אמ;לק: הלונה פארק והסופרלנד סגורים עד להודעה חדשה. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

אמ;לק: הלונה פארק והסופרלנד סגורים עד להודעה חדשה

תקציב המדינה אושר, ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות ופארקי השעשועים האהובים סגורים. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בהשתלטות של כדברא על פרוגי? בדיוק בשביל זה, הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

הפגישה הדרמטית של חודש מאי

לאחר מתיחות ממושכת בין צפון קוראה לארצות הברית, נודע כי תתקיים פגישה דרמטית בחודש מאי הקרוב בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לבין שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און. מפגש המנהגים ייערך לאחר פגישה שנערכה בין טראמפ לבין ראש המשרד לביטחון לאומי של דרום קוריאה, שסיפר לטראמפ כי שליט צפון קוריאה "מצפה בקוצר רוח" למפגש עמו ומתחייב לעצור את ניסויי הטילים הגרעיניים. מטעם הבית הלבן נאמר כי הנשיא האמריקני מקבל את ההזמנה, אך הסנקציות נגד צפון קוריאה יימשכו. בהמשך השבוע, פיטר טראמפ את שר החוץ שלו רקס טילרסון, שכלל לא עודכן בפגישה המתוכננת.

 יום שני

דרמה בחיפה

גבר כבן 30 תקף שני שוטרים באמצעות מסור ידני, בסמוך לבית החולים בני ציון בחיפה. שוטרת שהייתה במקום ירתה באוויר והחשוד הצליח להימלט, לדירה סמוכה שם התבצר במשך כמה שעות ופצע זוג קשישים. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי כשמצבם מוגדר בינוני וקל.

יום שלישי

אין בחירות בקרוב

לאחר תקופה ארוכה שבה היה חשש כבד לקיום בחירות, תמו האיומים. ביום שלישי האחרון, עבר חוק הגיוס בקריאה טרומית, שלפיו יוענק ללומדי התורה מעמד מיוחד בדומה למשרתים בצבא, בעוד שאלו ילמדו בישיבה ולא יתגייסו. 

בחירות? לא בקרוב © sutterstock

 יום רביעי

האם קוצר עונשו של אלאור אזריה?

ועדת השחרורים הצבאית בראשות שופט צבאי דנה באפשרות להפחית ממאסרו של אזריה. הפרקליטות הצבאית מתנגדת לשחרור אך תומכת בשחרור בעוד חודש וחצי אז יעבור שני שלישים ממאסרו של אזריה  שהורשע בהרג מחבל פלסטיני פצוע ונושא עונש מאסר של שנה וחודשיים.

אלאור אזריה
אלאור אזריה © מוטי קמחי

ברצלונה ברבע הגמר 

ברצלונה עלתה השבוע לרבע גמר ליגת האלופות, בפעם ה-11 ברציפות, עם ניצחון של 0:3 על צ'לסי (1:4 בסיכום). מסי שיחק משחק מוצלח ביותר עם השער המהיר בקריירה, בישול לדמבלה והשחלה נוספת בין הרגליים של קורטואה.

יום חמישי

תקציב המדינה אושר

לאחר המשבר הקואליציוני ורגע לפני יציאת הכנסת לפגרת האביב, אושר תקציב המדינה לשנת 2019. 62 חברי כנסת הצביעו בעד ו-54 התנגדו. התקציב הקרוב עומד על 479.6 מיליארד שקל. תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד שקל ותקציב הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד. אחרי אישור התקציב, אמר שר האוצר, ח"כ משה כחלון, כי "לפני שבוע אמרתי שאם התקציב לא יעבור עד ליל הסדר, אני אתפטר. אני שמח שבליל הסדר אהיה בתפקיד". 

משה כחלון, שר האוצר
משה כחלון, שר האוצר © מוטי קמחי

האישים שזוכים להוקרה

השבוע נודע על קבלת שני פרסים חשובים. דוד לוי, שר החוץ לשעבר, יקבל את פרס ישראל בתחום החברה ומרים פרץ, אמם של חללי צה"ל אוריאל ואלירז פרץ ז"ל, תקבל את הפרס בתחום חיזוק הרוח היהודית-ישראלית. דוד לוי הוא  פוליטיקאי ואיש ציבור ישראלי, אשר כיהן במשך שנים כחבר הכנסת וכשר מטעם גח"ל, הליכוד, ישראל אחת וגשר. הוא היה סגן ראש הממשלה, שר החוץ, שר הבינוי והשיכון ושר הקליטה. מרים פרץ שכלה את שני בניה הגדולים בצבא. ב-25 בנובמבר 1998 נהרג בנה הבכור סגן אוריאל פרץ ז"ל, בדרום לבנון. ב-26 במרץ 2010 נהרג בנה השני, רס"ן אלירז פרץ ז"ל, בעת התקלות עם חוליית מחבלים ברצועת עזה.

סגורים בשל סכסוך

על אף שפסח עוד רגע כאן, ה"לונה פארק", ה"מימדיון" וה"סופרלנד", סגורים עד להודעה חדשה בשל סכסוך בין החברה המפעילה אותם לבין המנכ"ל שנדרש לפרוש בגיל 70. בעקבות כך, שערי הפארקים נסגרו והעובדים התבקשו שלא להגיע. אנחנו רק יכולים לקוות שהסכסוך ייפתר מהר, כדי שנזכה ליהנות מהם בחג החירות.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Shutterstock

יום שישי

פיגוע דריסה בשומרון

פיגוע קשה בכביש 585, ממבוא דותן לחרמש, שבו דרס רכב פלסטיני חיילים שהיו במקום. בפיגוע נהרגו קצין וחייל ונפצעו שלושה נוספים, אחד מהם במצב קשה והשאר בינוני. המחבל שביצע את הפיגוע הוא עלא כבהא מהכפר ברטעה, שישב במשך שנה וחצי בכלא כאסיר ביטחוני והשתחרר באפריל 2017. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, שלל למשפחתו של המחבל 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתיישבות. תנועת החמאס בירכה על הפיגוע ואמרה כי מדובר בפיגוע לציון 100 ימים להכרזת ההכרה של טראמפ בירושלים

 יום שבת

30 הרוגים בסוריה

המלחמה בסוריה נמשכת. בעת שהיום ברחו 10,000 פליטים משטחים בשליטת המורדים במזרח רוטה, 30 אזרחים שרצו לברוח אף הם הופצצו ונהרגו, יחד עם עשרות נוספים. יש לציין כי מאז תחילת המלחמה בסוריה, נהרגו בה כחצי מיליון בני אדם.

 

 

תגיות
תגובות