהודים בארץ ניתן למצוא את נועם, דוד, אורי, אריאל, יוסף, איתן, דניאל, איתי, יהונתן ומשה. השמות הנפוצים לבנות יהודיות בארץ הם: תמר, נועה, אביגיל, מאיה, יעל, אדל, שירה, שרה ואיילה.

יום חמישי

האפליקציה הישראלית שהוסרה מהרשת

אפליקציה ישראלית וויראלית שאפשרה למשתמשי פייסבוק לבדוק "כיצד היו נראים תמונותיהם אם היו בני המין השני" הוסרה באופן גורף על ידי פייסבוק מסיבה שאינה ברורה. מפתחי האפליקציה זעמו על המעשה ואיימו בתביעה, בטענה שכתוצאה מכך הם מפסידים כסף רב ולכן דורשים פיצוי.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © GettyImages

ארבעה מאסרי עולם לרוצח משפחת סלומון

עומר אל-עבד, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בחלמיש לפני כחצי שנה ורצח שלושה מבני משפחת סלומון ז"ל, נשלח לארבעה מאסרי עולם. בנוסף, נקבע כי על המחבל לפצות את המשפחה בסכום העומד על 1.8 מיליון שקלים.

יום שישי

הפגנה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב

כ- 1,000 בני אדם הפגינו נגד השחיתות השלטונית בכיכר הבימה בתל אביב. המפגינים קראו לראש הממשלה , בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו בשל המלצות המשטרה להעמידו לדין על קבלת שוחד ביום שלישי האחרון. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "מושחתים הביתה" ו"מטאטאים את המושחתים".הנואם המרכזי בהפגנה, מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, אמר כי על נתניהו להתפטר מיד. "אין איש ציבור אחד שהיה נשאר בתפקידו עם המלצות של שני תיקי שוחד. ביבי חייב להתפטר", הוא אמר.

© מוטי קמחי
תגיות
תגובות